Empatik öfke, olumsuz olan herhangi bir durum karşısında sözlü ve farklı bir şekilde mağdur olan
kişi için empati duyulması olarak tanımlanabilir. Bu çalışmanın amacı konservatuvarda öğrenim
gören ve müzik eğitimi alan öğrencilerin empatik öfke düzeylerini tespit edebilmektir. Araştırma
deseni, genel tarama ve nedensel karşılaştırma yaklaşımları temel alınarak tasarlanmıştır. Kafkas
Üniversitesi Devlet Konservatuvarında 2020–2021 eğitim yılında öğrenim gören öğrenciler
çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve “Empatik Öfke
Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, t testi, tek yönlü varyans (ANOVA) analizi
yapılmıştır. Araştırmanın etki büyüklüğü değerinede bakılmıştır. Araştırma sonucunda, müzik
bölümünde öğrenim gören öğrencilerin, empatik öfke düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu
görülmüştür. Araştırmada sadece anne meslek durumunun empatik öfke düzeyinde anlamlı farklılık
tespit edilmiştir. Konservatuvarda öğrenim gören öğrencilerin empatik öfke düzeylerinin; cinsiyet,
yaş, sınıf, bölüm, mezun olunan lise türü, anne ve babanın eğitim durumu, baba mesleği,
ailenin aylık gelir durumu, aile yapısı ve ailenin yaşadığı bölge gibi demografik bilgilerinde anlamlı
farklılık olmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | CONFERENCE STATEMENT |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2022 |
Submission Date | September 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 40 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License