Yöresel ürünlerin ve yöreye ait yemek kültürünün gastronomi turizmine katkısı oldukça fazladır. Bir destinasyonda gastronomi turizminin gelişmesi için de yöreye has ürünlerin tanıtılması, sunulması gibi eylemler festivaller aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Festivallerin düzenlenmesinde ise katılımcı istekleri önem arz etmektedir. Bu bağlamda 11. Uluslararası Pişmaniye Festivali’ndeki katılımcıların festival deneyimleri sonucunda görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırmada festivale katılan 49 kişiyle yüz yüze görüşme yapılmıştır. Festivalin duyurumunda belediyenin aktif rol aldığı, bununla birlikte katılımcıların sadece %16’sının il dışından geldiği tespit edilmiştir. Bu durum diğer illerde tanıtımın yeterince iyi yapılmadığı şeklinde yorumlanabilir. Katılımcıların %70’i festivalin fiziki donanımını yeterli bulmakta ve %94’ü festivali başkalarına tavsiye edeceğini belirtmektedir. Tavsiye nedenleri içinde birinci sırada eğlence yer alırken ikinci sırada katılımcıların şehirlerini ve yöresel lezzetlerini tanıtmanın yer aldığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 38 |
Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences take part in national and international indices such as Akademia Social Sciences Index (ASOS), Business Source Corporate Plus (EBSCO), Scientific Indexing Services (SIS), Turkish Education İndex (TEİ), Directory of Research Journals Indexing (DRJI), Akademic Resource İndex (ResearchBib), Journal Factor, CiteFactor, Information Matrix for the Analysis of Journals (MİAR), Index Copernicus (IC), Social Sciences Citation Index (SOBİAD).