BibTex RIS Cite

PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon ve Araç Hız Ölçüm Sistemi

Year 2009, Volume: 13 Issue: 1, 101 - 107, 15.04.2009

Abstract

Bu çalışmada PLC tabanlı bir trafik sinyalizasyon otomasyonu ve hız ölçüm sistemi tasarımı sunulmaktadır. Gerçekleştirilen sistemde, yollara yerleştirilen algılayıcılar yardımıyla trafik lambalarının yanma süreleri trafik yoğunluğuna göre dinamik olarak ayarlanabilmekte ve araç trafik akışının gereksiz yere kesilmesi önlenmektedir. Algılayıcılardan toplanan bilgiler PLC içerisinde oluşturulan bir yazılım ile işlenerek çıkışlara (trafik lambalarına) aktarılmakta ve böylece trafik lambalarının yanma süreleri akıcı bir trafik oluşumunu sağlamaktadır. Ayrıca bu sistem ile araç hız ölçümleri, aralarındaki mesafesi bilinen, farklı iki noktaya yerleştirilmiş algılayıcılar yardımı ile gerçekleştirilmektedir. Anahtar Kelimeler: Dinamik Trafik Sinyalizasyonu, Araç Hız Ölçümü, PLC

References

  • Akdoğan, E. 2001. Mikrodenetleyici Kullanarak Kavşak Kontrol Cihazı Tasarımı ve Kontrol Eğitiminde Kullanılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 121s. Albayrak, M., Yüksel, Y.G. 2007. 8051 Mikrodenetleyicili Bir Sumo Robot Tasarımı ve Uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11-1, 96-102.
  • Erdem, O.A. 2007. Kavşak Trafik Sinyalizasyon Sistemi için Bulanık Mantık Tabanlı Gerçek Zamanlı Denetleyici Tasarımı ve Uygulaması. E-Journal of New Number:A0035,4, 241-255. Academy Article
  • Gökdağ, M. 1996. Sinyalize Kavşaklarda Meydana Gelen Taşıt Gecikmelerinin Simülasyon Modellemesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon, 48s.
  • Murat, Y. Ş. 2001. Sinyalize Kavşaklarda Bulanık Mantık Tekniği İle Trafik Uyumlu Sinyal Devre Modeli. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 37s.
  • Özdirim, M. 1972. Türkiye’de Trafik Sinyalizasyonunun Formüle Edilmesi. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 54s.
  • Öztürk, E. A. 2008. Ankara için Bir Sinyal Zamanlaması Modeli: Beşevler Kavşağı Modeli. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12-1, 49-57.
  • Öztürk Demir, N.B. 2006. Akıllı Trafik Sistemleri. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi. Teknik Eğitim Fakültesi, Sakarya, 34s.
  • Polat, Y., Kuloğlu, Ş.D. 2002. Mikrodenetleyici Kontrollü Dışarıdan Süre Ayarlı Sabit Zamanlı İki Fazlı Trafik Sinyalizasyonu. Lisans Tezi, SDÜ. Teknik Eğitim Fakültesi, Isparta, 22s.
  • Sönmez, C. 2005. Sinyalize Kavşaklarda Trafik Akımının Modellenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 30s.
  • Tortumluoğlu, N. 2006. PLC Kontrollü Elektropnömatik Eğitim Seti Tasarımı. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 4s.
  • Webster, F. V. 1958, Traffic Signal Settings. Road Research Laboratory, Technical Paper No:39, London, 27-35.
  • Zeren, N. 1998. Sinyalize Kavşakların Poisson Dağılımı ile Verimliliğin Belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta. 68s.
Year 2009, Volume: 13 Issue: 1, 101 - 107, 15.04.2009

Abstract

References

  • Akdoğan, E. 2001. Mikrodenetleyici Kullanarak Kavşak Kontrol Cihazı Tasarımı ve Kontrol Eğitiminde Kullanılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 121s. Albayrak, M., Yüksel, Y.G. 2007. 8051 Mikrodenetleyicili Bir Sumo Robot Tasarımı ve Uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11-1, 96-102.
  • Erdem, O.A. 2007. Kavşak Trafik Sinyalizasyon Sistemi için Bulanık Mantık Tabanlı Gerçek Zamanlı Denetleyici Tasarımı ve Uygulaması. E-Journal of New Number:A0035,4, 241-255. Academy Article
  • Gökdağ, M. 1996. Sinyalize Kavşaklarda Meydana Gelen Taşıt Gecikmelerinin Simülasyon Modellemesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon, 48s.
  • Murat, Y. Ş. 2001. Sinyalize Kavşaklarda Bulanık Mantık Tekniği İle Trafik Uyumlu Sinyal Devre Modeli. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 37s.
  • Özdirim, M. 1972. Türkiye’de Trafik Sinyalizasyonunun Formüle Edilmesi. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 54s.
  • Öztürk, E. A. 2008. Ankara için Bir Sinyal Zamanlaması Modeli: Beşevler Kavşağı Modeli. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12-1, 49-57.
  • Öztürk Demir, N.B. 2006. Akıllı Trafik Sistemleri. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi. Teknik Eğitim Fakültesi, Sakarya, 34s.
  • Polat, Y., Kuloğlu, Ş.D. 2002. Mikrodenetleyici Kontrollü Dışarıdan Süre Ayarlı Sabit Zamanlı İki Fazlı Trafik Sinyalizasyonu. Lisans Tezi, SDÜ. Teknik Eğitim Fakültesi, Isparta, 22s.
  • Sönmez, C. 2005. Sinyalize Kavşaklarda Trafik Akımının Modellenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 30s.
  • Tortumluoğlu, N. 2006. PLC Kontrollü Elektropnömatik Eğitim Seti Tasarımı. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 4s.
  • Webster, F. V. 1958, Traffic Signal Settings. Road Research Laboratory, Technical Paper No:39, London, 27-35.
  • Zeren, N. 1998. Sinyalize Kavşakların Poisson Dağılımı ile Verimliliğin Belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta. 68s.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ
Authors

Abdülkadir Çakır This is me

Hakan Çalış This is me

Emre Dandıl This is me

Publication Date April 15, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Çakır, A., Çalış, H., & Dandıl, E. (2009). PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon ve Araç Hız Ölçüm Sistemi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 13(1), 101-107. https://doi.org/10.19113/sdufbed.27756
AMA Çakır A, Çalış H, Dandıl E. PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon ve Araç Hız Ölçüm Sistemi. J. Nat. Appl. Sci. April 2009;13(1):101-107. doi:10.19113/sdufbed.27756
Chicago Çakır, Abdülkadir, Hakan Çalış, and Emre Dandıl. “PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon Ve Araç Hız Ölçüm Sistemi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 13, no. 1 (April 2009): 101-7. https://doi.org/10.19113/sdufbed.27756.
EndNote Çakır A, Çalış H, Dandıl E (April 1, 2009) PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon ve Araç Hız Ölçüm Sistemi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 13 1 101–107.
IEEE A. Çakır, H. Çalış, and E. Dandıl, “PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon ve Araç Hız Ölçüm Sistemi”, J. Nat. Appl. Sci., vol. 13, no. 1, pp. 101–107, 2009, doi: 10.19113/sdufbed.27756.
ISNAD Çakır, Abdülkadir et al. “PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon Ve Araç Hız Ölçüm Sistemi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 13/1 (April 2009), 101-107. https://doi.org/10.19113/sdufbed.27756.
JAMA Çakır A, Çalış H, Dandıl E. PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon ve Araç Hız Ölçüm Sistemi. J. Nat. Appl. Sci. 2009;13:101–107.
MLA Çakır, Abdülkadir et al. “PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon Ve Araç Hız Ölçüm Sistemi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 13, no. 1, 2009, pp. 101-7, doi:10.19113/sdufbed.27756.
Vancouver Çakır A, Çalış H, Dandıl E. PLC Tabanlı Dinamik Trafik Sinyalizasyon ve Araç Hız Ölçüm Sistemi. J. Nat. Appl. Sci. 2009;13(1):101-7.

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688