With the globalization, the accessibility of the space, the acquisition of knowledge and the ability to learn have also changed and improved with the removal of temporal, spatial, mental boundaries and developments in new communication technologies. Especially it has become more widespread with the platform of worldwide web (www). In the beginning, Web 1.0 (broad web), in which the users are passive and which offers more limited opportunity to use and the Web 2.0, in which users are active and now switching to Web 3.0 technology, which can be considered as the first step to artificial intelligence.
Due to the fact that the developing web technologies are simple and useful, technological developments have positively affected the recreation and tourism activities have led to a faster transition to the digital world. Based on this, many countries have added development web technologies to their system in order to increase the number of visitors and benefit more economically from tourism. This study addressed how that affected tourism in Turkey after the Web 2.0 technology being used and expectations of Web 3.0.
Küreselleşmeyle birlikte zamansal, mekânsal, zihinsel sınırlar ortadan kalkmış ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle mekânın ulaşılabilirliği, bilgi edinimi ve öğrenme yetisi de değişmiş ve gelişmiştir. Özellikle internetin kullanım alanın genişlemesiyle başlayan bu süreç world wide web (www) platformunun oluşturulmasıyla daha da yaygınlaşmıştır. Başlangıçta daha sınırlı bir kullanım imkânı sunan kullanıcının pasif olduğu Web 1.0 (wold wide web ), sonrasında kullanıcıların aktif olduğu Web 2.0 şimdide yapay zekaya ilk adım olarak sayılabilecek Web 3.0 teknolojisine geçilmektedir.
Gelişen web teknolojilerinin basit ve kullanılabilir olması nedeniyle teknolojik gelişmeler rekreasyon ve turizm faaliyetlerini olumlu yönde etkilemiş ve dijital dünyaya daha hızlı taşınmasına neden olmuştur. Buradan hareketle birçok ülke gelen ziyaretçi sayısını arttırmak ve ekonomik anlamda turizmden daha fazla yararlanmak maksadıyla tanıtım faaliyetlerinde gelişen web teknolojilerini sistemlerine eklemişlerdir. Söz konusu çalışma ile Türkiye’nin turizm açısından Web 2.0 teknolojisi sonrasında nasıl etkilendiği ve Web. 3.0 ile beklenenler ele alınmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Geography, Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 3 |