Herkes hayatında ailesine, çevresine, sahiplendiği fikirlere dahası ürünlere ve markalara tutunarak yaşamaktadır. Tutunulan ürün ve markalar aracılığıyla toplum içinde statü kazanıldığı ve tüketildiği oranda varlığın kabul ettirilebileceği düşüncesi önem kazanmaktadır. Şirketler de kişilerin ürün ve markaları her koşulda sahiplenmesini, en kolay ve en etkili tanıtım yollarından biri olan olumlu ağızdan ağza pazarlamanın yaygınlaşmasını istemekte ve bu anlamda sadakat programları geliştirmektedir. Günümüz tüketicisi ise, birçok ürün ve marka arasından seçim yapmaya zorlanmakta ve kendilerine sunulan işlevsel faydadan ziyade sembolik değer öne çıkartılmaktadır. Reklam stratejileri ile kişilerin ürün ve markaya yönelik bağlılık geliştirmesi için duygusal mesajlar hazırlanmakta ve tüketicinin benlik yapısına uygun söylemler geliştirerek tüketicinin güveni kazanılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmada, tüketicilerin dayanıklı tüketim mallarından olan buzdolaplarına yönelik sadakatlerini öğrenmek amacıyla anket tekniğinden faydalanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda tüketicilerin yaş dağılımları ile marka-benlik uyumu arasında, ürüne ve kuruma yönelik algıladıkları değer ile sadakat boyutları arasında ve kuruma yönelik itibar ile sadakat değişkeni arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Tüketici İlginliği Marka Sadakati Marka Bağlılığı Dayanıklı Tüketim Malları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 2 |