BibTex RIS Cite

İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarısının Okudukları Sınıf Türüne Göre İncelenmesi

Year 2016, Issue: 31, 60 - 73, 01.07.2016

Abstract

Bu çalışmada birleştirilmiş sınıflarda okuyan ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin yazma becerisi başarı düzeyleri ile müstakil sınıflarda okuyan ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin yazma becerisi başarı düzeylerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeline dayanmaktadır. Çalışma 30’ar 2. sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Öğrencilerin yazma becerileri başarı düzeyini ölçmek için dikte yöntemiyle öğrencilere “Yardımsever Çocuklar” metni araştırmacılar tarafından yazdırılmıştır. Dikte çalışması sonunda elde edilen dikte kâğıtları yazma becerisi gözlem formundan yararlanılarak puanlanmıştır. Ölçme aracı 5’li Likert şeklinde 25 madde ve “Güzel/doğru yazma” ve “Hatasız Yazma” olmak üzere iki boyuttan oluşmaktadır.  Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ikinci sınıf öğrencilerinin yazma başarılarının kötü düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin genel yazma başarıları ve hatasız yazma başarıları arasında müstakil sınıflarda okuyan öğrencilerin lehine anlamlı farklılık olduğu sonucu elde edilmiştir. Güzel/doğru el yazısı yazma başarıları arasında ise okudukları sınıf türüne göre anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. 

References

  • Abay, S. (2006). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme öğretme sürecinde karşılaştığı sorunlar, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Aslan, D. ve Ilgın H. (2012). Öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazı ile ilgili görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11( 2), 69–92.
  • Başaran, M. (2006). İlk okuma yazma öğretimi sürecinde öğrencilerin yaptıkları yazım yanlışları. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Gazi Üniversitesi, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Bayat, S.(2013). İlkokuma yazma öğretiminde anlatma becerileri (Ed. Çelenk, S.) İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bilir, A. (2008). Birleştirilmiş sınıflı köy ilköğretim okullarında öğretmen ve öğretim gerçeği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 1-22.
  • Buğday, M. (2003). Birleştirilmiş sınıflarda sosyal bilgiler öğretiminin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bulut, P. ve Aköz, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazma özelliklerinin değerlendirilmesi. 9. Sınıf öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ.
  • Coşkun, E., ve Coşkun, H. (2012). İlköğretim öğrencileri ile sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin bitişik eğik yazı başarı düzeylerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 761-776.
  • Çelenk, S. (2002). İlkokuma-yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri, İlköğretim-Online, 1 (2), 40-47.
  • Doğan, A. R.(2000). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim. Trabzon: Uzun Yayınevi.
  • Doğan, B. (2007), Denizli ilköğretim okullarında çalışan birinci sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 85-97.
  • Duran, E. (2009). Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi,2,33-57.
  • Durukan, E. ve Alver, M. (2008). Ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değer¬lendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.1 (5), 275-289.
  • Erdem, A. R., Kamacı, S., & Aydemir, T. (2005). Birleştirilmiş sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar: Denizli örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1(1-2), 3-13.
  • Erdem, A.R. (2015). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. (7. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık .
  • Erdoğan, T. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazı yazma gelişimlerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 93-103.
  • Hasanoğlu, G. (2013). Birleştirilmiş sınıflarda kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Orhangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karaman, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda matematik dersindeki başarı düzeyi ile normal sınıflardaki başarı düzeyinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kılınç, S. (2005). Birleştirilmiş ve normal sınıflarda okuyan 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe ve matematik derslerindeki başarılarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köklü, M. (2000). Birleştirilmiş sınıfların yönetimi ve öğretim. İstanbul: Beta Basım.
  • Köksal, K. (2002).Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Little, A. W. (2004). Learning and teaching in multigrade settings. Paper prepared for the UNESCO 2005 EFA Monitoring Report.
  • Mason, D.A. and Burns, (1997) Reassessing the effects of combination classes. Education Research and Evaluation, 3(1), 1-53.
  • Miller, B.A. (1991). A review of the qualitative research on multigrade education. Journal of Research in Rural Education, 7(2), 3–12.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Birleştirilmiş sınıflar haftalık ders programları.
  • Öztürk, H. Ġ. (2005). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Pratt, D. (1986) On the merits of multiage classrooms. Research in Rural Education. 3 (3), 111-115.
  • Pridmore, P. (2007). Adapting the primary‐school curriculum for multigrade classes in developing countries: a five‐step plan and an agenda for change. Journal of Curriculum Studies, 39(5), 559-576.
  • Sağ, R., Savaş, B. & Sezer, R. (2009). Burdur’da ki birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin özellikleri, sorunları ve ihtiyaçları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 37-56.
  • Saraçoğlu, S., Böyük, U., & Tanık, N. (2012). Birleştirilmiş ve bağımsız sınıflarda öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 83-100.
  • Seban, D. (2015). Development of preservice identities: learning from a multigrade classroom practicum context. Journal of Education for Teaching,41(1), 19-36.
  • Şahin, A. (2012). Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 168-179.
  • Şahin, A. ve Akyol, H., (2006). İlkokuma-yazma öğretiminde kullanılan çözümleme ve bireşim yöntemlerinin uygulamalı olarak karşılaştırılması, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Şahin, Ç. (2007). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Turan, M. (2010). Birinci sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemi ve yazı türlerine ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 187.
  • Turan, M., Güher, Ö. ve Şahin, Ç. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yazı türlerine ilişkin görüşleri. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyum Bildirileri, 2-4 Mayıs 2008, Çanakkale, 683-686.
  • Veenman, S. (1995) Cognitive and non-cognitive effects of multigrade and multi-age classes: a best evidence synthesis, Review of Education Research, 65 (4) ,319-381.
  • Yıldırım, M. (2008). Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında ses temelli cümle öğretimi yöntemi ile ilk okuma yazma öğretimi sırasında karşılaşılan güçlükler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yıldız, M., Yıldırım K., Ateş, S. (2009). Pupil modeling of the legibility of class teachers board writing. International Journal of Human Science, 6, 76-88.

The Examination of Second Grade Students’ Writing Success at Primary School According to Their Classroom Type

Year 2016, Issue: 31, 60 - 73, 01.07.2016

Abstract

This study aims to compare the success level of the writing skills of second grade students attending the multigrade classrooms and single-grades classrooms at primary school. This study is based on descriptive survey model. It was conducted on 30 second grade students for each side. “Yardımsever Çocuklar(Helpful Kids)” text was dictated to the students to write by the researchers in order to assess the success level of their writing skills. The dictated papers were marked through the writing skill assessment measuring tool. The measuring tool is composed of two dimensions as 25 items in form of 5 Likert scales and “Fine/true Writing and Accurate Writing. According to the findings obtained from the research it has been found that the second grade students’ success level of writing skill is low. It has been found out that there are significant differences between writing success and accurate writing in favour of the students attending single-grade classrooms. It has also been concluded that there aren’t considerable differences between fine and true writing success in handwriting regarding their classroom types.

References

  • Abay, S. (2006). Birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğrenme öğretme sürecinde karşılaştığı sorunlar, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Aslan, D. ve Ilgın H. (2012). Öğretmen ve öğrencilerin bitişik eğik yazı ile ilgili görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11( 2), 69–92.
  • Başaran, M. (2006). İlk okuma yazma öğretimi sürecinde öğrencilerin yaptıkları yazım yanlışları. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Gazi Üniversitesi, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Bayat, S.(2013). İlkokuma yazma öğretiminde anlatma becerileri (Ed. Çelenk, S.) İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bilir, A. (2008). Birleştirilmiş sınıflı köy ilköğretim okullarında öğretmen ve öğretim gerçeği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 1-22.
  • Buğday, M. (2003). Birleştirilmiş sınıflarda sosyal bilgiler öğretiminin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bulut, P. ve Aköz, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazma özelliklerinin değerlendirilmesi. 9. Sınıf öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ.
  • Coşkun, E., ve Coşkun, H. (2012). İlköğretim öğrencileri ile sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin bitişik eğik yazı başarı düzeylerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 761-776.
  • Çelenk, S. (2002). İlkokuma-yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri, İlköğretim-Online, 1 (2), 40-47.
  • Doğan, A. R.(2000). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim. Trabzon: Uzun Yayınevi.
  • Doğan, B. (2007), Denizli ilköğretim okullarında çalışan birinci sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 85-97.
  • Duran, E. (2009). Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dursun, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi,2,33-57.
  • Durukan, E. ve Alver, M. (2008). Ses temelli cümle yönteminin öğretmen görüşlerine göre değer¬lendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.1 (5), 275-289.
  • Erdem, A. R., Kamacı, S., & Aydemir, T. (2005). Birleştirilmiş sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar: Denizli örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1(1-2), 3-13.
  • Erdem, A.R. (2015). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. (7. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık .
  • Erdoğan, T. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazı yazma gelişimlerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 93-103.
  • Hasanoğlu, G. (2013). Birleştirilmiş sınıflarda kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Orhangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karaman, F. (2006). Birleştirilmiş sınıflarda matematik dersindeki başarı düzeyi ile normal sınıflardaki başarı düzeyinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler ve Teknikler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kılınç, S. (2005). Birleştirilmiş ve normal sınıflarda okuyan 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe ve matematik derslerindeki başarılarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köklü, M. (2000). Birleştirilmiş sınıfların yönetimi ve öğretim. İstanbul: Beta Basım.
  • Köksal, K. (2002).Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Little, A. W. (2004). Learning and teaching in multigrade settings. Paper prepared for the UNESCO 2005 EFA Monitoring Report.
  • Mason, D.A. and Burns, (1997) Reassessing the effects of combination classes. Education Research and Evaluation, 3(1), 1-53.
  • Miller, B.A. (1991). A review of the qualitative research on multigrade education. Journal of Research in Rural Education, 7(2), 3–12.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2012). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Birleştirilmiş sınıflar haftalık ders programları.
  • Öztürk, H. Ġ. (2005). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Pratt, D. (1986) On the merits of multiage classrooms. Research in Rural Education. 3 (3), 111-115.
  • Pridmore, P. (2007). Adapting the primary‐school curriculum for multigrade classes in developing countries: a five‐step plan and an agenda for change. Journal of Curriculum Studies, 39(5), 559-576.
  • Sağ, R., Savaş, B. & Sezer, R. (2009). Burdur’da ki birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin özellikleri, sorunları ve ihtiyaçları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 37-56.
  • Saraçoğlu, S., Böyük, U., & Tanık, N. (2012). Birleştirilmiş ve bağımsız sınıflarda öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 83-100.
  • Seban, D. (2015). Development of preservice identities: learning from a multigrade classroom practicum context. Journal of Education for Teaching,41(1), 19-36.
  • Şahin, A. (2012). Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 168-179.
  • Şahin, A. ve Akyol, H., (2006). İlkokuma-yazma öğretiminde kullanılan çözümleme ve bireşim yöntemlerinin uygulamalı olarak karşılaştırılması, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Şahin, Ç. (2007). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Turan, M. (2010). Birinci sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemi ve yazı türlerine ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 187.
  • Turan, M., Güher, Ö. ve Şahin, Ç. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yazı türlerine ilişkin görüşleri. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyum Bildirileri, 2-4 Mayıs 2008, Çanakkale, 683-686.
  • Veenman, S. (1995) Cognitive and non-cognitive effects of multigrade and multi-age classes: a best evidence synthesis, Review of Education Research, 65 (4) ,319-381.
  • Yıldırım, M. (2008). Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında ses temelli cümle öğretimi yöntemi ile ilk okuma yazma öğretimi sırasında karşılaşılan güçlükler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Yıldız, M., Yıldırım K., Ateş, S. (2009). Pupil modeling of the legibility of class teachers board writing. International Journal of Human Science, 6, 76-88.
There are 42 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Seher Bayat This is me

Mehmet Çoşkun This is me

Publication Date July 1, 2016
Submission Date June 30, 2015
Published in Issue Year 2016 Issue: 31

Cite

APA Bayat, S., & Çoşkun, M. (2016). İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarısının Okudukları Sınıf Türüne Göre İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(31), 60-73.