Amaç: Bu çalışma; Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka ve meslek
algısı arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı ve
gerçekleştirildi.
Materyal-Metot: Araştırma, Kırklareli Üniversitesi Sağlık
Yüksekokulu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 949 öğrenci üzerinde
yapıldı. Verilerin toplanmasında; öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini
içeren bir anket formu, duygusal zeka değerlendirme ölçeği ve meslek algısı
ölçeği kullanıldı. Verilerin analizi; SPSS 18.0 for Windows paket
programında %95 güvenle yapıldı.
Bulgular: Elde edilen veriler sonucunda, öğrencilerin
yaş ortalamasının 20,11 olduğu, %82,3’nün kız ve %17,7’sinin erkek öğrenciden
oluştuğu saptandı. Öğrencilerin duygusal zeka toplam puan ortalaması 134,2±29,9, meslek algısı toplam puan ortalaması
115,5±24,0 olarak bulundu. Ayrıca, araştırma kapsamına alınan sağlık
yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri orta, meslek algıları yüksek
düzeyde olduğu, duygusal zeka alt faktörlerinin orta düzeyde, meslek algısı alt
faktörlerinin yüksek düzeyde olduğu belirlendi. Dahası, öğrencilerin
sosyo-demografik özelliklerinin duygusal zeka ve meslek algısını etkilediği
saptandı.
Sonuç: Duygusal zeka toplam puan ortalaması ile meslek algısı toplam puan
ortalaması arasında pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki
belirlendi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 4 |