Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak uzaktan öğretimi

Year 2022, Issue: 28, 675 - 680, 21.06.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1133930

Abstract

Salgın hastalık sebebiyle toplu yaşama alanlarında bir araya gelmek imkansızlaştığında, pek çok ülke gibi Türkiye’de de eğitim-öğretim süreci, teknolojik cihazlar aracılığıyla uzaktan gerçekleştirildi. Bu zorunlu deneyim; alt yapıdan içeriğe, öğretmen yeterliliklerinden ölçme değerlendirmeye değin pek çok eksiği ortaya çıkardı. Gerek ana dili gerek yabancı dil olarak Türkçe öğretimi süreçlerini yürüten öğretmenler de bu eksiklerin gölgesi altında çalıştılar. Bu süreç, Türkçe öğretimi alanında çalışan bilim insanları için de önemli bir gözlem ve araştırma sahasını gündeme getirdi: uzaktan Türkçe öğretimi. Elbette salgın hastalık öncesinde de uzaktan eğitim vardı ancak oranı oldukça düşüktü. Şimdiyse salgın sona ermiş olmasına rağmen pek çok kurum, derslerinin bir bölümünü hâlen uzaktan gerçekleştirmektedir. Bunlar arasında yabancı dil olarak Türkçe öğretimi faaliyetlerini yürüten kurumlar da vardır. Bu durum, öğretmenlere ve öğretmen yetiştiren kurumlara rehberlik edecek çalışmalara duyulan ihtiyacı açığa çıkardı. Göçer ve Moralı (2022) editörlüğünde bir grup araştırmacı tarafından bu ihtiyaca cevap vermek üzere bir kitap yayımlanmıştır. Kitabın önsözünde araştırmacılar, Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde temel ilke ve ölçütleri, mevcut uzaktan Türkçe öğretim sistemleri ve bu sistemlerin hangi koşullarda kullanılması gerektiğini ortaya koymayı amaçladıklarını ifade etmişlerdir (2022: 5).

References

  • Ak Başoğul, D. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Sözcük Dağarcığının Geliştirilmesi. A. Göçer. (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 343-389). Kayseri: Kimlik.
  • Benzer, A. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Dil Bilgisi Öğretimi. A. Göçer. (Ed.) Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 391-422). Kayseri: Kimlik.
  • Çalışır Zenci, S., Saltık, O., Pilancı, H. (2022). Açık ve Uzaktan Türkçe Öğretim Sistemleri. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 51-83). Kayseri: Kimlik.
  • Çangal, Ö. (2022). Türkçenin Yabancı/İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretiminde Sosyal Medya Platformları. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 85-104). Kayseri: Kimlik.
  • Göçen, G. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yazma Becerisinin Geliştirilmesi. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 215-246). Kayseri: Kimlik.
  • Göçer, A. ve Moralı, G. (Ed). (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Uzaktan Öğretimi. Kayseri: Kimlik.
  • Göçer, A., Moralı, G., Kurt, A. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Dinleme Becerisinin Geliştirilmesi. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 247-289). Kayseri: Kimlik.
  • Göçer, A. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. A. Göçer. (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 423-494). Kayseri: Kimlik.
  • Göçer, A., Karadağ, F. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Konuşma Becerisinin Geliştirilmesi. A. Göçer. (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 291-342). Kayseri: Kimlik.
  • İnal, E., Durmuş, M. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Öğretici Yetkinlik ve Yeterlilikleri. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 107-120). Kayseri: Kimlik.
  • Moralı, G., Göçer, A. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Okuma Becerisinin Geliştirilmesi. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 185-214). Kayseri: Kimlik.
  • Okur, A. (2022). Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretiminin Genel Görünümü. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss.15-49). Kayseri: Kimlik.
  • Saltık, O., Çalışır Zenci, S., Pilancı, H. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlke, Ölçütler: Etkinlik Tasarımı ve Uygulamaları. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 121-146). Kayseri: Kimlik.
  • Tüm, G. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Sınıf İçi Etkileşimler. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 147-184). Kayseri: Kimlik.
Year 2022, Issue: 28, 675 - 680, 21.06.2022
https://doi.org/10.29000/rumelide.1133930

Abstract

References

  • Ak Başoğul, D. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Sözcük Dağarcığının Geliştirilmesi. A. Göçer. (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 343-389). Kayseri: Kimlik.
  • Benzer, A. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Dil Bilgisi Öğretimi. A. Göçer. (Ed.) Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 391-422). Kayseri: Kimlik.
  • Çalışır Zenci, S., Saltık, O., Pilancı, H. (2022). Açık ve Uzaktan Türkçe Öğretim Sistemleri. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 51-83). Kayseri: Kimlik.
  • Çangal, Ö. (2022). Türkçenin Yabancı/İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretiminde Sosyal Medya Platformları. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 85-104). Kayseri: Kimlik.
  • Göçen, G. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yazma Becerisinin Geliştirilmesi. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 215-246). Kayseri: Kimlik.
  • Göçer, A. ve Moralı, G. (Ed). (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Uzaktan Öğretimi. Kayseri: Kimlik.
  • Göçer, A., Moralı, G., Kurt, A. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Dinleme Becerisinin Geliştirilmesi. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 247-289). Kayseri: Kimlik.
  • Göçer, A. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. A. Göçer. (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 423-494). Kayseri: Kimlik.
  • Göçer, A., Karadağ, F. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Konuşma Becerisinin Geliştirilmesi. A. Göçer. (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 291-342). Kayseri: Kimlik.
  • İnal, E., Durmuş, M. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Öğretici Yetkinlik ve Yeterlilikleri. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 107-120). Kayseri: Kimlik.
  • Moralı, G., Göçer, A. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Okuma Becerisinin Geliştirilmesi. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 185-214). Kayseri: Kimlik.
  • Okur, A. (2022). Türkçenin İkinci Dil Olarak Öğretiminin Genel Görünümü. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss.15-49). Kayseri: Kimlik.
  • Saltık, O., Çalışır Zenci, S., Pilancı, H. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Temel İlke, Ölçütler: Etkinlik Tasarımı ve Uygulamaları. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 121-146). Kayseri: Kimlik.
  • Tüm, G. (2022). Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Sınıf İçi Etkileşimler. A. Göçer (Ed.), Türkçenin İkinci Dil Olarak Uzaktan Öğretimi içinde (ss. 147-184). Kayseri: Kimlik.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics
Journal Section Book Reviews
Authors

Feyza Yağmur Yeğin This is me 0000-0001-6803-6614

Publication Date June 21, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 28

Cite

APA Yeğin, F. Y. (2022). Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak uzaktan öğretimi. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(28), 675-680. https://doi.org/10.29000/rumelide.1133930