In this research, it is aimed to examine İlke Karcılıoğlu’s “Sa-Na-Ne” piece in terms of the techniques it contains and its usability in flute education, and to increase its recognition and vocalization in this way. The research is a qualitative research in terms of the methods used in the stages of examining the composition process and content of the piece, determining the technical clusters and its usability in flute education, and the general literature review method was used. It has been determined that “Sa-Na-Ne” piece includes traditional flute techniques such as legato and staccato, as well as extended flute techniques such as pizzicato/key clicks, beatbox, flutter tongue, glissando and play and sing. In this respect, it is thought that it can be included in the training to be held for extended techniques. With the research, it has been concluded that the piece “Sa-Na-Ne” shows inclusiveness towards the flute lesson aims and achievements.
Bu araştırmada İlke Karcılıoğlu’nun “Sa-Na-Ne” eserinin içerdiği teknikler ve flüt eğitiminde kullanılabilirliği açısından incelenmesi ve bu yolla tanınırlığının ve seslendirilmesinin arttırılması amaçlanmaktadır. Araştırma eserin bestelenme süreci ve içeriğinin incelenmesi, teknik kümelerinin ve flüt eğitiminde kullanılabilirliğinin belirlenmesi aşamalarında kullanılan yöntemler açısından nitel bir araştırmadır ve genel kaynak taraması yöntemi kullanılmıştır. “Sa-Na-Ne” eseri legato ve staccato gibi geleneksel flüt tekniklerinin yanı sıra pizzicato/key clicks (perde sesleri), beatbox, flutter tongue (kurbağa dili), glissando ve play and sing (çalma ve söyleme/söyleyerek çalma) gibi genişletilmiş flüt tekniklerini de içerdiği belirlenmiştir. Bu yönüyle genişletilmiş tekniklere yönelik gerçekleştirilecek eğitimde yer alabileceği düşünülmektedir. Araştırma ile “Sa-Na-Ne” eserinin flüt dersi amaç ve kazanımlarına yönelik kapsayıcılık gösterdiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 32 |