Background: This study evaluates the effects of medical error education on the knowledge and attitudes of nursing students.
Method: This study used a one-group pretest–posttest semi-experimental design method. Malpractice Trend Scale in Nursing and Medical Errors Attitude Scale, a general exam on medical errors, and a case-based exam were then used to collate the study data. Before the students’ education sessions, data on personal information was collected from the study group; the same set of measurements were then applied after the education process was completed.
Results: Scale and knowledge score averages increased following the participating nurses’ education and training. This increase was found to be statistically significant (p<0.001).
Conclusion: This study revealed the following: (1) students think that the information they have been provided their undergraduate education regarding medical errors is inadequate; (2) medical errors are not adequately emphasized in nursing curricula, (3) medical error education increases the knowledge and awareness of students regarding medical errors, and; (4) medical error education decreases medical error tendencies and positively affects nursing students’ attitudes toward medical errors.
Ethical Responsibility malpractice medical error nursing education patient safety
Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerine verilen tıbbi hata eğitiminin öğrencilerin bilgi ve tutumlarına etkisini değerlendirmek amacıyla planlanmıştır.
Yöntem: Bu araştırmada öntest-sontest tek gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında hemşirelik son sınıf öğrencileri ile ihtiyaç analizi yapılmıştır. İkinci aşamasında ise ihtiyaç analizinden elde edilen veriler doğrultusunda eğitim programı hazırlanmış ve uygulanmıştır.
Bulgular: Çalışmada, öğrencilerin % 85,3’ünün tıbbi hatalarla ilgili eğitim aldığı; eğitim alan öğrencilerin % 54,7’sinin aldıkları eğitimi yetersiz buldukları belirlenmiştir. Eğitim öncesine göre eğitim sonrası Hemşirelikte Tıbbi Hataya Eğilim Ölçeği, Tıbbi Hatalarda Tutum Ölçeği ve bilgi puanı ortalamaları yükselmiştir. Bu artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,001).
Sonuç: Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin tıbbi hataya ilişkin aldıkları eğitimi ve bilgilerini yeterli bulmadığı, öğrencilere verilen tıbbi hata eğitiminin öğrencilerin tıbbi hataya yönelik bilgi ve farkındalıklarını arttırdığı, tıbbi hataya eğilimlerini azalttığı ve tıbbi hatalarda tutumlarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.
Etik Sorumluluk Hasta Güvenliği Hemşirelik Eğitimi Tıbbi Hata
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 2 |
SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, makalenin gönderilmesi ve yayınlanması dahil olmak üzere hiçbir aşamada herhangi bir ücret talep etmemektedir. Dergimiz, bilimsel araştırmaları okuyucuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.