BibTex RIS Cite

YÖNETİCİ ASİSTANI MESLEĞİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE BİR UYGULAMA DENEMESİ: HARMANLAMA EĞİTİMİ YAKLAŞIMI

Year 2013, Issue: 26, 57 - 76, 01.10.2013

Abstract

Her alanda olduğu gibi yönetici asistanı alanında da hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Organizasyonlardaki değişimi öngörüp mesleğindeki, kurumundaki ve yönetici ilişkilerindeki değişimi etkin ve etkili yönetmede öğretim elemanlarının ve yüksekokullarının eğitim uygulamalarının önemi gittikçe artmaktadır. Yönetici asistanının, üniversitede kazandığı teorik bilgi ve becerisinin yeterliliğini ölçebilecek staj dışında –yeterliliği tartışılmakta- iş hayatı öncesinde bir çalışma modeli bugün dahi tartışılmaya devam etmektedir.
Bu çalışmada, yaşayarak öğrenmenin maliyetini düşürmek için bir uygulama yaklaşımı olan harmanlama eğitim sürecinin kısıtlı kaynaklarla nasıl yapılabileceği ele alınmıştır. Harmanlama eğitimi yaparak öğrenme olarak tanımlanabilir. Süleyman Demirel Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu’ nda 2007 tarihinden itibaren Yönetici asistanlarına Mesleki Yazışmalar ve Yönetici Asistanlığı dersi harmanlama eğitim yaklaşımıyla verilmektedir. İş hayatı öncesi (the pre-work life) olarak adlandırılabilecek bu uygulamada uygulama süreci, öğrencilerle yapılan çalışmalar, öğrencilerin staj sonrası dosyalarındaki yansımaları ve uygulamayla ilgili değerlendirilmeleri birlikte ele alınarak açıklanacaktır.
Sonuç olarak, yönetici asistanına harmanlama eğitim yaklaşımıyla toplumun her katmanında hissedilen ve mesleğin başarısında etkili olan kendine güvenmeyi kazandıracaktır.

A PRACTICE STUDY IN EXECUTIVE ASSISTANT PROFESSION’S EDUCATION AND TEACHING: THE BLENDED EDUCATION APPROACH

Year 2013, Issue: 26, 57 - 76, 01.10.2013

Abstract

As in all areas experiencing rapid change in the field of executive assistant. Anticipate change in organizations, profession, institution and management relations, exchange academic staff and the colleges of vocational education in managing the efficient and effective implementation is of increasing importance. The Executive Assistant’s at the university with sufficiency of the theoretical knowledge and skills without internship to measure the adequacy of a working model prior to working life debated even today continues to be debated.
In this study, an application to reduce the cost of living learning approach to how the blending of the educational process can be done with limited resources are discussed. Blending education can be defined as learning by doing. Suleyman Demirel University, Gonen Vocational School in the Executive assistants since 2007, Executive Assistant and Professional Correspondence courses are blending approach (mix) to education.
Business life before (the pre-work life) named as the implementation process of this application, students studies, evaluation of students' internship after the files related to the application by considering reflections and explained.
As a result, executive assistant has give self confidence of the approach of blending education in felt every segment of society and effective successful of the professional.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA27SB38ZV
Journal Section Articles
Authors

Murat Yusuf Uçan

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 26

Cite

APA Uçan, M. Y. (2013). YÖNETİCİ ASİSTANI MESLEĞİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE BİR UYGULAMA DENEMESİ: HARMANLAMA EĞİTİMİ YAKLAŞIMI. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi57-76.

Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).