Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE BÜROKRATİK İŞLEMLERİN AZALTILMASINDA İNOVASYONA DAYALI UYGULAMALARIN ÖNEMİ

Year 2017, Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı, 2371 - 2390, 30.12.2017

Abstract

Kamu sektöründe karşılaşılan önemli sorunlardan biri olan bürokratik işlemlerin fazlalığı sorununu çözebilmek için çeşitli stratejiler geliştirilmiştir. Kamu sektöründe inovasyonun desteklenerek bürokratik işlemlerin azaltılmaya çalışılması bilhassa son yıllarda kullanılan stratejiler arasındadır. Bu çalışmada inovasyon kavramı açıklanarak kamuda inovasyonun mümkün olup olmadığı hakkında bir tartışma yürütülmüştür. Daha sonra kamu sektöründe inovasyonun desteklenmesinin bürokratik işlemlerin azalması üzerinde etkisinin olup olmadığı Türk Kamu Yönetiminde inovatif bir uygulama olan Başbakanlık İletişim Merkezi(BİMER) örneği üzerinden, istatistiki veriler ışığında, tespit edilmeye çalışılmıştır.

References

  • BULDUKLU, A., TÜRKMENOĞLU, Y., 2016. “Bilgi Edinme Toplumunda Kamu Kurumlarının Bilgi Edinme Birimleri ve Halkla İlişkiler”, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12(22), ss. 47-64.
  • DRUCKER, P., 2017. İnovasyon ve Girişimcilik: Uygulamalar ve İlkeleri, Çev: İlker Gülfidan, Optimist, İstanbul, 310s.
  • DRUCKER, P., 2015. Yönetim, Çev: İlker Gülfidan, Optimist, İstanbul, 705s.
  • ERYILMAZ, B., 2011. Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 381s.
  • ERYILMAZ, B., 2002. Bürokrasi ve Siyaset: Bürokratik Devletten Etkin Yönetime, Alfa Yayıncılık, İstanbul, 259s.
  • GAVIN, H., 2013. İnnovation, Salem Press Encyclopedia.
  • GLADIS, S. (2017). The Formula for Achieving Innovation. TD: Talent Development, 71(2), 58.
  • GÜLMEZ, M., 1975. “Weber ve İdeal Tip Bürokrasi Anlayışı”, Amme İdaresi Dergisi, ss. 47-73.
  • İGB (İDAREYİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI), 2013. OECD Perspektifinden: Kamu Hizmetlerinin İyileştirilmesinde İnovasyon, Ankara, 4s
  • KARKIN, N., ZOR, A., 2017. “Vatandaş - İdare Etkileşimi Bağlamında Bilgi Edinme Hakkı: BİMER Örneği ve İdarede İnovasyon”, Siyasal Bilimler Dergisi, 5(1), ss. 25-44.
  • NOCHUR, K., 2009. İnovasyon Yapmak, Çev: Melis İnan, Optimist, İstanbul, 103s.
  • SCHMIDT, E., ROSENBERG, J., EAGLE, A., 2015. Google Nasıl Yönetiliyor?, Çev: C. ÖZDEMİR, Timaş, İstanbul, 319s.
  • SMITH, R., 2016. “Bureaucracy as İnnovation”, Research Technology Management, 59(1), ss. 61-63.
  • OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development), 2005. Oslo Kılavuzu: Yenilik Verilerinin Toplanması ve Yorumlanması İçin İlkeler,166s.
  • VRIES, D., BEKKERS, B., TUMMERS, L., 2016. “İnnovation İn the Public Sector: A Systematic Review and Future Research Agenda”, Public Administration, 94(1), 146-166.
  • WEBER, M., 2008. Bürokrasi ve Otorite, Adres Yayınevi, Ankara, 92s.
  • WEBER, M., 2011. Sosyoloji Yazıları, Çev: Taha Parla, Deniz Yayınları, İstanbul, 591s
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3071.pdf.(Erişim Tarihi: 15.11.2017)
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.4982.pdf(Erişim Tarihi: 15.11.2017)
  • https://www.bimer.gov.tr/bimer-hakkinda(Erişim Tarihi: 24.04.2017).
  • https://www.bimer.gov.tr/bimer-hakkinda(Erişim Tarihi: 24.04.2017).
  • Türkiye İstatistik Kurumu, http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=istendeks(Erişim Tarihi: 24.04.2017)
  • http://ww4.ticaret.edu.tr/spkm/wp-content/uploads/sites/73/2017/02/Avrupa-inovasyon-endeksi-ve-Tu%CC%88rkiye.pdf(Erişim Tarihi: 24.04.2017).
  • https://publicadministration.un.org/en/Research/UN-e-Government-Surveys(Erişim Tarihi: 24.04.2017).

THE IMPORTANCE OF INNOVATION BASED APPLICATIONS IN REDUCING OF BUREAUCRATIC PROCEDURES IN TURKISH PUBLIC ADMINISTRATION

Year 2017, Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı, 2371 - 2390, 30.12.2017

Abstract

Various strategies have been developed in order to solve the problem of redundancy of bureaucratic transactions, one of the important problems in the public sector. One of these strategies is to support innovation in the public sector. First of all, in this paper it was explained the concept of innovation and then the discussion was carried out about whether innovation in the public sector is possible. Afterwards in the lights of statistical data, it was investigated about whether supporting innovation in the public sector has an effect on reduction of bureaucratic procedures. Finally Prime Ministry Communication Center (BİMER) which is an innovative application in Turkish public administration was examined.

References

  • BULDUKLU, A., TÜRKMENOĞLU, Y., 2016. “Bilgi Edinme Toplumunda Kamu Kurumlarının Bilgi Edinme Birimleri ve Halkla İlişkiler”, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 12(22), ss. 47-64.
  • DRUCKER, P., 2017. İnovasyon ve Girişimcilik: Uygulamalar ve İlkeleri, Çev: İlker Gülfidan, Optimist, İstanbul, 310s.
  • DRUCKER, P., 2015. Yönetim, Çev: İlker Gülfidan, Optimist, İstanbul, 705s.
  • ERYILMAZ, B., 2011. Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 381s.
  • ERYILMAZ, B., 2002. Bürokrasi ve Siyaset: Bürokratik Devletten Etkin Yönetime, Alfa Yayıncılık, İstanbul, 259s.
  • GAVIN, H., 2013. İnnovation, Salem Press Encyclopedia.
  • GLADIS, S. (2017). The Formula for Achieving Innovation. TD: Talent Development, 71(2), 58.
  • GÜLMEZ, M., 1975. “Weber ve İdeal Tip Bürokrasi Anlayışı”, Amme İdaresi Dergisi, ss. 47-73.
  • İGB (İDAREYİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI), 2013. OECD Perspektifinden: Kamu Hizmetlerinin İyileştirilmesinde İnovasyon, Ankara, 4s
  • KARKIN, N., ZOR, A., 2017. “Vatandaş - İdare Etkileşimi Bağlamında Bilgi Edinme Hakkı: BİMER Örneği ve İdarede İnovasyon”, Siyasal Bilimler Dergisi, 5(1), ss. 25-44.
  • NOCHUR, K., 2009. İnovasyon Yapmak, Çev: Melis İnan, Optimist, İstanbul, 103s.
  • SCHMIDT, E., ROSENBERG, J., EAGLE, A., 2015. Google Nasıl Yönetiliyor?, Çev: C. ÖZDEMİR, Timaş, İstanbul, 319s.
  • SMITH, R., 2016. “Bureaucracy as İnnovation”, Research Technology Management, 59(1), ss. 61-63.
  • OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development), 2005. Oslo Kılavuzu: Yenilik Verilerinin Toplanması ve Yorumlanması İçin İlkeler,166s.
  • VRIES, D., BEKKERS, B., TUMMERS, L., 2016. “İnnovation İn the Public Sector: A Systematic Review and Future Research Agenda”, Public Administration, 94(1), 146-166.
  • WEBER, M., 2008. Bürokrasi ve Otorite, Adres Yayınevi, Ankara, 92s.
  • WEBER, M., 2011. Sosyoloji Yazıları, Çev: Taha Parla, Deniz Yayınları, İstanbul, 591s
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3071.pdf.(Erişim Tarihi: 15.11.2017)
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.4982.pdf(Erişim Tarihi: 15.11.2017)
  • https://www.bimer.gov.tr/bimer-hakkinda(Erişim Tarihi: 24.04.2017).
  • https://www.bimer.gov.tr/bimer-hakkinda(Erişim Tarihi: 24.04.2017).
  • Türkiye İstatistik Kurumu, http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=istendeks(Erişim Tarihi: 24.04.2017)
  • http://ww4.ticaret.edu.tr/spkm/wp-content/uploads/sites/73/2017/02/Avrupa-inovasyon-endeksi-ve-Tu%CC%88rkiye.pdf(Erişim Tarihi: 24.04.2017).
  • https://publicadministration.un.org/en/Research/UN-e-Government-Surveys(Erişim Tarihi: 24.04.2017).
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Taş This is me

Kemal Uçacak This is me

Ahmet Aydın This is me

Yeter Çiçek This is me

Publication Date December 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 22 Issue: Kayfor 15 Özel Sayısı

Cite

APA Taş, İ., Uçacak, K., Aydın, A., Çiçek, Y. (2017). TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE BÜROKRATİK İŞLEMLERİN AZALTILMASINDA İNOVASYONA DAYALI UYGULAMALARIN ÖNEMİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 2371-2390.