Küreselleşen dünyada ülkelerin ekonomik ve sosyal açıdan gelişebilmelerinde önemli bir yeri olan girişimciliğe yönelik tipoloji çalışmaları, girişimciliğin başarı düzeyini yükseltmek adına önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, girişimci tipolojilerini irdelemek ve girişimcilerin hangi tipolojilerin özelliklerine uygun davranışlar sergilediklerine yönelik literatürdeki çalışmaları derlemektir. Tipoloji kavramı türlere göre sınıflandırma yapmayı ifade etmektedir. Bu açıdan tipoloji, kavramsal metotlar ve ampirik analizler aracılığı ile türetilmekte ve çeşitliliği organize etmenin yol ve yöntemlerini sunmaktadır. Tipolojiler, araştırmacıların, kalıpları karmaşık olaylarda daha rahat görebilmesini sağlamaktadır. Girişimcilik ise bir toplumun sahip olduğu
potansiyel yenilikçilik ruhunun ekonomiye kazandırılarak o toplumun sosyoekonomik ve refah düzeyinin artırılmasında oldukça önemli rol oynar. Bu nedenle toplumun farklı kesimlerinin ve farklı coğrafi bölgelerin kendilerine özgü karakteristiklerinin iyi belirlenmesi gerekmektedir. Keza girişimci tipolojilerinin oluşturulmasının önemi de burada ortaya çıkmaktadır. Çünkü farklı karakteristiklere sahip toplumun değişik kesimlerinin farklı girişimcilik eğilimleri ortaya çıkacaktır. Bu bağlamda başta otoritenin bu yapıyı iyi analiz ederek oradaki bulunan girişimci tipolojisi ve koşulları da göz önüne alarak bu esaslar çerçevesinde girişimciliği teşvik edici politikalar belirlemelidir. Aksi halde, toplumun sahip olmuş olduğu girişimci potansiyelini, beklenilen düzeyde harekete geçirmek mümkün olmayacaktır.
Türkiye’de girişimcilik tipolojileri üzerine detaylı çalışmaların
yapılmamış olması, bu çalışmanın önemini artırmaktadır. Nitel araştırma
yöntemi kullanılarak yapılan bu araştırmada girişimcilik tipolojilerine yönelik
çalışmalar derlenmiş ve incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Girişimcilik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 29 |
.