Bu çalışmada Minecraft oyununun 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik
tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada deneysel
desen modellerinden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Araştırmanın deneysel kısmı 2023-2024 eğitim öğretim yılının güz döneminde
yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, bir özel okulun 5. sınıf öğrencileri
oluşturmuştur. Deney grubunda 16, kontrol grubunda 17 öğrenci olmak üzere toplamda 33
öğrenci çalışma grubunda yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Sosyal
Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Motivasyon
Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler ise SPSS-22.0 istatistik paket
programında uygun analiz yöntemi seçilerek analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde
ise “Independent Samples t Test” ve “Paired Samples t Test” kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, sosyal bilgiler dersi özelinde geliştirilen Minecraft
oyununun öğrencilerin tutum ve motivasyonlarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
Deney ve kontrol grupları son testler açısından karşılaştırıldığında sosyal bilgiler dersine
yönelik tutum ve motivasyon puanlarında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin dijital oyunlarla tasarlanmış ders
içeriklerini kullanmaları ve dijital oyunların akademik başarı ve kalıcı öğrenme üzerindeki
etkilerini inceleyen çalışmalar yapılması önerilmiştir.
This study aimed to examine Minecraft game's effect on 5th grade students' attitudes and motivation towards social studies course. A quasi-experimental design with a pretest-posttest control group was used; the study group consisted of 5th grade students studying in a private school. In the study conducted in the fall semester of the 2023-2024 academic year, there were 16 students in the experimental group and 17 students in the control group. The data collected with the “Attitude Scale Towards Social Studies Course” and “Motivation Scale Towards Social Studies Course” were analyzed using the “Independent Samples t- Test” and “Paired Samples t-Test” in the SPSS-22.0 statistical package program. It was concluded that the Minecraft game increased attitudes and motivation towards the social studies course and there was a significant difference in favor of the experimental group. It is recommended that teachers use the course contents designed with digital games and conduct studies examining the effect of digital games on academic achievement. Permanent learning should also be conducted.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social Studies Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | November 19, 2024 |
Acceptance Date | December 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 2 |