The purpose of this study is the investigation of high school guidance counselors' opinions in terms of crime types and the contribution to other studies to be done. The study is done with phenomenological pattern as qualitative approach. Data obtained through semi-structured interviews were analyzed by employing constant comparison method within the frame of qualitative research and 7 questions were asked in semi-structured interview form. The school guidace teachers’ opinions about family, school management, classroom guidance teachers and legal arrangements have been asked. The data have been analyzed with constant comparison method which has been used oftenly in qualitative research. As a result of the analyze, it is found that there is not a cooperation between school, family, and student for neither prevention of crime nor after the crime; current laws are not enough for new types of crime and schol guidance counselors find themselves incompetent in terms of intervention and prevention of the crime. At the end, some suggestions are made as focusing on preventive work, organizing workshops for school managers and classroom guidance teachers, increasing cooperation for prevention and after the crime, trainings and legal arrengements needed especially for current crime types and also the process should be taken as a whole with family, school and the adolescent.
Bu çalışmanın amacı liselerde görülen suç türlerinin rehber öğretmenlerin görüşleri açısından incelemek ve bu konuda yapılacak diğer çalışmalara katkıda bulunmaktır. Araştırma nitel yaklaşımlarından fenomenolojik desene uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak nitel araştırma desenine uygun olarak oluşturulan yarı yapılandırılmış mülakat (görüşme) formu kullanılmıştır. Araştırmaya katkıda bulunan öğretmenlere, yarı yapılandırılmış görüşme formu içerisinde 7 soru yöneltilmiştir. Rehber öğretmenlerin suç kavramı hakkında aile, okul idaresi, sınıf rehber öğretmenleri ve yasal düzenlemeler ile ilgili görüşleri sorulmuştur. Elde edilen veriler nitel araştırmalarda sıkça kullanılan “sürekli karşılaştırmalı metot” (constant comparison method) ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, lise düzeyinde eğitim gören ergenlerin işlediği suç türlerinin hem önlenmesi hem de sonrasında okul, aile ve öğrenci arasında yeterince işbirliği yapılmadığı, mevcut yasal düzenlemelerin yeni suç türlerini kapsayacak yeterlilikte olmadığı, okul rehber öğretmenlerinin suçun önlenmesi ve müdahale konusunda kendilerini yetersiz kabul ettikleri bulgularına ulaşılmıştır. Araştırma sonunda suç oluşmadan önleyici çalışmalara ağırlık verilmesi, okul idarecilerine ve sınıf rehber öğretmenlerine hizmet içi eğitim verilmesi, suçun önlenmesi ve suç davranışı gerçekleştikten sonra işbirliğinin artırılması, özellikle güncel suç türleri konusunda yasal düzenlemelere ve eğitimlere ihtiyaç olduğu, ayrıca bütün sürecin aile, okul ve ergen boyutunda birlikte ele alınması konusunda önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2015 |
Submission Date | October 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 30 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.