Bu makale, Zadie Smith'in İnci Gibi Dişler (2000) adlı romanındaki çok kültürlü ve sömürge sonrası temaları incelemekte, göç ve diasporanın çağdaş Britanya’da kişisel ve toplumsal kimlikleri nasıl etkilediğine odaklanmaktadır. Çalışma, Britanya’ya ardışık göç dalgaları ve bunun sonucu olarak ortaya çıkan çok kültürlülüğün ve çok ırklı bir toplumun oluşmasının getirdiği sorunları analiz etmektedir. Makale romandaki özellikle Iqbal ve Jones ailelerine odaklanıp roman karakterlerinin detaylı bir şekilde incelenmesi sonucunda bu aile bireylerinin karmaşık kültürel manzaralardaki konumlarını genellikle çift kimliklerle ve bir köksüzlük hissiyle boğuşurken nasıl resmedildiklerini ele almaktadır. Said, Bhabha Ortiz ve Pratt gibi önemli bilim insanlarının teorik çerçevelerinden yararlanarak, çalışma, romanın Londra’nın bir mikrokozmosunu resmettiğini ileri sürmektedir ve geleneksel Britanya kimlik kavramlarını sorgulayan farklı etnik gruplar arasındaki etkileşimleri ortaya koymaktadır. Anlatının geçmişle şimdiki zaman arasında gidip gelmesi, çağdaş yaşamlar üzerinde tarihsel bağlamların sürekli etkisini vurgular. Bu sebeple, makalede Smith’in karakterlerinin Britanya toplumuna bir şekilde adapte olup daha geniş sömürge sonrası gerçekleri yansıtan hibrid kimliklerin oluşturulduğu bir “transkültürasyon” sürecine dikkat çekmektedir. Dolayısıyla, İnci Gibi Dişler romanı, modern Britanya çok kültürlülüğünün özünü yakalamakla kalmayıp, sömürge sonrası kimlik oluşumunda sömürgeciliğin kalıcı etkilerini de eleştirmektedir.
Focusing on how migration and diaspora influence personal and communal identities within contemporary Britain, this article examines the multicultural and postcolonial themes in Zadie Smith's novel White Teeth (2000). The paper analyzes the consequences of decolonization and subsequent immigration from the Commonwealth to Britain, which instigated a blend of cultures and the emergence of a multiracial society. Through a detailed exploration of the novel’s characters—predominantly the Iqbal family and the Jones family—the article illustrates how individuals navigate their complex cultural landscapes and how they often grapple with dual identities and a sense of rootlessness. Utilizing theoretical frameworks from prominent scholars like Said, Bhabha, Ortiz, and Pratt, the paper argues that the novel serves as a microcosm of London, showcasing interactions among diverse ethnic groups that challenge traditional notions of Britishness. Smith’s narrative’s structure, which weaves between past and present, underscores the persistent impact of historical contexts on contemporary lives. Hence, the article highlights Smith's portrayal of ‘transculturation’—where characters somehow adapt and form hybrid identities, reflecting broader postcolonial realities. Overall, what is emphasized in what follows is White Teeth not only captures the essence of modern British multiculturalism but also critiques the lingering effects of colonialism on identity formation in a postcolonial world.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2024 |
Submission Date | May 3, 2024 |
Acceptance Date | May 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 40 |