Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF ILKE KARCILIOĞLU’S “SA-NA-NE” PIECE IN TERMS OF ITS TECHNIQUES AND USAGE IN FLUTE EDUCATION

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 32, 1142 - 1165, 08.01.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1359025

Öz

In this research, it is aimed to examine İlke Karcılıoğlu’s “Sa-Na-Ne” piece in terms of the techniques it contains and its usability in flute education, and to increase its recognition and vocalization in this way. The research is a qualitative research in terms of the methods used in the stages of examining the composition process and content of the piece, determining the technical clusters and its usability in flute education, and the general literature review method was used. It has been determined that “Sa-Na-Ne” piece includes traditional flute techniques such as legato and staccato, as well as extended flute techniques such as pizzicato/key clicks, beatbox, flutter tongue, glissando and play and sing. In this respect, it is thought that it can be included in the training to be held for extended techniques. With the research, it has been concluded that the piece “Sa-Na-Ne” shows inclusiveness towards the flute lesson aims and achievements.

Kaynakça

  • Alemlioğlu, H. (2022). Flütistlerin ve Flüt Eğitimcilerinin Genişletilmiş Flüt Tekniklerine İlişkin Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Alıcı, S. (2010). Paul Taffanel ve Morceaux Impose Geleneği, Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı. Angı, Ç. E. (2013). “Müzik Kavramı ve Türkiye’de Dinlenen Bazı Müzik Türleri”, İdil Sanat ve Dil Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 10, s. 59-81.
  • Arkoudis, E. V. (2019). Contemporary Music Notation For The Flute: A Unified Guide To Notational Symbols For Composers And Performers, Yayımlanmış Doktora Tezi, Morgantown: West Virginia University, Doctor of Musical Arts in Music Performance.
  • Artaç, A. (2021). “Konservatuvarların Çalgı Eğitimi Müfredatlarında Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Yerinin İncelenmesi”, Akademik Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı: 14, s. 51-80.
  • Artaud, P. Y. ve Dale, C. (1993). “Aspects of The Flute in The Twentieth Century”, Harwood Academic Publishers GmbH, Cilt: 8, Sayı: 2, s. 131-216.
  • Austin, W. (1953). “The Idea of Evolution in The Music of the 20th Century” The Musical Quarterly, Cilt: 39, Sayı: 1, s. 26-36.
  • Balkılıç, Ö. (2009). Cumhuriyet Halk ve Müzik – Türkiye’de Müzik Reformu1922-1952, Anlara: Tan Kitapevi Yayınları.
  • Bayram, İ. (2020). Genişletilmiş Flüt Tekniklerinin Tarihsel Gelişimi ve İcracıbesteci Bağlamında İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Bitondi, M. (2012). “Direcionalidade Em Duas Melodias Do Século XX: Syrinx, De Claude Debussy E A Primeira Das Três Peças Para Clarinete Solo, De Igor Stravinsky”, Per Musi, Belo Horizonte, Cilt: 26, s. 47-59.
  • Bulut, S. (2017). “Tarihsel Süreçte Flütün Gelişimi ve İleri Flüt Tekniklerinin Günümüz Türk Bestecileri Tarafından Kullanımı Üzerine Bir İnceleme”, Kesit Akademi Dergisi, Cilt:3, Sayı: 10, s. 127-150.
  • Bulut, S. (2019). Türk Çağdaş Flüt Müziği: Akademisyen Bestecilerin Flüt Eserleri, İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Curtiss, S., Meissner, B., Tonsfeldt, M., Schwinghamer, A. ve Wenning, S. (2017). “Production of Extended Techniques on the Flüte”, Essential Studies UNDergraduate Showcase, Cilt: 2.
  • Cüceoğlu, G. ve Berki, T. (2007). “Flüt Eğitimine Yönelik Bir ‘Etüd Analiz Modeli’”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:27, Sayı: 1, s. 227-235.
  • Çepni, S. (2021). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon: Celepler Matbaacılık. Dindar, S. (2013). Çağdaşlık ve Geleneksellik Anatomisinde Türk Bestecilerinin Solo Flüt Eserleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Engür, D. (2020). “The Effect of Music Teacher Education on Musical Taste of Music Majors”, Canadian Center of Science and Education, Cilt: 13, Sayı: 1, s. 98-103.
  • Ergene, A. (2019). Yeni Kuşak Türk Bestecilerin Solo ve Piyano Eşlikli Klarnet Eserleri. İstanbul: Cinius Sosyal Yayınları.
  • Gemolo, M. (2019). “Extended Techniques On The Traverso (Part 2): The Case of the Fluttertonguing and Microtones İn The Post-Modernist Repertoire for the One-Keyed Flüte”, Online Journal for Artistic Research, Cilt: 3, Sayı: 1, s. 5-23.
  • Griffiths, P. (2006). “Music in the Modern-Postmodern Labyrinth”, Middlebury College Publications, Cilt: 27, Sayı: 2, s. 96-113.
  • İlyasoğlu, E. (1994). Zaman İçinde Müzik: Başlangıçtan Günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • İlyasoğlu, E. (2007). 71 Türk Besteci, İstanbul: Pan yayıncılık.
  • Karcılıoğlu, İ., (2023, 4 Mayıs). Kişisel görüşme.
  • Karcılıoğlu, İ., (2023, 13 Nisan). Kişisel görüşme.
  • Kuhns, C. (2014). Beatboxing and the Flute: Its History, Repertoire, And Pedagogical İmportance, Doctoral Dissertation, Tallahassee: Florida State University.
  • Kurtaslan, H. ve Yağışan, N. (2011). “Çağdaş Türk Eserlerinin Flüt Eğitiminde Kullanım Durumu”, e-Journal of New World Sciences Academy, Cilt: 6, Sayı: 1, s. 114-128.
  • Kurtaslan, H. (2010). Flüt Eğitiminde Çağdaş Türk Eserlerinin Kullanımı ve Örnek Çalışma Egzersizleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Monier, S. L. (2010). Three Works for Flute by İan Clarke: An Analysis and Performance Guide, Yayımlanmış Doktora Tezi, Lincoln: Nebraska University, The Graduate College.
  • Moorhead, K. E. (2012). A Performer’s Perspective on The Evolution and Realisation of Extended Flute Techniques: A Portfolio Of Recorded Performances And Exegesis, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Adelaide: Elder Conservatorium Of Music Faculty of Humanities and Social Sciences.
  • Onuk, Ö. (2001). Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim / Anasanat Dallarında Flüt Eğitimi ve Bu Eğitimde Çağdaş Türk Flüt Müziğinin Yeri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Ana Sanat Dalı.
  • Önertürk, C. (2015a). “20. Yüzyıl Solo Flüt Repertuvarına Yön Veren Eserler”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 2, s. 1-14.
  • Önertürk, C. (2015b). “20. Yüzyıl Müziğinde Öne Çıkan Flüt Tekniklerinin İncelenmesi ve Oluşabilecek Sorunlarla İlgili İcracı ve Bestecilere Tavsiyeler”, Afyon Kocatepe Üniversitesi AMADER, Cilt: 1, Sayı:1, s. 1-18.
  • Önver, T. (2019). “Klasik Müzikte Çağdaş Dönem, Flüt Repertuvarında Çağdaş Dönem Bestecileri ve Eserleri”, Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 2, s. 85-92.
  • Özay, H. E. (2022). 20. Yüzyılda Yeni Tını Arayışları ile Başlayan Çalım Tekniklerinin 21. Yüzyılda Klarinetteki Gelişimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Paddisson, M., ve Deliege, I. (2010). Contemporary Music: Theoretical And Philosophical Perspectives. Farnham: Ashgate Publishing Limited.
  • Roothaan, J. P. E., Buttram, J.B. ve Mcwilliams, L. N. (1999). Perspectives on Teaching Jazz Piano “Comping” in The College Music Program with Sample İnstructıonal Units, Yayımlanmış Doktora Tezi, Muncie: Ball State Unıversıty.
  • Schullman, M. D. M. (2016). Rethinking Patterns: Associative Formal Analysis And Luciano Berio’s Sequenzas, Yayımlanmış Doktora Tezi, New Haven: Yale University in Candidacy.
  • Sözer, A. T. (2022). Flüt Eğitiminde Çağdaş Etüd ve Tekniklerin Derlenmesi Üzerine Metodolojik Bir Sınıflandırma: Notasyon ve İcra İlişkisi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Şenol, A. ve Demirbatır, R. E. (2012). “Development of Flute Works in Turkey From Turkish Republic To Present”, Journal of Education and Future, Cilt: 1, s. 173-185.
  • Şenol Sakin, A. (2016). “The Opinions of Music Education Students About 20th and 21st Centuries Classical Music: Uludag University Exemplification”, Journal of Education and Practice, Cilt: 7, Sayı: 35, s. 117-123.
  • Şenol Sakin, A. (2018). “Use of Extended Flute Techniques in Flute Education in Turkey”, Higher Education Studies, Cilt:8, Sayı: 1, s. 1-8.
  • Şiray, M. (2018). “Çağdaş Nedir? Zamana Aykırılık Üzerine Eleştirel Yaklaşımlar”, Kaygı, Cilt: 31, s. 200-216.
  • Thrastardottir, S. (2013). Tones: An Analysis of Atli Heimir Sveinsson’s 21 Sounding Minutes for Solo Flute with Interpretive Implications, Yayımlanmış Doktora Tezi, Norman: University of Oklahoma Graduate College.
  • Türkel, L. ve Şen, Y. (2015). “Türkiye’de Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda, Çağdaş Türk Müziği Flüt Öğretimi Uygulamalarına Yönelik Uzman Görüşleri”, Journal of Art Education, Cilt: 3, Sayı: 2, s. 57-81.
  • Uçan, A. (2012). Aramızdan ayrılışının Kırkıncı Yılında Eduard Zuckmayer ve Cumhuriyet Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Yöre, S. (2011). “Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımları, Teknikleri ve Başlıca Besteciler”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 20, Sayı: 3, s. 1-20.
  • Yuvarlak, G. (2008). Çağdaş Türk Bestecilerinin Flüt Repertuarı ve Çağdaş Türk Flütistler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Ana Sanat Dalı.

İlke Karcılıoğlu’nun “Sa-Na-Ne” Eserinin İçerdiği Teknikler ve Flüt Eğitiminde Kullanılabilirliği Açısından İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 32, 1142 - 1165, 08.01.2024
https://doi.org/10.21602/sduarte.1359025

Öz

Bu araştırmada İlke Karcılıoğlu’nun “Sa-Na-Ne” eserinin içerdiği teknikler ve flüt eğitiminde kullanılabilirliği açısından incelenmesi ve bu yolla tanınırlığının ve seslendirilmesinin arttırılması amaçlanmaktadır. Araştırma eserin bestelenme süreci ve içeriğinin incelenmesi, teknik kümelerinin ve flüt eğitiminde kullanılabilirliğinin belirlenmesi aşamalarında kullanılan yöntemler açısından nitel bir araştırmadır ve genel kaynak taraması yöntemi kullanılmıştır. “Sa-Na-Ne” eseri legato ve staccato gibi geleneksel flüt tekniklerinin yanı sıra pizzicato/key clicks (perde sesleri), beatbox, flutter tongue (kurbağa dili), glissando ve play and sing (çalma ve söyleme/söyleyerek çalma) gibi genişletilmiş flüt tekniklerini de içerdiği belirlenmiştir. Bu yönüyle genişletilmiş tekniklere yönelik gerçekleştirilecek eğitimde yer alabileceği düşünülmektedir. Araştırma ile “Sa-Na-Ne” eserinin flüt dersi amaç ve kazanımlarına yönelik kapsayıcılık gösterdiği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Alemlioğlu, H. (2022). Flütistlerin ve Flüt Eğitimcilerinin Genişletilmiş Flüt Tekniklerine İlişkin Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Alıcı, S. (2010). Paul Taffanel ve Morceaux Impose Geleneği, Yayımlanmamış sanatta yeterlik tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı. Angı, Ç. E. (2013). “Müzik Kavramı ve Türkiye’de Dinlenen Bazı Müzik Türleri”, İdil Sanat ve Dil Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 10, s. 59-81.
  • Arkoudis, E. V. (2019). Contemporary Music Notation For The Flute: A Unified Guide To Notational Symbols For Composers And Performers, Yayımlanmış Doktora Tezi, Morgantown: West Virginia University, Doctor of Musical Arts in Music Performance.
  • Artaç, A. (2021). “Konservatuvarların Çalgı Eğitimi Müfredatlarında Çağdaş Türk Müziği Eserlerinin Yerinin İncelenmesi”, Akademik Sanat Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı: 14, s. 51-80.
  • Artaud, P. Y. ve Dale, C. (1993). “Aspects of The Flute in The Twentieth Century”, Harwood Academic Publishers GmbH, Cilt: 8, Sayı: 2, s. 131-216.
  • Austin, W. (1953). “The Idea of Evolution in The Music of the 20th Century” The Musical Quarterly, Cilt: 39, Sayı: 1, s. 26-36.
  • Balkılıç, Ö. (2009). Cumhuriyet Halk ve Müzik – Türkiye’de Müzik Reformu1922-1952, Anlara: Tan Kitapevi Yayınları.
  • Bayram, İ. (2020). Genişletilmiş Flüt Tekniklerinin Tarihsel Gelişimi ve İcracıbesteci Bağlamında İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Bitondi, M. (2012). “Direcionalidade Em Duas Melodias Do Século XX: Syrinx, De Claude Debussy E A Primeira Das Três Peças Para Clarinete Solo, De Igor Stravinsky”, Per Musi, Belo Horizonte, Cilt: 26, s. 47-59.
  • Bulut, S. (2017). “Tarihsel Süreçte Flütün Gelişimi ve İleri Flüt Tekniklerinin Günümüz Türk Bestecileri Tarafından Kullanımı Üzerine Bir İnceleme”, Kesit Akademi Dergisi, Cilt:3, Sayı: 10, s. 127-150.
  • Bulut, S. (2019). Türk Çağdaş Flüt Müziği: Akademisyen Bestecilerin Flüt Eserleri, İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Curtiss, S., Meissner, B., Tonsfeldt, M., Schwinghamer, A. ve Wenning, S. (2017). “Production of Extended Techniques on the Flüte”, Essential Studies UNDergraduate Showcase, Cilt: 2.
  • Cüceoğlu, G. ve Berki, T. (2007). “Flüt Eğitimine Yönelik Bir ‘Etüd Analiz Modeli’”, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:27, Sayı: 1, s. 227-235.
  • Çepni, S. (2021). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, Trabzon: Celepler Matbaacılık. Dindar, S. (2013). Çağdaşlık ve Geleneksellik Anatomisinde Türk Bestecilerinin Solo Flüt Eserleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Engür, D. (2020). “The Effect of Music Teacher Education on Musical Taste of Music Majors”, Canadian Center of Science and Education, Cilt: 13, Sayı: 1, s. 98-103.
  • Ergene, A. (2019). Yeni Kuşak Türk Bestecilerin Solo ve Piyano Eşlikli Klarnet Eserleri. İstanbul: Cinius Sosyal Yayınları.
  • Gemolo, M. (2019). “Extended Techniques On The Traverso (Part 2): The Case of the Fluttertonguing and Microtones İn The Post-Modernist Repertoire for the One-Keyed Flüte”, Online Journal for Artistic Research, Cilt: 3, Sayı: 1, s. 5-23.
  • Griffiths, P. (2006). “Music in the Modern-Postmodern Labyrinth”, Middlebury College Publications, Cilt: 27, Sayı: 2, s. 96-113.
  • İlyasoğlu, E. (1994). Zaman İçinde Müzik: Başlangıçtan Günümüze Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • İlyasoğlu, E. (2007). 71 Türk Besteci, İstanbul: Pan yayıncılık.
  • Karcılıoğlu, İ., (2023, 4 Mayıs). Kişisel görüşme.
  • Karcılıoğlu, İ., (2023, 13 Nisan). Kişisel görüşme.
  • Kuhns, C. (2014). Beatboxing and the Flute: Its History, Repertoire, And Pedagogical İmportance, Doctoral Dissertation, Tallahassee: Florida State University.
  • Kurtaslan, H. ve Yağışan, N. (2011). “Çağdaş Türk Eserlerinin Flüt Eğitiminde Kullanım Durumu”, e-Journal of New World Sciences Academy, Cilt: 6, Sayı: 1, s. 114-128.
  • Kurtaslan, H. (2010). Flüt Eğitiminde Çağdaş Türk Eserlerinin Kullanımı ve Örnek Çalışma Egzersizleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Bilim Dalı.
  • Monier, S. L. (2010). Three Works for Flute by İan Clarke: An Analysis and Performance Guide, Yayımlanmış Doktora Tezi, Lincoln: Nebraska University, The Graduate College.
  • Moorhead, K. E. (2012). A Performer’s Perspective on The Evolution and Realisation of Extended Flute Techniques: A Portfolio Of Recorded Performances And Exegesis, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Adelaide: Elder Conservatorium Of Music Faculty of Humanities and Social Sciences.
  • Onuk, Ö. (2001). Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim / Anasanat Dallarında Flüt Eğitimi ve Bu Eğitimde Çağdaş Türk Flüt Müziğinin Yeri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi Ana Sanat Dalı.
  • Önertürk, C. (2015a). “20. Yüzyıl Solo Flüt Repertuvarına Yön Veren Eserler”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 2, s. 1-14.
  • Önertürk, C. (2015b). “20. Yüzyıl Müziğinde Öne Çıkan Flüt Tekniklerinin İncelenmesi ve Oluşabilecek Sorunlarla İlgili İcracı ve Bestecilere Tavsiyeler”, Afyon Kocatepe Üniversitesi AMADER, Cilt: 1, Sayı:1, s. 1-18.
  • Önver, T. (2019). “Klasik Müzikte Çağdaş Dönem, Flüt Repertuvarında Çağdaş Dönem Bestecileri ve Eserleri”, Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 2, s. 85-92.
  • Özay, H. E. (2022). 20. Yüzyılda Yeni Tını Arayışları ile Başlayan Çalım Tekniklerinin 21. Yüzyılda Klarinetteki Gelişimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Paddisson, M., ve Deliege, I. (2010). Contemporary Music: Theoretical And Philosophical Perspectives. Farnham: Ashgate Publishing Limited.
  • Roothaan, J. P. E., Buttram, J.B. ve Mcwilliams, L. N. (1999). Perspectives on Teaching Jazz Piano “Comping” in The College Music Program with Sample İnstructıonal Units, Yayımlanmış Doktora Tezi, Muncie: Ball State Unıversıty.
  • Schullman, M. D. M. (2016). Rethinking Patterns: Associative Formal Analysis And Luciano Berio’s Sequenzas, Yayımlanmış Doktora Tezi, New Haven: Yale University in Candidacy.
  • Sözer, A. T. (2022). Flüt Eğitiminde Çağdaş Etüd ve Tekniklerin Derlenmesi Üzerine Metodolojik Bir Sınıflandırma: Notasyon ve İcra İlişkisi, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Ana Sanat Dalı.
  • Şenol, A. ve Demirbatır, R. E. (2012). “Development of Flute Works in Turkey From Turkish Republic To Present”, Journal of Education and Future, Cilt: 1, s. 173-185.
  • Şenol Sakin, A. (2016). “The Opinions of Music Education Students About 20th and 21st Centuries Classical Music: Uludag University Exemplification”, Journal of Education and Practice, Cilt: 7, Sayı: 35, s. 117-123.
  • Şenol Sakin, A. (2018). “Use of Extended Flute Techniques in Flute Education in Turkey”, Higher Education Studies, Cilt:8, Sayı: 1, s. 1-8.
  • Şiray, M. (2018). “Çağdaş Nedir? Zamana Aykırılık Üzerine Eleştirel Yaklaşımlar”, Kaygı, Cilt: 31, s. 200-216.
  • Thrastardottir, S. (2013). Tones: An Analysis of Atli Heimir Sveinsson’s 21 Sounding Minutes for Solo Flute with Interpretive Implications, Yayımlanmış Doktora Tezi, Norman: University of Oklahoma Graduate College.
  • Türkel, L. ve Şen, Y. (2015). “Türkiye’de Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda, Çağdaş Türk Müziği Flüt Öğretimi Uygulamalarına Yönelik Uzman Görüşleri”, Journal of Art Education, Cilt: 3, Sayı: 2, s. 57-81.
  • Uçan, A. (2012). Aramızdan ayrılışının Kırkıncı Yılında Eduard Zuckmayer ve Cumhuriyet Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Yöre, S. (2011). “Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımları, Teknikleri ve Başlıca Besteciler”, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 20, Sayı: 3, s. 1-20.
  • Yuvarlak, G. (2008). Çağdaş Türk Bestecilerinin Flüt Repertuarı ve Çağdaş Türk Flütistler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzikoloji Ana Sanat Dalı.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulkadir Özgün 0000-0003-3270-4945

Ajda Şenol Sakin 0000-0003-1870-2329

Erken Görünüm Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 12 Eylül 2023
Kabul Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Özgün, A., & Şenol Sakin, A. (2024). İlke Karcılıoğlu’nun “Sa-Na-Ne” Eserinin İçerdiği Teknikler ve Flüt Eğitiminde Kullanılabilirliği Açısından İncelenmesi. Art-E Sanat Dergisi, 16(32), 1142-1165. https://doi.org/10.21602/sduarte.1359025
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.