Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Stage SMS applications for timing out of patology results Diskapi model

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 11 - 17, 31.03.2019

Öz

Introduction and Objective: In this study, a short message sending application was presented to inform physicians,
clinical management officers and patients about pathology results in the determined time, patient satisfaction,
service efficiency and speed increase, and time and labor loss losses. Material and Method: The study was
conducted to evaluate the effectiveness of the Short Message System (SMS) application conducted in the Pathology
Clinic of Dışkapı Yıldırım Beyazıt Training and Research Hospital, between the dates 01.03.2017 - 31.10.2017. The
study is a retrospective descriptive research and the data is analyzed in Microsoft Excel. If the first message is not
reported within 24 hours from the report time-out, the first message is sent to the clinical supervisor of the second
message, if the report has not been released within 24 hours, the message is sent to the assistant physician. SMS
information and reminder messages are sent to patients in standard format at the time of pathology. Findings and
Conclusion: As a result of the study, it was found that the outpatient report of the pathology results was 756 in
March while it fell to 339 in October and the time out in the pathology results was 10.5% in 8 months.

Kaynakça

  • 1. Şükran Burçoğlu Karaca (2014), “Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Ve Hasta Beklentileri Konusunda Bir Uygulama” (Aydın Devlet Hastanesi Üzerine Bir Çalışma). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. s.50
  • 2. Engiz (1999), “Sağlık Hizmetlerinde “Hasta Odaklı” Kalite Gelişim Modeli ve Memnuniyet Olcum Anketleri, Toplam Kalite Yönetimi Prensiplerinin Sağlık Hizmetlerinde Uygulamaları”, Ed.: M. Coruh, Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara, s. 411-413
  • 3. Sülen Sarıoğlu, “Patoloji İçin Bilişim”, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, Cilt 30, Sayı 3, 2016, s:139-143
  • 4. Nakhleh RE.( 2015), “Role of Informatics in Patient Safet

Patoloji sonuçlarının zamanında çıkmasına yönelik kademeli SMS uygulamaları Dışkapı modeli

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 11 - 17, 31.03.2019

Öz

Giriş ve Amaç: Bu çalışma patoloji sonuçlarının belirlenen sürelerde çıkması, hasta memnuniyetinin, hizmet
verimliliği ve hızın artırılması, zaman ve iş gücü kayıplarının önlenmesi amacıyla ilgili hekime, klinik idari sorumlularına
ve hastalara bilgilendirmek için kısa mesaj gönderme uygulaması sunulmuştur. Gereç ve Yöntem: Çalışma
01.03.2017-31.10.2017 tarihleri arasında Sağlık Bilimleri Üniversitesi Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma
Hastanesi Patoloji Kliniğinde tetkik sonuçlarına yönelik uygulanan Kısa Mesaj Sistemi (SMS) uygulamasının etkinliği
değerlendirilmiştir. Çalışma geriye dönük tanımlayıcı bir araştırma olup, veriler Microsoft Excel programında analiz
edilmiştir. Kademeli SMS Uygulaması rapor süre aşımından itibaren ilk mesaj ilgili uzmana, 24 saat içinde rapor
çıkmamışsa ikinci mesaj klinik idari sorumlusuna, 24 saat içinde hala rapor çıkmamışsa başhekim yardımcısına
sırasıyla mesaj gönderilmektedir. Patoloji sonucu çıktığı zamanda hastalara standart formatta SMS bilgilendirme ve
hatırlatma mesajı gönderimi uygulanmaktadır. Bulgular ve Sonuç: Çalışma sonucunda, az maliyetli, basit güncel
teknoloji (cep telefonu- SMS) kullanılarak patoloji sonuçlarında süre aşımı olan tetkik raporu Mart ayında 756 iken,
Ekim ayında 339’a düştüğü, patoloji sonuçlarındaki süre aşımı 8 ay içinde %10,5azalmıştır.

Kaynakça

  • 1. Şükran Burçoğlu Karaca (2014), “Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi Ve Hasta Beklentileri Konusunda Bir Uygulama” (Aydın Devlet Hastanesi Üzerine Bir Çalışma). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. s.50
  • 2. Engiz (1999), “Sağlık Hizmetlerinde “Hasta Odaklı” Kalite Gelişim Modeli ve Memnuniyet Olcum Anketleri, Toplam Kalite Yönetimi Prensiplerinin Sağlık Hizmetlerinde Uygulamaları”, Ed.: M. Coruh, Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara, s. 411-413
  • 3. Sülen Sarıoğlu, “Patoloji İçin Bilişim”, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, Cilt 30, Sayı 3, 2016, s:139-143
  • 4. Nakhleh RE.( 2015), “Role of Informatics in Patient Safet
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Elif Özyurt

Deniz Uğurlu Bu kişi benim

Seyhan Erduran Bu kişi benim

Metin Aykutluğ Bu kişi benim

Semih Dinçer Yetiş Bu kişi benim

İlhan Aydın Bu kişi benim

Yeşim Akar

Onur Açıkgöz Bu kişi benim

Murat Alper

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2019
Kabul Tarihi 3 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özyurt, E., Uğurlu, D., Erduran, S., Aykutluğ, M., vd. (2019). Patoloji sonuçlarının zamanında çıkmasına yönelik kademeli SMS uygulamaları Dışkapı modeli. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 6(1), 11-17.
INDEX: “Index Copernicus, EBSCO Central & Eastern European Academic Source, EBSCO CINAHL,EuroPub, Sobiad, Asos Index, Turk Medline, Google Sholar, Dergipark,Türkiye Atıf Dizini ve Araştırmax...




Creative Commons License


Sağlık Akademisyenleri Dergisi  Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır.