Amaç: Araştırmanın amacı ebelik öğrencilerinin mezuniyet öncesi dönemde bilgi ve uygulama bakımından yeterlilikleri konusundaki görüşlerini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırma niteliksel olarak 18 ve 28 Şubat 2019 Tarihlerinde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü son sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırmaya 55 öğrenci davet edilmiş ve görüşlerini bildiren 30 öğrencinin verileri değerlendirmeye alınmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrencilerin bilgi ve uygulama becerisi bakımından yeterliliklerini sorgulayan soru formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin bilgi yönünden yeterlilikleri hakkındaki görüşleri yeterli bilgi (n= 19), geliştirilmeli/ güncellenmeli (n= 9) ve kısmen yeterli (n= 4) alt temalarından oluşan “olumlu görüşler” ile yetersiz bilgi (n= 13) ve uygulamaya entegre edilememe (n= 16) “olumsuz görüşler” temaları altında toplanmıştır. Öğrencilerin uygulama yönünden yeterlilikleri konusundaki görüşleri ise yetersizlik algısı (n= 26), eğitim süreci ile ilgili olumsuzluklar (n= 19), idari engeller (n= 7), uygulama alanına ilişkin olumsuzluklar (n= 5) ve geleceğe ilişkin endişe (n= 5) alt temalarından oluşan “olumsuz görüşler” ile çalışmaya başladığında gelişebilir (n= 5), yaz stajının katkısı (n= 5) ve yeterli hissetme (n= 1) alt temalarından oluşan “olumlu görüşler” temaları altında toplanmıştır. Sonuç: Sonuç olarak bu çalışmada, ebelik öğrencilerinin mezuniyet öncesi dönemde bilgi bakımından yeterlilikleri konusunda daha çok olumlu görüşe sahip iken, uygulama bakımından olumsuz görüşe sahip oldukları sonucu elde edilmiştir. Bu sonuçlara dayalı olarak, ebelik eğitici ve okul yöneticilerinin eğitim sistem ve ortamlarını gözden geçirmeleri ve eğitimi destekleyecek biçimde düzenleme yapmaları ile ebelik eğitiminin ve dolayısı ile anne-bebek ve toplum sağlığının gelişimine katkı sağlanabilir.
Aim: The research was carried out with the aim of examining the opinions of midwifery students about their competence in terms of knowledge and practice in the period before graduation. Material and Method: The research was carried out qualitatively on February 18 and 28, 2019 with Aydın Adnan Menderes University Health Sciences Faculty Midwifery Department senior students. The sample of the study consisted of 30 students who agreed to participate in the study and gave their opinions. Data were collected by a questionnaire questioning the competencies of students prepared by the researcher in terms of knowledge and application skills. Content analysis method was used in the analysis of the data. Results: Opinions of students participating in the research about their competence in terms of professional knowledge and practice were collected under the themes of positive and negative opinions. Students’ opinions about their competence in professional knowledge took place under the sufficient information (n= 19), should be developed/updated (n= 9), partially sufficient (n= 4), insufficient information (n= 13) and inability to integrate into practice (n= 16) themes. The students’ opinions on the competencies in terms of implementation were collected under the perception of inadequacy (n= 26), negativities related to the education process (n= 19), administrative barriers (n= 7), negatives related to the field of application (n= 5), anxiety about the future (n= 5) can develop when it starts working (n= 5), the contribution of summer internship (n= 5) and feeling sufficient (n = 1) themes. Conclusion: In this study, it was obtained that midwifery students have more positive opinions about their knowledge competence and negative about their application competencies before graduation. Based on these results, it might be suggested that midwifery educators and school administrators re-evaluate their education systems and environments.
Midwifery, Education, Knowledge, Practice, Mother, Baby, Health
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 4 |