Günümüz toplumlarının mali yönetimlerinde görülen en önemli sorunlar arasında kuşkusuz kamu kaynaklarının sınırlılığı karşısında kamu harcamalarının engellenemez yükselişi yer almaktadır. Bu durum kamu kaynaklarının daha rasyonel ve daha etkin kullanılması gerektiğini bir kez daha bizlere hatırlatmıştır. Kamu mali yönetimlerinde bu ve buna benzer sorunların yaşanılması ülkemizi de etkilemiş ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun yürürlüğe girmesiyle Türk mali yönetiminde köklü değişiklikler meydana gelmiştir. Söz konusu Kanun kapsamında “hesap verme sorumluluğu, mali saydamlık, stratejik planlama, performans esaslı bütçeleme, iç kontrol” gibi kavramlar mali yönetim sistemimize getirilen yenilikler arasında sayılmaktadır.
Çalışmada 5018 sayılı Kanunla mali yönetim sistemimize dâhil olan yeniliklerden “hesap verme sorumluluğu” kavramı üzerinde durulacak ve bu kapsamda hesap verme sorumluluğu kavramından ne anlaşılması gerektiği, işleyişi ve çeşitleri ele alınacaktır. Aynı zamanda hesap verme sorumluluğunun yerine getirilmesinde Sayıştay’a ne gibi görevler verildiği tespit edilerek bu görevler çerçevesinde Sayıştay’ın hesap verme sorumluluğundaki rolü ve etkinliği hem 5018 sayılı Kanun hem de 6085 sayılı Kanun çerçevesinde incelenecektir.Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 20 Issue: 4 |