Günümüzde, gelişim imkânlarına ışık tutmak ve kamu mali yönetim sisteminin iyileştirilmesine rehberlik etmek kamu denetiminin temel amaçlarından biri haline gelmiştir. Kuşkusuz, kamu denetiminin en önemli fonksiyonu kamu kesiminde hesap verilebilirliğin ve mali şeffaflığın geliştirilmesidir. Bu bağlamda, izleme denetimine ya da denetimin izlenmesine önem atfedilmesi, denetim teori ve uygulamasındaki yenilikçi gelişmelere uyum sağlanmasına büyük ölçüde katkı sağlayabilir. Bu çalışmadaki temel savımız, izleme aşamasının kamu sektörü denetiminin dördüncü safhası olarak tanımlanması/betimlenmesi ve aynı zamanda ilgili rehberliğin ISSAI Çerçevesine dâhil edilmesi gerekliliğidir. Eğer bir denetim yaklaşımı kendisini sadece düzensizliklerin tespit edilmesiyle sınırlar ve herhangi bir gelişim olanağına işaret etmezse, kendisini son tahlilde yaratıcı olmayan kurumsal bir tekniğe indirgemiş olur. Belki de bir bütün olarak performans denetimi tanımı altında çok daha kapsayıcı bir kamu sektörü denetimi tanımına ihtiyaç duymaktayız. Esasen performans denetimi diğer denetim yaklaşımlarından; çözüm yolları önermesi, gelişimsel hususlara dikkat çekmesi ve nihayetinde kamu mali sisteminin iyileştirilmesi için somut öneriler geliştirmesi bakımından ayrışır. Kuşkusuz bu amaçlar ancak etkin ve uygun bir izleme mekanizması aracılığıyla gerçekleştirilebilir
Shedding light to developmental chances and guiding on the betterment of public finance management system has become one of the core aims of public auditing today. Doubtlessly, the most significant function of public auditing is to advance accountability and fiscal transparency in the public sector. In this respect, attaching importance to followup audit may highly contribute to complying with the innovative developments in audit theory and practice. It is our assertion that the follow-up phase has to be defined and described as the fourth phase of public sector auditing and the relevant guidance should be included within the ISSAI Framework as well. If an audit approach limits itself only with the detection of irregularities and does not indicate any developmental capability, it eventually reduces itself into a non-creative institutional technique. Perhaps we need a more comprehensive definition of public sector auditing under the label of performance audit as a whole. Performance audit differs essentially from the other audit approaches in that it offers solutions, highlights progressive points and yet develops concrete recommendations for the enhancement of public management system. Admittedly, these goals are achievable only through an effective and appropriate follow-up mechanism
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 100 |