Bu çalışmanın amacı İngilizce öğrenen öğrencilerin iletişim kurma ihtiyaçlarını göz önüne alarak beklentilerinin incelemek, sahip oldukları İngilizce konuşabilme yetenekleri konusunda görüşlerinin saptamak ve aldıkları İngilizce dersleriyle ilgili değerlendirmelerinin iletişimsel dil ihtiyaçları dikkate alınarak incelemektir. Araştırmanın örneklemini Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi İngilizce öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmayı yürütmek amacıyla öğrencilere “İhtiyaç Analizi” anketi uygulanmış ve anketlerin değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerin İngilizceyi iletişimsel amaçlı yeterince kullanamadığı, mevcut dil eğitimi programlarının iletişimsel dil becerilerini geliştirmede oldukça yetersiz kaldığı kanısına varılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 9 |