Sosyal bilgiler derslerinde harita, grafik ve
tabloların öğrenciler tarafından ne düzeyde kavrandığı önemlidir. Çünkü harita,
grafik ve tabloların yer aldığı konuların, öğrenciler tarafından
öğrenilebilmesi bu görsel öğelerin daha iyi anlaşılması ile mümkündür.
Araştırmanın amacı ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik
becerileri ile sosyal bilgiler dersindeki harita, grafik ve tablo okuma
becerileri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Araştırmada karma yöntem
kullanılmıştır. Araştırmamız için iki adet beceri testi hazırlanmıştır. Bu
testlerden birisi Harita, Grafik ve Tablo Okuma Becerisi Testi ( Sosyal
Bilgiler Testi ) diğeri ise Matematik Becerisi Testi’dir. Bu iki test 2010-2011
eğitim-öğretim yılında Erzincan il sınırlarındaki 6 okulda toplam 340 öğrenciye
uygulanmıştır. Ayrıca daha sonra beceri testlerine katılan öğrencilerden 15’ine
Görüşme Protokolü uygulanmıştır. Araştırma sonucunda matematik becerisinin
sosyal bilgiler öğretim programında önemli yer tutan harita, grafik ve tablo
okuma becerilerine etkisi olduğuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |