Research Article
BibTex RIS Cite

AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 5 - 15, 27.04.2018

Abstract

Tarihi kökenlerinde İslamiyet ve Türklük karşıtı girişimler bulunan Batı’da özellikle 11 Eylül Saldırıları sonrası yükselmeye başlayan İslam karşıtlığı akım (İslamifobi), son zamanlarda başta Türkiye olmak üzere tüm İslam ülkeleri ve Müslüman toplumları hedef almaya başlamıştır. Almanya’da başlayan ve zamanla diğer Avrupa ülkelerine sıçrayan bu ırkçı yaklaşım; Avusturya, Danimarka, İsviçre, İsveç ve Hollanda’da artarak devan eden Türkiye karşıtlığı ile kendisini göstermiştir. Gün geçtikçe güçlenen ve bu özelliği ile başta bölgesinde olmak üzere uluslararası platformda ağırlığı artan Türkiye, Batı’nın bu ırkçı yaklaşımdan etkilenmekte, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne ve Türk vatandaşlarına karşı Avrupa’da ırkçı tavır ve davranışlar artmaktadır. Bu durum başta ekonomi olmak üzere pek çok sektör ve konuda olumsuz etkilere sebep olmaktadır. Tüm bu olumsuz tavır ve davranışlar ile beslenen ırkçı yaklaşım ve olguların turizm boyutunu inceleyeceğimiz bu çalışmada; ırkçılık, İslam karşıtlığı, Türkofobi, ikinci sınıf topluluk olarak görülme gibi bakış açılarının basın ve medyaya yansımalarını, turizmi nasıl etkilediğini ve turistlerin seyahat tercihlerini bu tutum ve davranışların sergilendiği ülkelere yapma konusunda nasıl bir karar verme durumunda olduklarını irdeleyeceğiz.

References

  • Moufakkir, O. (2008). Destination İmage Revisited: The Dutch Market Perceptions of Morocco as a Tourism Destination, Tourism Development: Growth, Myths and İnequalities, Burns, P., Novelli, M. 85-112.
Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 5 - 15, 27.04.2018

Abstract

References

  • Moufakkir, O. (2008). Destination İmage Revisited: The Dutch Market Perceptions of Morocco as a Tourism Destination, Tourism Development: Growth, Myths and İnequalities, Burns, P., Novelli, M. 85-112.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Taşkın Deniz

Nilüfer Zengin 0000-0002-0755-8045

Publication Date April 27, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Deniz, T., & Zengin, N. (2018). AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 5-15.
AMA Deniz T, Zengin N. AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. April 2018;1(1):5-15.
Chicago Deniz, Taşkın, and Nilüfer Zengin. “AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI Ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 1, no. 1 (April 2018): 5-15.
EndNote Deniz T, Zengin N (April 1, 2018) AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 1 1 5–15.
IEEE T. Deniz and N. Zengin, “AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”, saktad, vol. 1, no. 1, pp. 5–15, 2018.
ISNAD Deniz, Taşkın - Zengin, Nilüfer. “AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI Ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 1/1 (April 2018), 5-15.
JAMA Deniz T, Zengin N. AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. 2018;1:5–15.
MLA Deniz, Taşkın and Nilüfer Zengin. “AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI Ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 5-15.
Vancouver Deniz T, Zengin N. AVRUPA’DA BASIN VE MEDYA HABERLERİNDE IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI ve TÜRKİYE TURİZMİNE ETKİSİ. saktad. 2018;1(1):5-15.