Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Perspektifinden Matematik Eğitimine Dair Görüşler ve Beklentiler: Bir Karma Yöntem Araştırması

Year 2024, Volume: 24 Issue: 2, 175 - 200
https://doi.org/10.53629/sakaefd.1511233

Abstract

Bu çalışmanın amacı, yabancı uyruklu öğrencilerin matematik eğitimine yönelik görüşlerini ve matematik öğretmenlerine yönelik beklentilerini incelemektedir. Bu amaçla, 25 ortaokul ve 7 lise düzeyinde olmak üzere toplam 32 yabancı uyruklu öğrenci ile çalışılmıştır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden keşfedici sıralı desen kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel veriler içerik analizine tabii tutulurken beklenti ölçeğinden elde edilen nicel veriler betimsel istatistik yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, yabancı uyruklu öğrencilerin matematik dersine dair görüşleri ile öğretmenlerinden beklentileri birbirini desteklemektedir. Öğrenciler matematik derslerinde konuyla ilgili çevre gezileri düzenlenmesini istemekte, yazı yazmaktan hoşlanmamakta, matematiğin günlük hayattaki uygulamalarına yönelik çalışmalar yapılmasını istemekte ve yapılan özet/tekrar uygulamalarının devam etmesini beklemektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda konuya yönelik araştırmalara önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Anis, R. (2019). Devlet ilkokullarında eğitim gören Suriyeli öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep. Gaziantep Üniversitesi.
  • Barwell, R., vd. (2016). Tensions in teaching mathematics in contexts of language diversity. Mathematics education and language diversity: The 21st ICMI study, 175-192. https://doi.org/10.1007/978-3-319-14511-2_10
  • Baştürk, S. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Cascella, C., & Giberti, C. (2022). Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(6), 1588-1608. https://doi.org/10.1080/0020739X.2020.1836408
  • Cascella, C., Giberti, C., & Viale, M. (2022). Investigating Foreign Students’ Disadvantage in Mathematics: A Mixed Method Analysis to Identify Features of Items Favouring Native Students. The Journal of Mathematical Behavior, 67, 100990. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2022.100990
  • Chykina, V. (2019). Educational expectations of immigrant students: Does tracking matter?. Sociological Perspectives, 62(3), 366-382.
  • Çakmak, L. (2019). Yabancı uyruklu öğrencilerin matematik öğreniminde karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Dağlı, K. & Yüksel, S. (2022). Suriyeli Öğrencilerin Matematik Dersi Kazanımlarına Ulaşmaları Sürecinde İkinci Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 1-27. https://doi.org/10.19171/uefad.890849
  • Delen, A. (2018). Yabancı uyruklu öğrencilerin bulunduğu ilkokullarda istenmeyen öğrenci davranışlarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi. Erzurum.
  • Delen, A., & Ercoşkun, M. H. (2019). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Bulunduğu İlkokullarda İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Nitel Açıdan İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(223), 299-322.
  • Duruhan, K., Akdağ, M., & Güven, M. (1990). Lise üçüncü sınıf fen bölümü öğrencilerinin matematik dersi öğretmenlerinde okulda ders içi ve ders dışı davranışlarına ilişkin beklentileri, Eğitim ve Bilim Dergisi, 14 (77), 37-47.
  • Fırat, M. (2022). Karma Yöntem Araştırmaları- Yöntembiliminde Açıklığın Yükselişi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Giannelli, G. C., & Rapallini, C. (2016). Immigrant student performance in Math: Does it matter where you come from?. Economics of Education Review, 52, 291-304. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2016.03.006
  • Gökbulut, Y., Yangın, S., & Sidekli, S. (2008). 2004 ilköğretim matematik öğretimi programı doğrultusunda ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin öğretmenlerinden matematik dersi için beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 40 (187), 52- 75.
  • İlgün, Ş., & Küp, K. (2023), Matematik eğitiminin yabancı uyruklu öğrencilerin ve matematik öğretmenlerinin perspektiflerinden incelenmesi: Kars örneklemi. İlgün Ş. ve Erdoğan F. (Der.) Eğitim araştırmalarında trendler içinde (ss. 61-100). Ankara: Vizetek.
  • İmamoğlu, H. V., & Çalışkan, E. (2017). Yabancı uyruklu öğrencilerin devlet okullarında ilkokul eğitimine dair öğretmen görüşleri: Sinop ili örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2), 529- 546.
  • Kaplan, A., Öztürk, M., & Doruk, M. (2014). Matematik uygulamaları dersine yönelik beklenti ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 85-103. https://doi.org/10.17556/jef.19885
  • Karlson, K. B. (2015). Expectations on track? High school tracking and adolescent educational expectations. Social Forces, 94(1), 115-141. https://doi.org/10.1093/sf/sov006
  • Kayacık, B. E. (2020). Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Korkmaz, Y. (2023). Suriyeli sığınmacı lise öğrencilerinin eğitimde karşılaştığı sorunlar: Haliliye örneği. Yüksek Lisans Tezi. Şanlıurfa. Harran Üniversitesi.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook sage.
  • Nortvedt, G. A., & Wiese, E. (2020). Numeracy and migrant students: A case study of secondary level mathematics education in Norway. ZDM, 52(3), 527-539. https://doi.org/10.1007/s11858-020-01143-z
  • Oikonomidoy, E. (2010). Zooming into the school narratives of refugee students. Multicultural Perspectives, 12(2), 74-80. https://doi.org/10.1080/15210960.2010.481186
  • Osmanoğlu, A. E., & Yaşa, R. (2018). Lise Öğrencilerinin Okul Ortamından Beklentileri, Electronic Turkish Studies, 13(19), 1291-1312. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13786
  • Öner, G., & Dur, H. (2023). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Okula Uyum Süreçlerine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 7(1), 285-307. https://doi.org/10.34056/aujef.1173154
  • Öztürk, M., vd (2017). Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenler İçin El Kitabı. (Ed.: Semih Aytekin). MEB Yayınları
  • Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2020). Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri (Y. Dede & S.B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2009).
  • Sarıahmetoğlu, H., & Kamer, S. T. (2021). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Uyumu: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 612-634. https://doi.org/10.21666/muefd.852569
  • Sarıca, R. (2020). Ortaöğretim Öğrencilerinin Eğitim-Öğretimden Beklentileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (OÖE-ÖBÖ): Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Turkish Studies, 15(2), 1165-1187. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41612
  • Sarıer, Y. (2020). Türkiye’de Mülteci Öğrencilerin Eğitimi Üzerine Bir Meta-Sentez Çalışması: Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 80-111.
  • Şimşek, S. (2022). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin okul içi gündelik deneyimleri. Yüksek Lisans Tezi. Karaman. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi.
  • Şimşir, Z., & Dilmaç, B. (2018). Yabancı uyruklu kişilerin eğitim gördükleri okullarda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. İlköğretim Çevrimiçi, 17 (2), 1116-1134. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419647
  • Riccardi, V., Giannantoni, P., & Le Rose, G. (2019). Educational Expectations of Migrant Students in Italy: Second-class Destiny or Integration’s Opportunity?. Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, (20), 83-102. https://doi.org/10.738/ecps-2019-020-ricc
  • UNICEF (2019). Turkey humanitarian situation report.
  • Uysal, A. (2021). Geçici koruma altında olan Suriyeli öğrencilerin lise düzeyinde eğitimlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Bir çoklu durum çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Konya. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Wang, Y., & Benner, A.D. (2014), Parent–Child Discrepancies in Educational Expectations: Differential Effects of Actual Versus Perceived Discrepancies. Child Development, 85 (3), 891-900. https://doi.org/10.1111/cdev.12171
  • Wells, R. S., Seifert, T. A., & Saunders, D. B. (2013). Gender and realized educational expectations: The roles of social origins and significant others. Research in Higher Education, 54, 599-626. https://doi.org/10.1007/s11162-013-9308-5
  • Yazıcı, E. Z. (2021). Etnomatematik Uygulamalarında Kültür ve Matematiğin Gerçekçi Matematik Eğitimi Çerçevesinde İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yenilmez, K., & Çöplü, Ö. F. (2019) Göçmen Öğrencilerin Eğitiminde Öğretmenlerin Karşılaştığı Zorluklar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 8(3), 26-36.
  • Yılmaz, M. (2020). Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Okul Ortamına Uyumu, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, İstanbul.
  • Young-Loveridge, vd. (2006). Students' perspectives on the nature of mathematics. In P. Grootenboer, R. Zevenbergen & M. Chinnappan (Eds.), Identities, Cultures and Learning Spaces. Volume 2. 29th Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia. Adelaide, SA., MERGA Inc, Canberra, Australia: 1-5 July, 2006, 583-590.
  • Zakiroğlu, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersinden beklentilerine göre matematik programının irdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Edirne. Trakya Üniversitesi.

Perspectives and Expectations on Mathematics Education from the Point of View of International Students: A Mixed Methods Study

Year 2024, Volume: 24 Issue: 2, 175 - 200
https://doi.org/10.53629/sakaefd.1511233

Abstract

The purpose of this study is to examine the views of foreign students on mathematics education and their expectations of mathematics teachers. For this purpose, a total of 32 foreign students, including 25 at the middle school level and 7 at the high school level, were included in the study. The research employed an exploratory sequential design, which is one of the mixed research methods. Qualitative data obtained from semi-structured interviews were subjected to content analysis, while quantitative data obtained from the expectation scale were analyzed using descriptive statistical methods. According to the research results, the views of foreign students on mathematics lessons and their expectations of teachers are mutually supportive. Students expressed a desire for organizing field trips related to the subject in mathematics lessons, a dislike for writing, a preference for activities related to the practical applications of mathematics in daily life, and an expectation for the continuation of summary/review practices. Based on these results, suggestions for further research on the subject have been provided.

References

  • Anis, R. (2019). Devlet ilkokullarında eğitim gören Suriyeli öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep. Gaziantep Üniversitesi.
  • Barwell, R., vd. (2016). Tensions in teaching mathematics in contexts of language diversity. Mathematics education and language diversity: The 21st ICMI study, 175-192. https://doi.org/10.1007/978-3-319-14511-2_10
  • Baştürk, S. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Cascella, C., & Giberti, C. (2022). Beyond text comprehension: exploring items’ characteristics and their effect on foreign students’ disadvantage in mathematics. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 53(6), 1588-1608. https://doi.org/10.1080/0020739X.2020.1836408
  • Cascella, C., Giberti, C., & Viale, M. (2022). Investigating Foreign Students’ Disadvantage in Mathematics: A Mixed Method Analysis to Identify Features of Items Favouring Native Students. The Journal of Mathematical Behavior, 67, 100990. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2022.100990
  • Chykina, V. (2019). Educational expectations of immigrant students: Does tracking matter?. Sociological Perspectives, 62(3), 366-382.
  • Çakmak, L. (2019). Yabancı uyruklu öğrencilerin matematik öğreniminde karşılaştıkları sorunların belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Dağlı, K. & Yüksel, S. (2022). Suriyeli Öğrencilerin Matematik Dersi Kazanımlarına Ulaşmaları Sürecinde İkinci Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 1-27. https://doi.org/10.19171/uefad.890849
  • Delen, A. (2018). Yabancı uyruklu öğrencilerin bulunduğu ilkokullarda istenmeyen öğrenci davranışlarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi. Erzurum.
  • Delen, A., & Ercoşkun, M. H. (2019). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Bulunduğu İlkokullarda İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Nitel Açıdan İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(223), 299-322.
  • Duruhan, K., Akdağ, M., & Güven, M. (1990). Lise üçüncü sınıf fen bölümü öğrencilerinin matematik dersi öğretmenlerinde okulda ders içi ve ders dışı davranışlarına ilişkin beklentileri, Eğitim ve Bilim Dergisi, 14 (77), 37-47.
  • Fırat, M. (2022). Karma Yöntem Araştırmaları- Yöntembiliminde Açıklığın Yükselişi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Giannelli, G. C., & Rapallini, C. (2016). Immigrant student performance in Math: Does it matter where you come from?. Economics of Education Review, 52, 291-304. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2016.03.006
  • Gökbulut, Y., Yangın, S., & Sidekli, S. (2008). 2004 ilköğretim matematik öğretimi programı doğrultusunda ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin öğretmenlerinden matematik dersi için beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 40 (187), 52- 75.
  • İlgün, Ş., & Küp, K. (2023), Matematik eğitiminin yabancı uyruklu öğrencilerin ve matematik öğretmenlerinin perspektiflerinden incelenmesi: Kars örneklemi. İlgün Ş. ve Erdoğan F. (Der.) Eğitim araştırmalarında trendler içinde (ss. 61-100). Ankara: Vizetek.
  • İmamoğlu, H. V., & Çalışkan, E. (2017). Yabancı uyruklu öğrencilerin devlet okullarında ilkokul eğitimine dair öğretmen görüşleri: Sinop ili örneği. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2), 529- 546.
  • Kaplan, A., Öztürk, M., & Doruk, M. (2014). Matematik uygulamaları dersine yönelik beklenti ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 85-103. https://doi.org/10.17556/jef.19885
  • Karlson, K. B. (2015). Expectations on track? High school tracking and adolescent educational expectations. Social Forces, 94(1), 115-141. https://doi.org/10.1093/sf/sov006
  • Kayacık, B. E. (2020). Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Korkmaz, Y. (2023). Suriyeli sığınmacı lise öğrencilerinin eğitimde karşılaştığı sorunlar: Haliliye örneği. Yüksek Lisans Tezi. Şanlıurfa. Harran Üniversitesi.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook sage.
  • Nortvedt, G. A., & Wiese, E. (2020). Numeracy and migrant students: A case study of secondary level mathematics education in Norway. ZDM, 52(3), 527-539. https://doi.org/10.1007/s11858-020-01143-z
  • Oikonomidoy, E. (2010). Zooming into the school narratives of refugee students. Multicultural Perspectives, 12(2), 74-80. https://doi.org/10.1080/15210960.2010.481186
  • Osmanoğlu, A. E., & Yaşa, R. (2018). Lise Öğrencilerinin Okul Ortamından Beklentileri, Electronic Turkish Studies, 13(19), 1291-1312. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13786
  • Öner, G., & Dur, H. (2023). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Okula Uyum Süreçlerine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 7(1), 285-307. https://doi.org/10.34056/aujef.1173154
  • Öztürk, M., vd (2017). Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenler İçin El Kitabı. (Ed.: Semih Aytekin). MEB Yayınları
  • Teddlie, C., & Tashakkori, A. (2020). Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri (Y. Dede & S.B. Demir, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2009).
  • Sarıahmetoğlu, H., & Kamer, S. T. (2021). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Uyumu: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 612-634. https://doi.org/10.21666/muefd.852569
  • Sarıca, R. (2020). Ortaöğretim Öğrencilerinin Eğitim-Öğretimden Beklentileri Ölçeğinin Geliştirilmesi (OÖE-ÖBÖ): Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. Turkish Studies, 15(2), 1165-1187. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41612
  • Sarıer, Y. (2020). Türkiye’de Mülteci Öğrencilerin Eğitimi Üzerine Bir Meta-Sentez Çalışması: Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 80-111.
  • Şimşek, S. (2022). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin okul içi gündelik deneyimleri. Yüksek Lisans Tezi. Karaman. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi.
  • Şimşir, Z., & Dilmaç, B. (2018). Yabancı uyruklu kişilerin eğitim gördükleri okullarda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. İlköğretim Çevrimiçi, 17 (2), 1116-1134. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419647
  • Riccardi, V., Giannantoni, P., & Le Rose, G. (2019). Educational Expectations of Migrant Students in Italy: Second-class Destiny or Integration’s Opportunity?. Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, (20), 83-102. https://doi.org/10.738/ecps-2019-020-ricc
  • UNICEF (2019). Turkey humanitarian situation report.
  • Uysal, A. (2021). Geçici koruma altında olan Suriyeli öğrencilerin lise düzeyinde eğitimlerinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Bir çoklu durum çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Konya. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Wang, Y., & Benner, A.D. (2014), Parent–Child Discrepancies in Educational Expectations: Differential Effects of Actual Versus Perceived Discrepancies. Child Development, 85 (3), 891-900. https://doi.org/10.1111/cdev.12171
  • Wells, R. S., Seifert, T. A., & Saunders, D. B. (2013). Gender and realized educational expectations: The roles of social origins and significant others. Research in Higher Education, 54, 599-626. https://doi.org/10.1007/s11162-013-9308-5
  • Yazıcı, E. Z. (2021). Etnomatematik Uygulamalarında Kültür ve Matematiğin Gerçekçi Matematik Eğitimi Çerçevesinde İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yenilmez, K., & Çöplü, Ö. F. (2019) Göçmen Öğrencilerin Eğitiminde Öğretmenlerin Karşılaştığı Zorluklar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 8(3), 26-36.
  • Yılmaz, M. (2020). Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Okul Ortamına Uyumu, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, İstanbul.
  • Young-Loveridge, vd. (2006). Students' perspectives on the nature of mathematics. In P. Grootenboer, R. Zevenbergen & M. Chinnappan (Eds.), Identities, Cultures and Learning Spaces. Volume 2. 29th Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia. Adelaide, SA., MERGA Inc, Canberra, Australia: 1-5 July, 2006, 583-590.
  • Zakiroğlu, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersinden beklentilerine göre matematik programının irdelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Edirne. Trakya Üniversitesi.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Mathematics Education
Journal Section Articles
Authors

Kübra Küp 0009-0002-0197-0247

Şükrü İlgün 0000-0002-2842-2032

Early Pub Date November 8, 2024
Publication Date
Submission Date July 5, 2024
Acceptance Date September 13, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Küp, K., & İlgün, Ş. (2024). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Perspektifinden Matematik Eğitimine Dair Görüşler ve Beklentiler: Bir Karma Yöntem Araştırması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 175-200. https://doi.org/10.53629/sakaefd.1511233