Günümüz yazarlarından Nedim Gürsel, Boğazkesen romanında, Fatih’i ve İstanbul’un fethini, postmodern bir kurgulamayla anlatır. Eser aynı zamanda, romanın yazıcısı Fatih Haznedar’ın aktüel zamandaki yaşantılarını işler. Postmodernist roman, biçimsel ve izleksel bakımdan klasik gerçekçi/geleneksel romandan ayrı bir yol tutmuştur. 19. yüzyılın sonlarından itibaren dünya romanında geleneksel romanın sınırlarını zorlayan ‘modernist’ romancılar, postmodernist romanın yolunu açmıştır. Bu bakımdan onları ‘öncü postmodernist’ olarak adlandırabiliriz. Bizim edebiyatımız modernist/postmodernist eğilimleri 1950’li yıllardan itibaren tanımış, 1980’li yıllardan sonra da edebiyatımızda bu yönde güçlü bir gelenek oluşmuştur. Nedim Gürsel, roman ve öyküleriyle bu geleneğin yazarlarındandır. Nedim Gürsel’in Boğazkesen’i postmodernist yönelişleri temsil eden bir romandır. Eser, kültür çevrelerince daha çok içeriği yönünden tartışılmış; tarihsel gerçeklere uymadığı gerekçesiyle olumsuz eleştirilere maruz kalmıştır. Ancak, postmodernist romanla birçok yönden örtüşen ‘yeni tarihselcilik’ anlayışı, tarihin gerçekliğinin tartışılabileceğini savunur. Nedim Gürsel, bu romanında tarihin gerçeğinden çok yazarıngerçeğini anlatma yoluna gitmiştir.Bu makalede Boğazkesen romanının ‘postmodernist eğilimleri’ tahlil edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 1 Issue: 2 |