Opinion Article
BibTex RIS Cite

Üniversiteler ve okullar arasında güçlü bir iş birliği ihtiyacı

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 147 - 149, 31.12.2024

Abstract

Üniversite-okul iş birliğinin hem eğitim fakülteleri özelinde hem de üniversitelerin genelinde olmasının öğrencilere, kuruma ve toplumun geneline etkisi yadsınamaz. Bu iş birlikleri sayesinde eğitimin niteliğinin artırılması, öğrencilere farklı konularda destek olunması ve onların üniversite konusunda bir hedef koymalarını sağlanabilmektedir. Özelikle ortaöğretim kurumları ile yapılan iş birlikleri sonucunda staj imkanlarının da olması öğrencilerin hem üniversiteleri tanımalarını hem de kariyerlerine ilişkin bir planlama yapabilmelerinde etkin bir rol oynayabilir. Ancak elbette bütün bunların yanına yeterince kurulamayan iş birlikleri, ya da işlevsiz olanlar ve sistem içerisinde yaşanan sorunları da görmek mümkündür. Bu sorunları ortadan kaldırmak ve bu iş birliklerini artırmak ve girişimcilik konusunda öğrencileri desteklemek oldukça önem kazanan konulardır.

References

  • Ülger, K. (2021). Öğretmenlik uygulamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 71-87. https://doi.org/10.37669/milliegitim

The need for strong collaboration between universities and schools

Year 2024, Volume: 4 Issue: 2, 147 - 149, 31.12.2024

Abstract

The effect of university-school cooperation both in the faculties of education and universities in general on students, the institution and the society in general cannot be denied. Thanks to these collaborations, it is possible to increase the quality of education, support students in different subjects and enable them to set a goal for university. Especially as a result of the cooperation with secondary education institutions, internship opportunities can play an active role in enabling students to get to know universities and to plan their careers. However, of course, it is also possible to see the problems experienced within the system, such as insufficiently established collaborations or dysfunctional ones. Eliminating these problems and increasing these collaborations and supporting students in entrepreneurship are very important issues.

References

  • Ülger, K. (2021). Öğretmenlik uygulamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 50(232), 71-87. https://doi.org/10.37669/milliegitim
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (Other), Education Policy
Journal Section Commentary
Authors

Ebru Oğuz

Publication Date December 31, 2024
Submission Date December 9, 2024
Acceptance Date December 26, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Oğuz, E. (2024). Üniversiteler ve okullar arasında güçlü bir iş birliği ihtiyacı. Okul Yönetimi, 4(2), 147-149.