BibTex RIS Cite

Trainings for Coping with Anger (A Study on Four Implements

Year 2008, Volume: 1 Issue: 2, 11 - 18, 01.06.2008

Abstract

References

  • BEMAK. F. . KEYS. S. (2000). Violent and Aggressive Youth. intervention and Prevention Strategies for Changing Times. Ca1ifomia.Corvin Press. inc.
  • BİLGE. F. (1996). Danışandan hızaian ve bilişsel davranışçı yaklaşımlarla yapılan etkileri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ankara: Ankara Hacettepe Üniversitesi.
  • CHEMTOB M. C.. NOVACO, R. W. HAMADA. R. S. GROSS. M. D. (1997).
  • Cognitive-Behavioral Treatment For Severe Anger Ün Posttraumatic Stress ÇAYKÖYLÜ. A.. KULOĞLU. M.. AKSU. H. (2006). Okullarda Şiddet ve Çocuk
  • Suçluluğu. Çocuk ve Suç (Ed. Erçetin. Ş. 2006). Hegem Yayınları:4
  • FEiNDLER. E. L. (2006). Anger Related Disorders: A Practitioner’s Guide to
  • Comperative Treatments. Springer Series on Comperative Treatments for Psychological Disorders (Ed. Arthur Freeman). New York. GOLDSTEIN. A.. Barry. W. (1994). Aggression Replecement Training. Curriculum and Evaluation. 25.( l ).
  • GUTLOFF (1999). GUTLOFF. K. (1999). National Education Association Today. ('2).
  • Psikolojik Yardım El Kitabı. (T. Ergene. S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara. Mentis Yayıncılık. Behavior: The Role Of Structure And Social Context. Journal of Adolescence 23. MANCiNi. J. A. HUEBNER. A. J. (2004). Adolescent Risk Behavior Patterns:
  • Effects of Structured Time-Use. Interpersonal Connections. Self-System Characteristics, and Socio—Demographic Inşuences. Child And Adolescent Social Work Journal V. 21-6. MORGAN. S?. (1998) Effect Of Anger Coping Training On Aggressive Boys
  • Attending A Behavioral Day Treatment Program. Hostra University Journey. UMi Company. The Relationship Between Anger And Aggressive Driving. Aggression and Violent Behavior 12 (2007) 156—176.
  • NOVACO. R. W. (1975). Anger Control. Canada. BC: Health and Company.
  • Differences iıı Aggressive Behavior. Aggression and Violent Behavior 13 (2008) —430
  • Behavioral Approach To Reduce School Violence. Research on Social Work Practice, 99 (4), 399-427. YEŞİLYAPRAK. B. (2007). ilköğretimde Gelişimsel Rehberlik. Morpa Kültür Yayınları. istanbul.

ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme)

Year 2008, Volume: 1 Issue: 2, 11 - 18, 01.06.2008

Abstract

References

  • BEMAK. F. . KEYS. S. (2000). Violent and Aggressive Youth. intervention and Prevention Strategies for Changing Times. Ca1ifomia.Corvin Press. inc.
  • BİLGE. F. (1996). Danışandan hızaian ve bilişsel davranışçı yaklaşımlarla yapılan etkileri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Ankara: Ankara Hacettepe Üniversitesi.
  • CHEMTOB M. C.. NOVACO, R. W. HAMADA. R. S. GROSS. M. D. (1997).
  • Cognitive-Behavioral Treatment For Severe Anger Ün Posttraumatic Stress ÇAYKÖYLÜ. A.. KULOĞLU. M.. AKSU. H. (2006). Okullarda Şiddet ve Çocuk
  • Suçluluğu. Çocuk ve Suç (Ed. Erçetin. Ş. 2006). Hegem Yayınları:4
  • FEiNDLER. E. L. (2006). Anger Related Disorders: A Practitioner’s Guide to
  • Comperative Treatments. Springer Series on Comperative Treatments for Psychological Disorders (Ed. Arthur Freeman). New York. GOLDSTEIN. A.. Barry. W. (1994). Aggression Replecement Training. Curriculum and Evaluation. 25.( l ).
  • GUTLOFF (1999). GUTLOFF. K. (1999). National Education Association Today. ('2).
  • Psikolojik Yardım El Kitabı. (T. Ergene. S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara. Mentis Yayıncılık. Behavior: The Role Of Structure And Social Context. Journal of Adolescence 23. MANCiNi. J. A. HUEBNER. A. J. (2004). Adolescent Risk Behavior Patterns:
  • Effects of Structured Time-Use. Interpersonal Connections. Self-System Characteristics, and Socio—Demographic Inşuences. Child And Adolescent Social Work Journal V. 21-6. MORGAN. S?. (1998) Effect Of Anger Coping Training On Aggressive Boys
  • Attending A Behavioral Day Treatment Program. Hostra University Journey. UMi Company. The Relationship Between Anger And Aggressive Driving. Aggression and Violent Behavior 12 (2007) 156—176.
  • NOVACO. R. W. (1975). Anger Control. Canada. BC: Health and Company.
  • Differences iıı Aggressive Behavior. Aggression and Violent Behavior 13 (2008) —430
  • Behavioral Approach To Reduce School Violence. Research on Social Work Practice, 99 (4), 399-427. YEŞİLYAPRAK. B. (2007). ilköğretimde Gelişimsel Rehberlik. Morpa Kültür Yayınları. istanbul.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Özmen This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Özmen, A. (2008). ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(2), 11-18.
AMA Özmen A. ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. June 2008;1(2):11-18.
Chicago Özmen, Ahmet. “ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme)”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, no. 2 (June 2008): 11-18.
EndNote Özmen A (June 1, 2008) ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 2 11–18.
IEEE A. Özmen, “ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme)”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 11–18, 2008.
ISNAD Özmen, Ahmet. “ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme)”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/2 (June 2008), 11-18.
JAMA Özmen A. ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1:11–18.
MLA Özmen, Ahmet. “ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme)”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol. 1, no. 2, 2008, pp. 11-18.
Vancouver Özmen A. ÖFKE İLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ; (Dört Uygulama Üzerine Bir İnceleme). Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1(2):11-8.