Book Review
BibTex RIS Cite

Fuzûlî Ne Demek İstedi?

Year 2017, Volume: 19 Issue: 35, 217 - 222, 15.06.2017
https://doi.org/10.17335/sakaifd.302452

Abstract

FUZULÎ NE DEMEK
İSTEDİ?



Işk imiş her ne
var Âlem’de



İlm bir kîl ü
kâl imiş ancak





İhsan
FAZLIOĞLU, İstanbul, Papersense Yay., 2015, 159 s. 



References

  • Afifî, Ebu’l-Alâ, İslam Düşüncesi Üzerine Makaleler, trc: Ekrem Demirli, İstanbul, İz Yay., 2000, s. 259.
  • Kılıç, Mahmut Erol, Şeyh-i Ekber İbn Arabî Düşüncesine Giriş, İstabul, Sûfî Kitap, 2009, s. 254.
  • Ayn ve Ayniyyet makalesini kaleme alan Mustafa Tahralı’da bu hususu vurgulamıştır. Tahralı, Mustafa, “Ayn ve Ayniyyet”, Fusûsu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi, İstanbul, M. Ü. İlâhiyat Fakültesi VAkfı Yayınları, 2013, IV, s. 14-16.
  • İbn Manzûr, Lisânu’l Arab, Beyrut, Dâru İhyâu’t-Türâsi’l-Arabî, 1997, IX, s.504.
Year 2017, Volume: 19 Issue: 35, 217 - 222, 15.06.2017
https://doi.org/10.17335/sakaifd.302452

Abstract

References

  • Afifî, Ebu’l-Alâ, İslam Düşüncesi Üzerine Makaleler, trc: Ekrem Demirli, İstanbul, İz Yay., 2000, s. 259.
  • Kılıç, Mahmut Erol, Şeyh-i Ekber İbn Arabî Düşüncesine Giriş, İstabul, Sûfî Kitap, 2009, s. 254.
  • Ayn ve Ayniyyet makalesini kaleme alan Mustafa Tahralı’da bu hususu vurgulamıştır. Tahralı, Mustafa, “Ayn ve Ayniyyet”, Fusûsu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi, İstanbul, M. Ü. İlâhiyat Fakültesi VAkfı Yayınları, 2013, IV, s. 14-16.
  • İbn Manzûr, Lisânu’l Arab, Beyrut, Dâru İhyâu’t-Türâsi’l-Arabî, 1997, IX, s.504.
There are 4 citations in total.

Details

Journal Section Book Reviews
Authors

Süleyman Arif Oran

Publication Date June 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 19 Issue: 35

Cite

ISNAD Oran, Süleyman Arif. “Fuzûlî Ne Demek İstedi?”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/35 (June 2017), 217-222. https://doi.org/10.17335/sakaifd.302452.

 Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.