Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen uluslararası öğrencilerin tutum ve motivasyonlarını araştırmaktır. Çalışmada nicel bir araştırma deseni kullanılmıştır. Veriler, Gardner (2010) tarafından geliştirilen ve altı alt birimden oluşan bir ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma, bir devlet üniversitesinde 99 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin Türkçe öğrenme konusunda yüksek motivasyona, hedef topluluğa yönelik olumlu tutumlara ve Türkçe öğrenmeye yönelik nispeten düşük düzeyde kaygıya sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca, dil kaygısı dışındaki beş alanda, kız öğrencilerin puan ortalamalarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ancak, ortalama puanları arasındaki fark, sadece motivasyonda istatistiksel olarak anlamlıdır. Bu durum, kız öğrencilerin Türkçe öğrenme motivasyonlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Öğretme-öğrenme sürecinde dikkate alınması gereken araştırma sonuçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretmenlerine, program geliştiricilere, okul yöneticilerine ve diğer paydaşlara katkı sağlaması beklenmektedir.
The aim of this study is to investigate the attitudes and motivation of international students learning Turkish as a foreign language. The study used a quantitative research design to investigate research questions. Quantitative data were gathered through a scale consisting of six constructs and developed by Gardner (2010). The study was conducted at a state university with the participation of 99 students. The results of the study showed that students have high motivation to learn Turkish, positive attitudes toward the target community and a relatively low level of anxiety toward learning Turkish. Furthermore, except for language anxiety, female students’ mean scores on five constructs were found to be higher than those of male students. However, the difference between their mean scores is only statistically significant in the motivation construct suggesting that female students are more motivated to learn Turkish than male students. Teachers of Turkish as a foreign language, curriculum developers, school managers and other stakeholders are expected to benefit from the results of the study that should be taken into account in the teaching and learning process.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 28 |