Bu çalışmanın amacı yeni ilköğretim programına ilişkin veli görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri 2009-2010 eğitim-öğretim yılında biri özel, altısı devlet okulu olmak üzere toplam 7 ilköğretim okulundan 1147 veliningörüşleri alınarak toplanmıştır. Araştırmanın yöntemi tarama (survey) modelidir. Velilere yeni programın felsefesi, kapsamı, uygulanabilirliği ve ölçme
– değerlendirme etkinliklerine ilişkin 35 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Bu araştırma sonucunda velilerin büyük oranda yeni programdan haberdar olduğu ortaya çıkmıştır. Yeni ilköğretim programlarıyla ilgili bilgi sahibi olduğunu düşünen veliler, bu bilgileri büyük ölçüde çocuklarının öğretmenlerinden almışlardır. Araştırmaya katılan velilerin bir kısmı ise yeni
programla ilgili medya vasıtasıyla bilgi sahibi olduklarını belirtmişlerdir. Katılımcıların yeni programa ilişkin yaklaşımı genellikle olumludur. Ancak, araştırmanın bulgularına göre araştırmaya katılan velilerin çoğunluğunun yeni programın değiştirilme gerekçelerini bilmedikleri ve temel felsefesini kavramadıkları görülmektedir. Yine araştırma bulguları velilerin yeni programda yer alan “ses temelli okuma yazma öğretimi” ve “bitişik eğik el yazısı”nı büyük ölçüde onayladıklarını göstermektedir. Velilerin yeni ilköğretim programının kapsamı ve uygulanması boyutuna ilişkin verdiklerin cevaplar incelendiğinde, araştırmaya katılan velilerin bir kısmı yeni programın maddi külfet getirdiğini düşünmektedir. Ancak velilerin büyük çoğunluğu yeni programda yer alan proje ve performans ödevlerini yararlı bulduklarını belirtmişlerdir.
Yeni ilköğretim programına ilişk Anahtar Kelimeler in veli görüşleri Yeni ilköğretim programı Eğitimde aile katılımı
Bu çalısmanın amacı yeni ilköğretim programına iliskin veli görüslerini
ortaya koymaktır. Arastırmanın verileri 2009-2010 eğitim-öğretim yılında biri
özel, altısı devlet okulu olmak üzere toplam 7 ilköğretim okulundan 1147 velinin
görüsleri alınarak toplanmıstır. Arastırmanın yöntemi tarama (survey)
modelidir. Velilere yeni programın felsefesi, kapsamı, uygulanabilirliği ve ölçme
– değerlendirme etkinliklerine iliskin 35 sorudan olusan bir anket uygulanmıstır.
Bu arastırma sonucunda velilerin büyük oranda yeni programdan haberdar
olduğu ortaya çıkmıstır. Yeni ilköğretim programlarıyla ilgili bilgi sahibi
olduğunu düsünen veliler, bu bilgileri büyük ölçüde çocuklarının
öğretmenlerinden almıslardır. Arastırmaya katılan velilerin bir kısmı ise yeni
programla ilgili medya vasıtasıyla bilgi sahibi olduklarını belirtmislerdir.
Katılımcıların yeni programa iliskin yaklasımı genellikle olumludur. Ancak,
arastırmanın bulgularına göre arastırmaya katılan velilerin çoğunluğunun yeni
programın değistirilme gerekçelerini bilmedikleri ve temel felsefesini
kavramadıkları görülmektedir. Yine arastırma bulguları velilerin yeni
programda yer alan “ses temelli okuma yazma öğretimi” ve “bitisik eğik el
yazısı”nı büyük ölçüde onayladıklarını göstermektedir. Velilerin yeni ilköğretim
programının kapsamı ve uygulanması boyutuna iliskin verdiklerin cevaplar
incelendiğinde, arastırmaya katılan velilerin bir kısmı yeni programın maddi
külfet getirdiğini düsünmektedir. Ancak velilerin büyük çoğunluğu yeni
programda yer alan proje ve performans ödevlerini yararlı bulduklarını
belirtmislerdir.
Yeni ilköğretim programına ilişk Anahtar Kelimeler in veli görüşleri Yeni ilköğretim programı Eğitimde aile katılımı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2013 |
Submission Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.