Menü, yiyecek
ve içecek işletmelerinde yemek isimleri ve fiyatlarının yer aldığı, aynı
zamanda stratejik bir pazarlama aracı olarak görülen en önemli unsurdur. Menü
yaparken işletmelerin başarılı olabilmesi için menüde yer alan yiyecek ve
içeceklerin doğru tanımlaması ve müşteri portföyü dikkate alınarak yiyecek ve
içeceklerin menüye mevsimsel malzemeler dikkate alınarak eklenmesi önem arz
etmektedir. Bu nedenle doğru bir menünün yapılması için tahmin ve rastgele
seçimler yerine öncelikli olarak menü analizi yapılması gerekmekte olup, menü
analizi, menü mühendisliği kavramını ortaya çıkarmaktadır. Menü mühendisliği, menü
listesinde yer alan yiyecek ve içecek çeşitlerinin katkı payı ve popülaritesinin
değerlendirildiği bir araçtır.
Bu çalışmada,
İstanbul’da bulunan beş yıldızlı bir otel restoranının farklı menü çeşitlerinde
yer alan yiyecek ve içeceklerin Kasavana ve Smith yöntemi ile analizi yapılarak
Boston Matrisi ile yorumlanması ve menü mühendisliği temelinde değerlendirmesini
amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 3 |