Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Brain Fit® Exercises On Psycho-Motor Skills Development in Children Between 4-18 Years Old

Year 2019, Volume: 19 Issue: 2, 55 - 68, 31.12.2019

Abstract

Motor
development begins in the womb and develops at different times after birth.
Because motor development is a complementary part for children’s growth and
development, it should be included for child education. The ability to move in
children is the most important part of their lives. It is known that the
biggest and the fastest development in the human body is in the childhood
period. It is also the period when the environmental factors affects the human
body (Kalkavan, 2005, 8-10).

The reliable
and valid Cognitive Map test conducted in the
Brain Fit® Center is a
system to evaluate 10 different test for children in different age groups.
Brain Fit® exercises includes four different Smart programs. These are smart
vision, smart focus, smart listening and smart moves exercises. This study
based on smart moves exercises. The purpose of Smart™ Moves is to improve
psychomotor brain network by means of using efficient and individualized sport
movements. Smart™ Moves exercises included five different exercises. These are
Zero G ve
Shaking Ground, Brick House and Freeze Bee, Base Hooper and Pluto Bounce, Paint
Guest and Walking Fingers, Space Traveler and Speed Racer.

The aim of our
study was to investigate the effect of Brain Fit® exercises on the development
of psychomotor skills in children aged 4-18 years. This study used a pretest
posttest experimental design without control group. Ninety-three children who
enrolled in the exercise program for four months in Fethiye Brain Fit® Studio
was voluntarily participated in this study. The Movement ABC was used for
evaluating the children’s psychomotor development. The related samples t-test was used to analyze the pretest
and posttest scores.







Based on the t-test analyses, it was found that the
children who participated the
Smart™ Moves exercises for
4 months
improved the
hand, track, catch, balance, and overall motor coordination skills
significantly. As a result, these exercises had an effect on children’s fine
motor, gross motor and balance skills.

References

  • Aslantürk, Z. ve Amman, T. (2000). Sosyoloji. Kaknüs Yayınları, İstanbul.
  • Çaha, Ö. (1999). Spora Yaslanarak Bir Nefes Alma. Beta Yayınları, Ankara.
  • Kalkavan, A. (2005). Psiko-motor Gelişim, Hentbol 1. Kademe Antrenör Yetiştirme Kursu, Gençlik ve Spor Eğitim Daire Başkanlığı, Ankara.
  • Kıroğlu K. (2006). Yeni İlköğretim Programları, Pegem A Yayınları, Ankara.
  • Mengütay, S. (2005). Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Psiko-Motor Gelişim, Ankara.
  • Özbar, N. (2014). Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Ergun Yayınevi, İzmir.
  • Özbar, N., Kayapınar, F.Ç., Pınar, S., Karakaş, Ş. (2004). “The Characteristics of Physical and Antropometric Development of Kindergarden Children, A Year Pilot Study” The 10th ICHPER-SD Europe Congressand The TSSA 8th International Sports ScienceCongress. ss, 1-2.
  • Sheila, E. Henderson, David A. Sugden, Anna L. Barnett (2007), Movement Assesment Battery for Children – Second Edition (MABC-2), Pearson. (2.baskı)
  • Çelebi, B. (2010). Hareket Eğitiminin Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki 5–6 Yaş Grubu Çocuklarda Fiziksel Ve Motor Gelişime Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ersöz, Y. (2012). Çoklu Beceri Spor Eğitim Programının 7-10 Yaş Grubu Erkek Çocuklarda Motor Gelişime Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Kerkez, F. (2006). Oyun Ve Egzersizin Yuva Ve Anaokuluna Giden 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Fiziksel Ve Motor Gelişime Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • https://www.brainfit.com.tr
  • https://www.psychometrics.cam.ac.uk/services/psychometric-tests/mabc-ii

Brain Fit® Egzersizlerinin 4-18 Yaş Arasındaki Çocuklarda Psiko – Motor Beceri Gelişimi Üzerine Etkisi

Year 2019, Volume: 19 Issue: 2, 55 - 68, 31.12.2019

Abstract

Brain Fit® merkezlerinde yapılan Cognitive Map (bilişsel harita testi), geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları yapılmış, farklı yaş gruplarına göre değişen 10 farklı testin uygulandığı bir değerlendirme sistemidir. Brain Fit egzersizleri dört farklı Smart program içerir. Bunlar smart vision egzersizleri, smart focus egzersizleri, smart listening egzersizleri ve smart moves egzersizleridir. Çalışma smart moves egzersizleri çerçevesinde yapılmıştır. Smart™ Moves programının amacı, etkililiği kanıtlanmış ve kişiselleştirilmiş spor tabanlı aktiviteler kullanılarak çocukların psiko – motor beyin ağını güçlendirmektir. Smart Moves egzersizleri kendi içerisinde 5 farklı egzersizden oluşmaktadır. Bunlar Zero G ve Shaking Ground, Brick House ve Freeze Bee, Base Hooper ve Pluto Bounce, Paint Guest ve Walking Fingers, Space Traveler ve Speed Racer egzersizleridir.

Çalışmanın amacı, Brain Fit® egzersizlerinin 4-18 yaş arasındaki çocuklarda psiko-motor beceri gelişimi üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada deneysel araştırma yöntemlerinden “kontrol grupsuz ön test ve son test araştırma deseni” kullanılmıştır. Çalışmaya Fethiye Brain Fit® Studio’da dört ay boyunca egzersiz programına katılan 93 çocuk dâhil edilmiştir. Çalışmada Çocuk Hareket Değerlendirme Serisi (The Movement ABC) uygulanmıştır. Dört aylık programın etkililiği değerlendirilirken nicel araştırma yöntemi olan kontrol grupsuz “ön test – son test” deseni kullanılmıştır. Çalışmada deney grubundan elde edilen veriler bağımlı örneklem “t-testi” ile analiz edilmiştir.

Etkinliklere katılan öğrenciler dört ay boyunca sürekli olarak verilen hareketleri tekrarlamışlardır. Çalışmanın sonunda elde edilen veriler doğrultusunda çocukların el becerisinin, iz sürme becerisinin, yakalama becerisinin, denge becerisinin ve genel motor koordinasyon becerisinin olumlu yönde arttırdığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak hareket ve koordinasyon temelli zihin egzersizlerinin çocuklarda ince motor, kaba motor ve denge becerilerinde gelişim sağladığı tespit edilmiştir. Bu gelişim çocukların hem eğitim – öğretim hayatların hem de eğitim sonrası hayatlarını pozitif olarak önemli ölçüde etkilemektedir.

References

  • Aslantürk, Z. ve Amman, T. (2000). Sosyoloji. Kaknüs Yayınları, İstanbul.
  • Çaha, Ö. (1999). Spora Yaslanarak Bir Nefes Alma. Beta Yayınları, Ankara.
  • Kalkavan, A. (2005). Psiko-motor Gelişim, Hentbol 1. Kademe Antrenör Yetiştirme Kursu, Gençlik ve Spor Eğitim Daire Başkanlığı, Ankara.
  • Kıroğlu K. (2006). Yeni İlköğretim Programları, Pegem A Yayınları, Ankara.
  • Mengütay, S. (2005). Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Psiko-Motor Gelişim, Ankara.
  • Özbar, N. (2014). Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Ergun Yayınevi, İzmir.
  • Özbar, N., Kayapınar, F.Ç., Pınar, S., Karakaş, Ş. (2004). “The Characteristics of Physical and Antropometric Development of Kindergarden Children, A Year Pilot Study” The 10th ICHPER-SD Europe Congressand The TSSA 8th International Sports ScienceCongress. ss, 1-2.
  • Sheila, E. Henderson, David A. Sugden, Anna L. Barnett (2007), Movement Assesment Battery for Children – Second Edition (MABC-2), Pearson. (2.baskı)
  • Çelebi, B. (2010). Hareket Eğitiminin Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki 5–6 Yaş Grubu Çocuklarda Fiziksel Ve Motor Gelişime Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ersöz, Y. (2012). Çoklu Beceri Spor Eğitim Programının 7-10 Yaş Grubu Erkek Çocuklarda Motor Gelişime Etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Kerkez, F. (2006). Oyun Ve Egzersizin Yuva Ve Anaokuluna Giden 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Fiziksel Ve Motor Gelişime Etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • https://www.brainfit.com.tr
  • https://www.psychometrics.cam.ac.uk/services/psychometric-tests/mabc-ii
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Merve Ataçocuğu This is me

Kürşad Gülbeyaz 0000-0002-1371-8156

Publication Date December 31, 2019
Submission Date November 6, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Ataçocuğu, M., & Gülbeyaz, K. (2019). Brain Fit® Egzersizlerinin 4-18 Yaş Arasındaki Çocuklarda Psiko – Motor Beceri Gelişimi Üzerine Etkisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 55-68.