Research Article
BibTex RIS Cite

SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2019, Volume: 4 Issue: 1, 0 - 0, 13.05.2019

Abstract

Sağlık
Çalışanlarının kaliteye ilişkin algılarının ve bu algıyı etkileyen etmenlerin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel tasarımda gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın örneklemini Ankara ilinde kalite belgesi alan beş hastanede görev
yapan 24 sağlık çalışanı oluşturmuştur. Veri
toplama
aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan açık uçlu 10 soru
kullanılmıştır. Araştırma verileri NVivo 12 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; sağlık çalışanlarıyla yapılan
görüşmelerde; kalite çalışmalarının iş yükünü artırdığı ve bu iş yükünün büyük
kısmını hemşirelerin üstlendiğini, personel kariyer geliştirme ve performans
değerlendirme sistemine katkı sağlamadığını belirlenmiştir. Kalite belgesi olan
hastanelerde sağlık çalışanları kalite çalışmalarının hasta açısından olumlu
bir etkiye sahip olduğunu ifade ederken, çalışanlar açısından olumlu bir
farklılık olmadığını ifade etmişlerdir.

References

  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Örnekleme Yöntemleri, http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/ wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf, (2012), Erişim Tarihi: 11 Temmuz 2018.CHAKRAPANI C., How to Measure Service Quality and Customer Satisfaction, American Marketing Association, Chicago. (1988).CRESWELL J. W., Nitel Araştırmacılar için 30 Temel Beceri.(Çev, Dr. Hasan Özcan) Anı Yayıncılık. Ankara. (2017).COSTA M. F., GRECO, R. M. BOHOMOL E., ARREGUY-SENA, C., VE ANDRADE V. L., “The nursing staff opinion about the continuous quality improvementprogram of a university hospital”, Einstein (SãoPaulo), Spain, 12(2). (2014).ÇAKIR, A., Hasta Güvenliği Kültürü ile Yönetim Sistemi Arasındaki İlişkinin Analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.(2007).DOĞAN, B. Örgüt Kültürü, Beta Basım Yayım Dağıtım, 1. Baskı. (2007).DONABEDIAN, A., Explorations in quality assessment and monitoring: the definition of quality and approaches to ıts assessment, volume I, health administration press, ann arbor, Michigan. (1980).DONABEDIAN A., “Evaluating the quality of medical care”, The Milbank Quarterly, Vol. 83, No. 4, pp. 691–729. (2005).ELLIOTT K M., “A Comparison of alternative measures of service quality”, Journal Customer Service Marketing Manage, 1(1): 33–44. (1995).ERGENOĞLU, S. A., Sağlık Kurumlarının İyileştiren Hastane Anlayışı ve Akreditasyon Bağlamında Tasarımı ve Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. (2006).FRIEDMAN, M.N., “Issues in measuring and improving healthcare quality”, Health Care Financing Review, 16 (4),1-13. (1995).12. LOHR, K.N., Medicare: A Strategy for Quality Assurance. Washington D.C.:National Academy Press. (1990), https://www.iso.org/iso-9001-quality-management.html-Erişim tarih 30.05.2018IŞIK, O., Hacettepe Üniversitesi İhsan Doğramacı Çocuk Hastanesi’nde Çalışan Doktorların Hastanenin Kalitesi Hakkındaki Değerlendirmeleri. Yüksek LisansTezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (2005).ÖZÜÇELİK. N., Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri’nde Yapılan Akreditasyon Çalışmalarına Doğrudan Katılan ve Katılmayan Personelin BilgilerininDeğerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (2010).PANAGIOTIS, M., VASİLEİOS, F., EVANGELOS G., ve NİKOLAOS, M., “;Internal Customer Satisfaction In Health-Care Organizations: A Multicriteria Analysis Approach”, International Journal of Public Administration, 37: 646–654. (2014).SÖNMEZ O. M., NAZİK F., TURKOL E., VE DAĞ Ş., “Bir kamu hastanesinde hemşireler tarafından tutulan yazılı kayıtlar ve hemşirelik hizmetleri ile ilgisi”, Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi. 11(1):34-40. (2014).ŞİMŞEK, H., Toplam Kalite Yönetimi Kuram, İlkeler, Uygulamalar. Ankara: Seçkin Kitapevi. (2010).UZ, H., Temel sağlık hizmetlerinde kalitenin sürekli iyileştirilmesi için gereken ön koşullar ve bu konuda Danimarka tecrübeleri. I. Basamak Sağlık Hizmetlerinde TKY Sempozyumu, Ankara: Haberal Eğitim Vakfı Yayınları. (1995).TENGİLİMOĞLU, D., ATİLLA, A., BEKTAŞ. M., İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. (2009).YILDIRIM, A. VE ŞİMŞEK, H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 10. Baskı. (2016).
Year 2019, Volume: 4 Issue: 1, 0 - 0, 13.05.2019

Abstract

References

  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Örnekleme Yöntemleri, http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/ wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf, (2012), Erişim Tarihi: 11 Temmuz 2018.CHAKRAPANI C., How to Measure Service Quality and Customer Satisfaction, American Marketing Association, Chicago. (1988).CRESWELL J. W., Nitel Araştırmacılar için 30 Temel Beceri.(Çev, Dr. Hasan Özcan) Anı Yayıncılık. Ankara. (2017).COSTA M. F., GRECO, R. M. BOHOMOL E., ARREGUY-SENA, C., VE ANDRADE V. L., “The nursing staff opinion about the continuous quality improvementprogram of a university hospital”, Einstein (SãoPaulo), Spain, 12(2). (2014).ÇAKIR, A., Hasta Güvenliği Kültürü ile Yönetim Sistemi Arasındaki İlişkinin Analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.(2007).DOĞAN, B. Örgüt Kültürü, Beta Basım Yayım Dağıtım, 1. Baskı. (2007).DONABEDIAN, A., Explorations in quality assessment and monitoring: the definition of quality and approaches to ıts assessment, volume I, health administration press, ann arbor, Michigan. (1980).DONABEDIAN A., “Evaluating the quality of medical care”, The Milbank Quarterly, Vol. 83, No. 4, pp. 691–729. (2005).ELLIOTT K M., “A Comparison of alternative measures of service quality”, Journal Customer Service Marketing Manage, 1(1): 33–44. (1995).ERGENOĞLU, S. A., Sağlık Kurumlarının İyileştiren Hastane Anlayışı ve Akreditasyon Bağlamında Tasarımı ve Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. (2006).FRIEDMAN, M.N., “Issues in measuring and improving healthcare quality”, Health Care Financing Review, 16 (4),1-13. (1995).12. LOHR, K.N., Medicare: A Strategy for Quality Assurance. Washington D.C.:National Academy Press. (1990), https://www.iso.org/iso-9001-quality-management.html-Erişim tarih 30.05.2018IŞIK, O., Hacettepe Üniversitesi İhsan Doğramacı Çocuk Hastanesi’nde Çalışan Doktorların Hastanenin Kalitesi Hakkındaki Değerlendirmeleri. Yüksek LisansTezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (2005).ÖZÜÇELİK. N., Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri’nde Yapılan Akreditasyon Çalışmalarına Doğrudan Katılan ve Katılmayan Personelin BilgilerininDeğerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (2010).PANAGIOTIS, M., VASİLEİOS, F., EVANGELOS G., ve NİKOLAOS, M., “;Internal Customer Satisfaction In Health-Care Organizations: A Multicriteria Analysis Approach”, International Journal of Public Administration, 37: 646–654. (2014).SÖNMEZ O. M., NAZİK F., TURKOL E., VE DAĞ Ş., “Bir kamu hastanesinde hemşireler tarafından tutulan yazılı kayıtlar ve hemşirelik hizmetleri ile ilgisi”, Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi. 11(1):34-40. (2014).ŞİMŞEK, H., Toplam Kalite Yönetimi Kuram, İlkeler, Uygulamalar. Ankara: Seçkin Kitapevi. (2010).UZ, H., Temel sağlık hizmetlerinde kalitenin sürekli iyileştirilmesi için gereken ön koşullar ve bu konuda Danimarka tecrübeleri. I. Basamak Sağlık Hizmetlerinde TKY Sempozyumu, Ankara: Haberal Eğitim Vakfı Yayınları. (1995).TENGİLİMOĞLU, D., ATİLLA, A., BEKTAŞ. M., İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. (2009).YILDIRIM, A. VE ŞİMŞEK, H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 10. Baskı. (2016).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology (Other)
Journal Section Articles
Authors

Nükhet Bayer 0000-0003-3177-0596

Ece Zeybek Yılmaz 0000-0002-6708-9017

Ülkü Baykal

Publication Date May 13, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Bayer, N., Zeybek Yılmaz, E., & Baykal, Ü. (2019). SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sağlık Bilimleri Ve Yaşam Dergisi, 4(1).
AMA Bayer N, Zeybek Yılmaz E, Baykal Ü. SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. SBYD. May 2019;4(1).
Chicago Bayer, Nükhet, Ece Zeybek Yılmaz, and Ülkü Baykal. “SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sağlık Bilimleri Ve Yaşam Dergisi 4, no. 1 (May 2019).
EndNote Bayer N, Zeybek Yılmaz E, Baykal Ü (May 1, 2019) SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Sağlık Bilimleri ve Yaşam Dergisi 4 1
IEEE N. Bayer, E. Zeybek Yılmaz, and Ü. Baykal, “SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, SBYD, vol. 4, no. 1, 2019.
ISNAD Bayer, Nükhet et al. “SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sağlık Bilimleri ve Yaşam Dergisi 4/1 (May 2019).
JAMA Bayer N, Zeybek Yılmaz E, Baykal Ü. SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. SBYD. 2019;4.
MLA Bayer, Nükhet et al. “SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Sağlık Bilimleri Ve Yaşam Dergisi, vol. 4, no. 1, 2019.
Vancouver Bayer N, Zeybek Yılmaz E, Baykal Ü. SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KALİTE BELGELENDİRME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. SBYD. 2019;4(1).