With the industrial revolution, cities have been getting bigger continiously because of the increasing population of cities, the physical enlargement of business areas up to now. The cultural structure of the city and multi-‐level social structure living in it, work within an interaction. In this regard, communication is more important. Visual communication is achieved with typography which is designing action of font characters on the surface. Typography mostly takes place in graphic design products that are prepared to carry out the communication with the society living in the city. The subject of this study is the typography, used in the outdoor and indoor areas of İzmir and Milano as the sample cities., depending on urban culture and social structure. In the Uzman, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, İletişim Tasarımı ve Grafik Bölümü. Prof. Dr., DEU Buca Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-‐İş Eğitimi Anabilim Dalı. light of the findings in the research, with the help of the observation technique, which is one of the qualitative research techniques, image recordings, graphic design product samples (signs, traffic signs, shop windows) have been analyzed and the written sources have been used. While examining the typography in the graphic design products of two cities, the effect of the city's social structure and urban culture on graphic design products and typography have been questioned.
Social structure urban culture typography graphic design communication.
Sanayi devrimiyle birlikte kentler, günümüze değin nüfus yoğunlaşması, fiziksel genişleme ve iş alanlarının artması gibi nedenlerle sürekli büyüme kaydetmektedir. Kentte yaşayan çok katmanlı toplumsal yapı ile kentin kültürel yapısı, etkileşimli olarak işlemektedir. Bu anlamda, iletişim önem kazanmaktadır. Görsel iletişim, yazı karakterlerinin yüzey üzerinde tasarlanması eylemi olan tipografi ile sağlanmaktadır. Kentte yaşayan toplumla iletişimi gerçekleştirmek amacıyla hazırlanan grafik tasarım ürünlerinde çoğunlukla tipografi yer almaktadır.
Bu çalışmanın konusunu kent kültürüne ve toplumsal yapıya bağlı olarak İzmir ve Milano örnekleri üzerinden, kentin açık ve kapalı alanlarında kullanılan tipografi unsuru oluşturmaktadır. Araştırmada, elde edilen bulgular ışığında, nitel araştırma tekniklerinden gözlem tekniğine yer verilerek, görsel kayıtlar, grafik tasarım ürün örnekleri (tabelalar, trafik işaretleri, mağaza vitrinleri) çözümlenmiş ve yazılı kaynaklardan yararlanılmıştır. İki kentin grafik tasarım ürünlerindeki tipografi incelenirken, bir kentin toplumsal yapısının ve kent kültürünün grafik tasarım ürünlerine ve tipografiye etkisi sorgulanmıştır.
Toplumsal yapı kent kültürü tipografi grafik tasarım iletişim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 12 |