Giriş: Kişilik yapısı, bireyin yaşam tarzını ve seçimlerini etkiler. Narsisistik kişiliğin bazı meslek gruplarında baskın olması tercih edilmez. Bu bilgiler doğrultusunda hasta bakımında ön planda olan hemşirelik öğrencilerinin narsisistik kişilik yapısı merak konusudur. Amaç: Hemşirelik bölümünde okuyan öğrencilerin narsistik düzeyi ve etkileyen değişkenleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte planlanan çalışma bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde okuyan toplam 400 öğrenci ile yapılmıştır. Verilerin toplanmasında, öğrencileri tanımlayıcı sorular ile “Narsistik Kişilik Envanteri (NKE)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, Anova testi, sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, Scheffe testi kullanılmıştır. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin “narsistik kişilik” ortalaması 8.415±1.822’dir. Hemşirelik öğrencilerinin narsistik puan ortalamaları ile okudukları sınıf düzeyi karşılaştırıldığında anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır 1.sınıf olanların narsistik kişilik puanları (8.895±2.013), 3.sınıf (X= 8.222±1.549) ve 4.sınıf (X=8.078±1.751) olanların narsistik kişilik ortalamalarından yüksek bulunmuştur (p<0.05). Sosyo-kültürel faaliyet yapanların narsistik kişilik puanları (X=8.213) yapmayanlara göre (X=8.748) düşük anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Sonuç ve Öneriler: Hemşirelik öğrencileri orta düzey narsistik kişiliğe sahiptir. Narsistik kişilik öğrencilerin sınıf düzeyleri artışı ile azalmaktadır. Sosyal kültürel etkinlik yapan öğrencilerin narsistik kişiliği düşüktür. Verilen hemşirelik eğitiminin narsistik kişilik üzerinde etkili olduğunu söyleyebiliriz. Orta düzeyde narsistik hemşirelik öğrencilerinin eğitim sürecinde değerlendirilmesi ve meslek hayatında da ele alınması gereken bir durum olarak düşünülmektedir. Hemşirelik eğitimi ile olumlu kişilik özelliklerine sahip hemşirelerin yetiştirilmesi sonucu mesleki başarı ve doyumlarının daha fazla olması kaçınılmazdır.
yok
yok
yok
Introduction: Personality structure affects the lifestyle and choices of the individual. Narcissistic personality is not preferred to be dominant in some occupational groups. In line with this information, the narcissistic personality structure of nursing students, who are at the forefront of patient care, is a matter of curiosity. Aim: It was conducted to examine the narcissistic level of the students studying in the nursing department and the variables that affect it. Materials and Methods:The descriptive study was conducted with a total of 400 students studying at the nursing department of a state university. The Narcissistic Personality Inventory was used with the descriptive questions for the students to collect the data. T-test, Anova test, number, percentage, mean, standard deviation, Scheffe test were used in the analysis of the data. Results: The average "narcissistic personality" of nursing students is 8.415±1.822. When the average scores of the nursing students' narcissistic scores were compared with their grade level, a significant relationship was found. Narcissistic personality scores of students’ was higher than average (p<0.05). Narcissistic personality scores of those engaged in socio-cultural activities(X=8.213) were found to be lower than those who did not (X=8.748). Conclusion and suggestions: Nursing students have middle-level narcissistic personalities. Narcissistic personality decreases with increasing grade levels of students. We can say that the nursing education that students’ receive during their undergraduate education has an effect on the narcissistic personality. It is inevitable that nurses with positive personality traits will have higher professional success and satisfaction as a result of nursing education.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Original research articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | August 30, 2022 |
Publication Date | August 1, 2022 |
Submission Date | November 28, 2020 |
Acceptance Date | October 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |
Health Academy Kastamonu is included in the class of 1-b journals (journals scanned in international indexes other than SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI) according to UAK associate professorship criteria. HEALTH ACADEMY KASTAMONU Journal cover is registered by the Turkish Patent Institute.