Bilindiği gibi Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı, 1996 yılı başlarında Eğitim Fakultelermde öğretmen yetiştirme programlarını yeniden ele alıp duzenleme çalışmalarını başlatmıştır. Daha sonra bu çalışmalar, 1994 yılı sonunda başlayan ve 1998 yılı sonunda bitirilmeSi planlanan YÖK/ Dünya Bankası Hizmet Oncesi Öğretmen Egitimi programı ile birleştirilerek tamamlanmıştır. Işte, Çocuk Edebiyatı dersleri, Eğitim Fakültelerinde yapılan bu yenı düzenlemelerin bir sonucu olarak, 1998 yılından itibaren okutulmaya başlanmıştır. Çocuk Edebiyatı, okuyan topluma geçişte bir köprü görevi üstlendiğinden, bu derslerin programlara alınması son derece isabetli olmuştur. Çünkü, bütün dünyada olduğu gibi bizim edebiyatımızda da çocuklara hitap eden metinler önemli bir yekün tutmaktadır. Çocuklara olduna alışkanlığının kazandırılması ve bunuıı yerleştirilmesi özellikle okul öncesi dönemde büyük önem taşıdığından, Çocuk Edebiyatı derslermın özellikle Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalından başlayarak, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve İşitme Engelliler Ögretmenligi Anabilim Dallarında okutulması yerinde bir karardır. Biz bu yazımızda, Çocuk Edebiyatı ile ilgili genellbir değerlendirme yaptiktan sonra bu derslerin Eğitim Fakültelerindeki durumunu ele aldık. .Ayrıca uygulama esnasındaki aksamalarla ilgili önerilerimizi dile getirmeye dikkat ettik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 9, 2014 |
Submission Date | April 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 9 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.