Research Article
BibTex RIS Cite

İdeal bir Türkçe Dersi Öğretim Programı nasıl olmalıdır?

Year 2024, Issue: Ö14, 656 - 685, 21.03.2024
https://doi.org/10.29000/rumelide.1441404

Abstract

Türkçe eğitimi akademisyenleri, Türkçe ders kitabı yazarları, Türkçe öğretmenleri ve Türkçe öğretmeni adayları; Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın içeriği, yapısı, işleyiş ve anlayışı konularında yetkin olması gereken paydaşlarıdır. Araştırmanın amacı, ideal bir Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın niteliklerini Türkçe eğitimi alanında çalışan akademisyenler, Türkçe ders kitabı yazarları, Türkçe öğretmenleri ve Türkçe öğretmeni adaylarının görüşleri doğrultusunda belirlemektir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni olarak planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan yedi Türkçe öğretmeni, Türkçe eğitimi alan uzmanlığına sahip yedi akademisyen, ortaokula yönelik Türkçe ders kitabı yazmış olan dört Türkçe ders kitabı yazarı ve yedi Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler üçgenleme yaklaşımı kullanılarak görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler; dinleme/izleme becerisi, konuşma becerisi, okuma becerisi, yazma becerisi, söz varlığı öğretimi, dil bilgisi öğretimi, ölçme değerlendirme yaklaşımı çerçevesinde yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ideal bir Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda kazanımların nitelikli olması, kazanımların sınıf seviyelerine göre düzenlenmesi, kazanımların ve beceri alanlarının teknoloji odaklı olması, becerilerin diğer becerilerle ilişkili olarak ele alınması, programın rehberlik edecek nitelikte olması, ölçme değerlendirme yaklaşım ve araçlarının çeşitlilik içermesi, ölçme değerlendirme kriterlerinin programda yer alması ve ölçme değerlendirme sürecinin uygulama boyutunun beceri odaklı, bilişsel taksonomiyle uyumlu, kazanımlara yönelik olması gerektiği belirtilmiştir.

References

  • Aktaş, E. (2021). Akıcı okuma becerisi bakımından Türkçe dersi öğretim programı ve ders kitapları üzerine eleştirel bir analiz. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1140-1165.DOI : 10.15869/itobiad.863265
  • Aktı Aslan, S. (2023). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın 5., 6., 7. ve 8. sınıf kazanımlarının Solo Taksonomisine göre incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 682-694. DOI: 10.24315/tred.1084426
  • Altunkeser, F. & Coşkun, İ. (2018). 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 114-135. DOI: 10.24315/trkefd.366695
  • Alver, M. & Sancak, Ş. (2016). 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı hakkında öğretmen/öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Turkish Studies, 11(14), 31-60. DOI: 10.7827/TurkishStudies.9830
  • Arcagök, S. (2021). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı 6. sınıf kazanımlarının değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 589-602. DOI: 10.16916/aded.878033
  • Arslan, A., & Engin, A. O. (2019). 5. sınıf Türkçe ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2019(13), 67-94. DOI :10.46778/goputeb.570245
  • Avcı, İ.N. & Tepeli, Y. (2022). Türkçe Dersi Öğretim Programı bağlamında 5. sınıf Türkçe dersi öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (26), 99-124. DOI: 10.29000/rumelide.1073849.
  • Aybar, C. (2022). 2019 (ortaokul) Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Aydın, E. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programlarının (2015 ve 2017) değerlendirilmesi. Turkish Studies, 12(28), 41-66. DOI:10.7827/TurkishStudies.12476
  • Aykaç, B. (2023). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı ortaokul kazanımlarının anahtar yetkinlikler açısından i̇ncelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 5(11), 69-87. DOI: 10.47994/usbad.1238319
  • Bağcı, A. B. (2010). İlköğretim Türkçe dersi 6.sınıf öğretmen kılavuz kitabının Türkçe Dersi Öğretim Programı dil bilgisi alanı açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Bağcı Ayrancı, B. & Mutlu, H. H. (2017). 2006, 2015, 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının karşılaştırılması. International Journal of Language Academy, 5(7), 119-130.DOI: 10.18033/ijla.3793
  • Belet Boyacı, Ş. D., & Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe Dersi Öğretim Programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. DOI:10.18039/ajesi.578170
  • Bıçak, N. & Alver, M. (2018). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı’na ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslar arası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2480-2501.
  • Filiz, S. B., & Yıldırım, N. (2019). Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizi. İlkogretim Online, 18(4), 1550-1573. DOI:10.17051/ilkonline.2019.632521
  • Babayiğit, Ö. (2019). Dünya’da ve Türkiye’de anadili eğitiminde güncel yönelimlerin öğretim üyelerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 181-190. DOI :10.18506/anemon.459985
  • Bulut, K. & Çiftçi, Ö. (2014). 2006 Türkçe Dersi (6, 7, 8. sınıflar)Öğretim Programı’nda yer alan yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu. International Journal of Language Academy, 2(4), 375-384. DOI : 10.18033/ijla.176
  • Büyükkaragöz, S. S. (1997). Program geliştirme « kaynak metinler ». Konya : Öz Eğitim.
  • Cömert, Ö. B. (2017). 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan ortaokul düzeyindeki (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) konuşma becerisi kazanımlarına yönelik bir çalışma. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(3), 1331-1344. DOI :10.14686/buefad.344547
  • Çakmak, E., & Altun, A. (2013). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda medya okuryazarlığı eğitimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(2), 152-170.
  • Çemrek, Z. (2019). Liselere geçiş sınavı (2018) Türkçe sorularının Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan kazanımlara uygunluğu açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Çerçi, A. (2018). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarının (5, 6, 7, 8. Sınıf) Yenilenen Bloom Taksonomisi’ne göre incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(2), 70-81.
  • Çoban, E. (2020). 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya. Creswell, J. W. (2019). Nitel araştırmacılar için 30 temel beceri (H. Özcan, Çev.). Ankara: Anı.
  • Demir, C. (2016).Türkçe eğitim-öğretim programları ve kişisel söz varlığı. Millî Eğitim Dergisi, 210, 141-161.
  • Demir, E. & Deniz, K. (2021). Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarında dil işlevleri. Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 23-46.
  • Dilekçi, A. (2023).Türkçe dersinde yaratıcı yazma uygulamaları. Uluslararası Dil Akademisi Dergisi, 11(2), 267-288. DOI :10.29228/ijla.69695
  • Dilekçi, A. & Karatay H. (2021). Türkçe Dersi Öğretim Programlarında 21. yüzyıl becerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(4), 1430-1444.
  • Direkçi, B., Akbulut, S. & Şimşek, B. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018) ve ortaokul Türkçe ders kitaplarının dijital okuryazarlık becerileri bağlamında incelenmesi. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 797-813.
  • Duran, E. (2013). Türkçe Dersi Öğretim Programlarında eleştirel okuma. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 351-365.
  • Durukan, E. (2013). Öğretmen görüşleri açısından Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8),-. Erişim adresi : https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/149893
  • Emiroğlu, S. (2023). Dil öğretiminde izlemenin yeri: izleme bir dil becerisi midir?. Milîi Eğitim Dergisi, 52(239), 2107-2132. DOI :10.37669/milliegitim.1139999
  • Emiroğlu, S. &Pınar, F. N. (2013). Dinleme becerisinin diğer beceri alanları ile ilişkisi. Electronic Turkish Studies, 8(4), 769-782.
  • Ensar, F., & Gündüz, A. (2023). Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) ve ortaokul Türkçe ders kitapları bağlamında reklam okuryazarlığı. Ana Dili Egitim Dergisi, 11(1), 257-268.DOI: 10.16916/aded.1146343
  • Erdamar, G., & Barası, M. (2021). 21. yüzyıl becerileri açısından ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 312-342. DOI:10.37217/tebd.868788 Given, L. M. (2021). 100 soruda nitel araştırma. (A. Bakla & İ. Çakır, Çev.). Ankara: Anı.
  • Göçer, A. (2014). Türkçe dil bilgisi öğretiminde çözümleme yönteminin kullanımı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 101-119.
  • Göçer, A., & Arslan, S. (2019). Ortaokulda gerçekleştirilen dil bilgisi öğretimi durumunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (18), 297-326.
  • Göçer, A., & Çaylı, C. (2019). Ortaokul Türkçe derslerinde dinleme becerisinin gelişimine yönelik öğretmen uygulamaları. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 456-476. DOI:10.24315/tred.456694
  • Gözlet, D., & Çifci, M. (2021). Dil bilgisi öğretiminin Türkçe eğitimindeki yeri. HOMEROS, 4(1), 11-20. DOI :10.33390/homeros.4.1.02
  • Gündoğdu, A. E (2012). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın kavram öğretimi açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 31-44.
  • Güneş, F. (2020). Türkçe öğretiminde “hazırlıksız konuşma” sorunu. The Journal of Limitless Education and Research, 5(2), 109-124. DOI:10.29250/sead.742337
  • Güven, A. Z. (2011). İlköğretim II. kademe Türkçe Dersi Öğretim Programı’na ilişkin öğretmen görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 121-133.
  • Güzel, A. & Karadağ, Ö. (2013). Anlatma becerileri açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7, 8. Sınıflar)”na eleştirel bir bakış. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 45-52.
  • İlkin, A. (2023). PISA 2018 kıta birincilerinin ana dili öğretim programı ile Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • İşcan, A. (2007). İşlevsel dil bilgisinin Türkçe öğretimindeki yeri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 253-258.
  • İşeri, K. & Baştuğ, M. (2016). Yeni Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 4(4), 17-35. DOI:10.18033/ijla.428
  • Kalaycı, N. & Yıldırım, N. (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programlarının karşılaştırmalı analizi ve değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 238-262. Doi: 10.24315/tred.580427
  • Kaplan, K. & Demir, M. (2023). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın (2019) bağlam-girdi-süreç-ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 770-785. Doi: 10.24315/tred.1125160
  • Karadağ, Ö. (2012). Anlama becerileri açısından Türkçe Dersi Öğretim Programı (6,7,8. sınıflar)’na eleştirel bir bakış. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 36(1), 97-110.
  • Karadağ, Ö. (2012). Duygusal zekâ açısından Türkçe Dersi Öğretim Programı (6,7,8. sınıflar). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 567-579.
  • Karadağ, Ö. (2013). Kelime öğretimi. İstanbul: Kriter.
  • Karagöl, E., & Tarakcı, R. (2021). Ortaokul Türkçe ders kitabı yazarlarının Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki anlama becerilerine yönelik görüşleri. Turkish Studies-Educational Sciences, 16(1), 399-421. DOI: 10.47423/TurkishStudies.47773
  • Kayahan Yüksel, D. & Geçimli, M. (2023). iİlköğretim i̇kinci kademe Türkçe Dersi Öğretim Programı nasıl uygulanıyor? Program öğeleri bağlamında öğretmen görüşlerine dayalı bir i̇ncelenme. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 986- 1005. DOI: 10.51531/korkutataturkiyat.1335627
  • Kılıç, F. (2021). Yenilenen Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) dinleme/izleme alanı kazanımlarının gerçekleştirilme düzeylerinin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Kılıç, F. & Kabadayı, H. İ. (2022). Türkçe Dersi Öğretim Programı 5. sınıf düzeyindeki kazanımların üst düzey düşünme becerileri açısından incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, (51), 2107-2132. DOI: 10.37669 milliegitim.881145
  • Kılıç, S. (2015). Kappa testi. Journal of Mood Disorders, 5(3),142-144.
  • Koç, E. S. (2021). Türkçe Dersi Öğretim Programları ile okuma becerileri öğretim programının uluslarası okuma yeterlikleri bağlamında incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 50(230), 169-193. DOI: 10.37669/milliegitim.702775
  • Kocayiğit, A., & Aldan Karademir, Ç. (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programı “öğrenmeyi öğrenme” yetkinlik alanının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1225-1236. DOI:10.18506/anemon.640835
  • Koparan, B. (2022). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın (2019) çoklu okuryazarlık becerisi bağlamında incelenmesi. Elektronik Dil ve Eğitim Dergisi, 3(1), 1-14.
  • Körkuyu, S. A.(2014). Okuma kültürü edindirme sürecini etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kurudayıoğlu, M., & Soysal, T. (2019). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 483-496. DOI:10.31592/aeusbed.621132
  • Maden, A. (2021). Söz varlığını zenginleştirme açısından Türkçe dersi öğretim programı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(2), 756-777.
  • Maden, S., & Demir, R. (2019). Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programlarında sözlük kullanma alışkanlığı kazandırmaya dair tespitler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 419-436. DOI:10.17860/mersinefd.533593
  • MEB. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı. Erişim adresi : https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20195716392253-02-T%C3%BCrk%C3%A7e%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%202019.pdf
  • Melanlıoğlu, D. (2008). Kültür aktarımı açısından Türkçe Dersi Öğretim Programları. Eğitim ve Bilim, 33(150), 64-73.
  • Mert Duran, C. N. (2023). 2019 Türkçe Öğretim Programı’nda prozodi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (43), 1-32.DOI: 10.14520/adyusbd.1233675
  • Mutlu, H. H., & Yurt, E. E. (2019). 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki etkinliklerin öğrenme alanlarına dağılımının incelenmesi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(3), 469-474.
  • Özbay, M. (2009). Anlama teknikleri II: dinleme eğitimi. Ankara: Öncü.
  • Özgen, İ. (2022). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan kazanımların çevrim içi araçlarla aktarımına ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Patton, M. Q. (1987) How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, C.A:Sage.
  • Sarıkaya, B. (2020). Yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu (2015 ve 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programları örnekleri). Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 42-55.
  • Sarıoğlu, S. & Babadoğan, M. C. (2023). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın yazma beceri alanının değerlendirilmesi. International Education Congress 2023 Bildiri Özetleri Kitabı, (s.109-111). e-ISBN: 978-605-72845-3-2, Ankara : Edu Yayıncılık.
  • Silverman, D. (2018). Nitel verileri yorumlama. (E. Dinç, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şahin, A. &Aktar, S. (2020). Dinleme eğitimi ile ilgili temel bilgiler. (Edit. M.N. Kardaş). Dinleme eğitimi içinde (s.1-24). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şimşek, T. (2022). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı ile Maarif Salnamesi’nin okuma becerisi açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Turkish Studies - Education, 17(4), 807-825. DOI : 10.7827/TurkishStudies.58061
  • Soysal, T. (2022). Türkçe öğretmenlerinin ortaokul dil bilgisi konu sıralamasına yönelik görüşleri: Sorunlar ve çözüm önerileri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (30), 1-19. DOI :10.29000/rumelide.1188726
  • Sönmez, H. (2020). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda duyuşsal alana uygun kazanım hazırlama. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 216-236. DOI: 11.11111/ted.xx
  • Söylemez, Y. (2018). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki kazanımların üst düzey düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, (63), 345-384. DOI :10.14222/Turkiyat3991
  • Susar Kırmızı, F. &Yurdakal, İ.H. (2019). Sınıf öğretmenlerinin 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı’na ilişkin görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(1), 64-76.
  • Süğümlü, Ü., & Yüce, S. N. (2020). Dinleme/izleme stratejilerine yönelik karşılaştırmalı bir çalışma: program ve ders kitapları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 202-215. DOI:10.33692/avrasyad.731880
  • Tarakcı, A., Yıldırım Bilgen, D., & Karagöl, E. (2021). Ortaokul Türkçe ders kitabı yazarlarının Türkçe dersi öğretim programındaki anlatma becerisi kazanımlarına yönelik görüşleri. Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 148-170. DOI: 10.47834/utoad.20
  • Ungan, S., & Buçan, B. (2022). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın 21. yüzyıl becerilerinden yaratıcılık ve üretkenlik becerilerine teşvik yönünden incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1), 46-64. DOI: 10.54979/turkegitimdergisi.971439
  • Uyğun, A. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğu. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Uyğun, A. ve Çetin, D. (2020). 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının yaratıcı yazma becerisine uygunluğu. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Uzun, O., Aytan, T., & Ungan, S. (2022). Türkçe ders kitaplarında yer alan dinleme/izleme metni ve etkinliklerinin Türkçe Öğretim Programı doğrultusunda incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (13), 366-401. DOI:10.21733/ibad.1132465
  • Yavuz, M. (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve 6. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Kayahan Yüksel, D., & Geçimli, M. (2023). İlköğretim ikinci kademe Türkçe Dersi Öğretim Programı nasıl uygulanıyor? Program öğeleri bağlamında öğretmen görüşlerine dayalı bir incelenme. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (12), 986-1005. DOI:10.51531/korkutataturkiyat.1335627
  • Zeren, A., KöksaL, A., Kozan, H., Şahinoğlu, E., Kalkancı, M., & Ataman, A. (2023). Ortaokullarda öğretmenlerin ölçme-değerlendirme süreçlerinde kullandıkları tekniklerin incelenmesi. Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies, 9(34), 153–163. DOI:10.5281/zenodo.10022353
Year 2024, Issue: Ö14, 656 - 685, 21.03.2024
https://doi.org/10.29000/rumelide.1441404

Abstract

References

  • Aktaş, E. (2021). Akıcı okuma becerisi bakımından Türkçe dersi öğretim programı ve ders kitapları üzerine eleştirel bir analiz. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1140-1165.DOI : 10.15869/itobiad.863265
  • Aktı Aslan, S. (2023). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın 5., 6., 7. ve 8. sınıf kazanımlarının Solo Taksonomisine göre incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 682-694. DOI: 10.24315/tred.1084426
  • Altunkeser, F. & Coşkun, İ. (2018). 2009 ve 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının karşılaştırılması ve değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 114-135. DOI: 10.24315/trkefd.366695
  • Alver, M. & Sancak, Ş. (2016). 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı hakkında öğretmen/öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşleri. Turkish Studies, 11(14), 31-60. DOI: 10.7827/TurkishStudies.9830
  • Arcagök, S. (2021). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı 6. sınıf kazanımlarının değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 589-602. DOI: 10.16916/aded.878033
  • Arslan, A., & Engin, A. O. (2019). 5. sınıf Türkçe ders kitabının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2019(13), 67-94. DOI :10.46778/goputeb.570245
  • Avcı, İ.N. & Tepeli, Y. (2022). Türkçe Dersi Öğretim Programı bağlamında 5. sınıf Türkçe dersi öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (26), 99-124. DOI: 10.29000/rumelide.1073849.
  • Aybar, C. (2022). 2019 (ortaokul) Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Aydın, E. (2017). Türkçe Dersi Öğretim Programlarının (2015 ve 2017) değerlendirilmesi. Turkish Studies, 12(28), 41-66. DOI:10.7827/TurkishStudies.12476
  • Aykaç, B. (2023). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı ortaokul kazanımlarının anahtar yetkinlikler açısından i̇ncelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 5(11), 69-87. DOI: 10.47994/usbad.1238319
  • Bağcı, A. B. (2010). İlköğretim Türkçe dersi 6.sınıf öğretmen kılavuz kitabının Türkçe Dersi Öğretim Programı dil bilgisi alanı açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Bağcı Ayrancı, B. & Mutlu, H. H. (2017). 2006, 2015, 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programlarının karşılaştırılması. International Journal of Language Academy, 5(7), 119-130.DOI: 10.18033/ijla.3793
  • Belet Boyacı, Ş. D., & Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe Dersi Öğretim Programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. DOI:10.18039/ajesi.578170
  • Bıçak, N. & Alver, M. (2018). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı’na ilişkin öğretmen görüşleri. Uluslar arası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2480-2501.
  • Filiz, S. B., & Yıldırım, N. (2019). Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizi. İlkogretim Online, 18(4), 1550-1573. DOI:10.17051/ilkonline.2019.632521
  • Babayiğit, Ö. (2019). Dünya’da ve Türkiye’de anadili eğitiminde güncel yönelimlerin öğretim üyelerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 181-190. DOI :10.18506/anemon.459985
  • Bulut, K. & Çiftçi, Ö. (2014). 2006 Türkçe Dersi (6, 7, 8. sınıflar)Öğretim Programı’nda yer alan yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu. International Journal of Language Academy, 2(4), 375-384. DOI : 10.18033/ijla.176
  • Büyükkaragöz, S. S. (1997). Program geliştirme « kaynak metinler ». Konya : Öz Eğitim.
  • Cömert, Ö. B. (2017). 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan ortaokul düzeyindeki (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) konuşma becerisi kazanımlarına yönelik bir çalışma. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(3), 1331-1344. DOI :10.14686/buefad.344547
  • Çakmak, E., & Altun, A. (2013). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda medya okuryazarlığı eğitimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(2), 152-170.
  • Çemrek, Z. (2019). Liselere geçiş sınavı (2018) Türkçe sorularının Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan kazanımlara uygunluğu açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Çerçi, A. (2018). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarının (5, 6, 7, 8. Sınıf) Yenilenen Bloom Taksonomisi’ne göre incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(2), 70-81.
  • Çoban, E. (2020). 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya. Creswell, J. W. (2019). Nitel araştırmacılar için 30 temel beceri (H. Özcan, Çev.). Ankara: Anı.
  • Demir, C. (2016).Türkçe eğitim-öğretim programları ve kişisel söz varlığı. Millî Eğitim Dergisi, 210, 141-161.
  • Demir, E. & Deniz, K. (2021). Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarında dil işlevleri. Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 23-46.
  • Dilekçi, A. (2023).Türkçe dersinde yaratıcı yazma uygulamaları. Uluslararası Dil Akademisi Dergisi, 11(2), 267-288. DOI :10.29228/ijla.69695
  • Dilekçi, A. & Karatay H. (2021). Türkçe Dersi Öğretim Programlarında 21. yüzyıl becerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(4), 1430-1444.
  • Direkçi, B., Akbulut, S. & Şimşek, B. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018) ve ortaokul Türkçe ders kitaplarının dijital okuryazarlık becerileri bağlamında incelenmesi. AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 797-813.
  • Duran, E. (2013). Türkçe Dersi Öğretim Programlarında eleştirel okuma. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 351-365.
  • Durukan, E. (2013). Öğretmen görüşleri açısından Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8),-. Erişim adresi : https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/149893
  • Emiroğlu, S. (2023). Dil öğretiminde izlemenin yeri: izleme bir dil becerisi midir?. Milîi Eğitim Dergisi, 52(239), 2107-2132. DOI :10.37669/milliegitim.1139999
  • Emiroğlu, S. &Pınar, F. N. (2013). Dinleme becerisinin diğer beceri alanları ile ilişkisi. Electronic Turkish Studies, 8(4), 769-782.
  • Ensar, F., & Gündüz, A. (2023). Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) ve ortaokul Türkçe ders kitapları bağlamında reklam okuryazarlığı. Ana Dili Egitim Dergisi, 11(1), 257-268.DOI: 10.16916/aded.1146343
  • Erdamar, G., & Barası, M. (2021). 21. yüzyıl becerileri açısından ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 312-342. DOI:10.37217/tebd.868788 Given, L. M. (2021). 100 soruda nitel araştırma. (A. Bakla & İ. Çakır, Çev.). Ankara: Anı.
  • Göçer, A. (2014). Türkçe dil bilgisi öğretiminde çözümleme yönteminin kullanımı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 101-119.
  • Göçer, A., & Arslan, S. (2019). Ortaokulda gerçekleştirilen dil bilgisi öğretimi durumunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (18), 297-326.
  • Göçer, A., & Çaylı, C. (2019). Ortaokul Türkçe derslerinde dinleme becerisinin gelişimine yönelik öğretmen uygulamaları. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 456-476. DOI:10.24315/tred.456694
  • Gözlet, D., & Çifci, M. (2021). Dil bilgisi öğretiminin Türkçe eğitimindeki yeri. HOMEROS, 4(1), 11-20. DOI :10.33390/homeros.4.1.02
  • Gündoğdu, A. E (2012). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın kavram öğretimi açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 31-44.
  • Güneş, F. (2020). Türkçe öğretiminde “hazırlıksız konuşma” sorunu. The Journal of Limitless Education and Research, 5(2), 109-124. DOI:10.29250/sead.742337
  • Güven, A. Z. (2011). İlköğretim II. kademe Türkçe Dersi Öğretim Programı’na ilişkin öğretmen görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 121-133.
  • Güzel, A. & Karadağ, Ö. (2013). Anlatma becerileri açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7, 8. Sınıflar)”na eleştirel bir bakış. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 45-52.
  • İlkin, A. (2023). PISA 2018 kıta birincilerinin ana dili öğretim programı ile Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • İşcan, A. (2007). İşlevsel dil bilgisinin Türkçe öğretimindeki yeri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 253-258.
  • İşeri, K. & Baştuğ, M. (2016). Yeni Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın değerlendirilmesi. International Journal of Language Academy, 4(4), 17-35. DOI:10.18033/ijla.428
  • Kalaycı, N. & Yıldırım, N. (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programlarının karşılaştırmalı analizi ve değerlendirilmesi (2009-2017-2019). Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 238-262. Doi: 10.24315/tred.580427
  • Kaplan, K. & Demir, M. (2023). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın (2019) bağlam-girdi-süreç-ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 770-785. Doi: 10.24315/tred.1125160
  • Karadağ, Ö. (2012). Anlama becerileri açısından Türkçe Dersi Öğretim Programı (6,7,8. sınıflar)’na eleştirel bir bakış. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 36(1), 97-110.
  • Karadağ, Ö. (2012). Duygusal zekâ açısından Türkçe Dersi Öğretim Programı (6,7,8. sınıflar). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 567-579.
  • Karadağ, Ö. (2013). Kelime öğretimi. İstanbul: Kriter.
  • Karagöl, E., & Tarakcı, R. (2021). Ortaokul Türkçe ders kitabı yazarlarının Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki anlama becerilerine yönelik görüşleri. Turkish Studies-Educational Sciences, 16(1), 399-421. DOI: 10.47423/TurkishStudies.47773
  • Kayahan Yüksel, D. & Geçimli, M. (2023). iİlköğretim i̇kinci kademe Türkçe Dersi Öğretim Programı nasıl uygulanıyor? Program öğeleri bağlamında öğretmen görüşlerine dayalı bir i̇ncelenme. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12, 986- 1005. DOI: 10.51531/korkutataturkiyat.1335627
  • Kılıç, F. (2021). Yenilenen Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) dinleme/izleme alanı kazanımlarının gerçekleştirilme düzeylerinin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Kılıç, F. & Kabadayı, H. İ. (2022). Türkçe Dersi Öğretim Programı 5. sınıf düzeyindeki kazanımların üst düzey düşünme becerileri açısından incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, (51), 2107-2132. DOI: 10.37669 milliegitim.881145
  • Kılıç, S. (2015). Kappa testi. Journal of Mood Disorders, 5(3),142-144.
  • Koç, E. S. (2021). Türkçe Dersi Öğretim Programları ile okuma becerileri öğretim programının uluslarası okuma yeterlikleri bağlamında incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 50(230), 169-193. DOI: 10.37669/milliegitim.702775
  • Kocayiğit, A., & Aldan Karademir, Ç. (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programı “öğrenmeyi öğrenme” yetkinlik alanının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1225-1236. DOI:10.18506/anemon.640835
  • Koparan, B. (2022). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın (2019) çoklu okuryazarlık becerisi bağlamında incelenmesi. Elektronik Dil ve Eğitim Dergisi, 3(1), 1-14.
  • Körkuyu, S. A.(2014). Okuma kültürü edindirme sürecini etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kurudayıoğlu, M., & Soysal, T. (2019). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 483-496. DOI:10.31592/aeusbed.621132
  • Maden, A. (2021). Söz varlığını zenginleştirme açısından Türkçe dersi öğretim programı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(2), 756-777.
  • Maden, S., & Demir, R. (2019). Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programlarında sözlük kullanma alışkanlığı kazandırmaya dair tespitler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 419-436. DOI:10.17860/mersinefd.533593
  • MEB. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı. Erişim adresi : https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20195716392253-02-T%C3%BCrk%C3%A7e%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%202019.pdf
  • Melanlıoğlu, D. (2008). Kültür aktarımı açısından Türkçe Dersi Öğretim Programları. Eğitim ve Bilim, 33(150), 64-73.
  • Mert Duran, C. N. (2023). 2019 Türkçe Öğretim Programı’nda prozodi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (43), 1-32.DOI: 10.14520/adyusbd.1233675
  • Mutlu, H. H., & Yurt, E. E. (2019). 6. sınıf Türkçe ders kitabındaki etkinliklerin öğrenme alanlarına dağılımının incelenmesi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(3), 469-474.
  • Özbay, M. (2009). Anlama teknikleri II: dinleme eğitimi. Ankara: Öncü.
  • Özgen, İ. (2022). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan kazanımların çevrim içi araçlarla aktarımına ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı.
  • Patton, M. Q. (1987) How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park, C.A:Sage.
  • Sarıkaya, B. (2020). Yazma kazanımlarının yaratıcı yazmaya uygunluğu (2015 ve 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programları örnekleri). Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 42-55.
  • Sarıoğlu, S. & Babadoğan, M. C. (2023). Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın yazma beceri alanının değerlendirilmesi. International Education Congress 2023 Bildiri Özetleri Kitabı, (s.109-111). e-ISBN: 978-605-72845-3-2, Ankara : Edu Yayıncılık.
  • Silverman, D. (2018). Nitel verileri yorumlama. (E. Dinç, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şahin, A. &Aktar, S. (2020). Dinleme eğitimi ile ilgili temel bilgiler. (Edit. M.N. Kardaş). Dinleme eğitimi içinde (s.1-24). Ankara: Pegem Akademi.
  • Şimşek, T. (2022). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı ile Maarif Salnamesi’nin okuma becerisi açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Turkish Studies - Education, 17(4), 807-825. DOI : 10.7827/TurkishStudies.58061
  • Soysal, T. (2022). Türkçe öğretmenlerinin ortaokul dil bilgisi konu sıralamasına yönelik görüşleri: Sorunlar ve çözüm önerileri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (30), 1-19. DOI :10.29000/rumelide.1188726
  • Sönmez, H. (2020). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda duyuşsal alana uygun kazanım hazırlama. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 216-236. DOI: 11.11111/ted.xx
  • Söylemez, Y. (2018). 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki kazanımların üst düzey düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, (63), 345-384. DOI :10.14222/Turkiyat3991
  • Susar Kırmızı, F. &Yurdakal, İ.H. (2019). Sınıf öğretmenlerinin 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı’na ilişkin görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(1), 64-76.
  • Süğümlü, Ü., & Yüce, S. N. (2020). Dinleme/izleme stratejilerine yönelik karşılaştırmalı bir çalışma: program ve ders kitapları. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 202-215. DOI:10.33692/avrasyad.731880
  • Tarakcı, A., Yıldırım Bilgen, D., & Karagöl, E. (2021). Ortaokul Türkçe ders kitabı yazarlarının Türkçe dersi öğretim programındaki anlatma becerisi kazanımlarına yönelik görüşleri. Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 148-170. DOI: 10.47834/utoad.20
  • Ungan, S., & Buçan, B. (2022). 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın 21. yüzyıl becerilerinden yaratıcılık ve üretkenlik becerilerine teşvik yönünden incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1), 46-64. DOI: 10.54979/turkegitimdergisi.971439
  • Uyğun, A. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğu. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Uyğun, A. ve Çetin, D. (2020). 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının yaratıcı yazma becerisine uygunluğu. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 1-13.
  • Uzun, O., Aytan, T., & Ungan, S. (2022). Türkçe ders kitaplarında yer alan dinleme/izleme metni ve etkinliklerinin Türkçe Öğretim Programı doğrultusunda incelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (13), 366-401. DOI:10.21733/ibad.1132465
  • Yavuz, M. (2020). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve 6. sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Kayahan Yüksel, D., & Geçimli, M. (2023). İlköğretim ikinci kademe Türkçe Dersi Öğretim Programı nasıl uygulanıyor? Program öğeleri bağlamında öğretmen görüşlerine dayalı bir incelenme. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (12), 986-1005. DOI:10.51531/korkutataturkiyat.1335627
  • Zeren, A., KöksaL, A., Kozan, H., Şahinoğlu, E., Kalkancı, M., & Ataman, A. (2023). Ortaokullarda öğretmenlerin ölçme-değerlendirme süreçlerinde kullandıkları tekniklerin incelenmesi. Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies, 9(34), 153–163. DOI:10.5281/zenodo.10022353
There are 88 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye)
Journal Section Turkish language, culture and literature
Authors

Dilek Yıldırım 0000-0002-8108-0422

Publication Date March 21, 2024
Submission Date December 31, 2023
Acceptance Date February 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: Ö14

Cite

APA Yıldırım, D. (2024). İdeal bir Türkçe Dersi Öğretim Programı nasıl olmalıdır?. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(Ö14), 656-685. https://doi.org/10.29000/rumelide.1441404