Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin özgüven, akademik başarı, okuldan ayrılma niyeti ve çatışma yönetimi stilleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Materyal- Metod: Bu çalışma, 573 hemşirelik öğrencisiyle yapılarak tanımlayıcı korelasyonel tasarım kullanılmıştır. Veriler Rahim Örgütsel Çatışma Envanteri II (ROCI II), Özgüven Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplandı. Veri analizi için tanımlayıcı istatistikler, korelasyon analizi ve regresyon analizi yapıldı.
Bulgular: Bütünleştirme tarzı alt boyutunun en yüksek puanı aldığı, hükmetme alt boyutunun ise en düşük puanı aldığı bulundu. Öğrencilerin %83,1'i okuldan ayrılmayı düşünmemiştir. Çalışma sonuçları, özgüven ile bütünleştirme alt boyutu (r=.408, p=.000), uyma (r=.085, p=.042), hükmetme (r=.310, p=.000) ve uzlaşma (r=.344, p=.000) alt boyutları arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin çatışma yönetimi stilleri, özgüven ve akademik başarı ile ilişkilidir. Okuldan ayrılma niyeti, çatışma yönetimi stilleri ile ilişkili değildir. Fakülte yöneticileri, düşük özgüvene sahip ve çatışma yönetimi becerileri yetersiz olan hemşirelik öğrencilerine dikkat etmeli ve bu öğrenciler için özel olarak tasarlanmış girişimler planlamalıdır.
Akademik başarı çatışma yönetimi stilleri hemşirelik öğrencileri okuldan ayrılma niyeti özgüven
Objective: This study aimed to investigate the relationship between nursing students' self-confidence, academic achievement, intention to leave school and conflict management styles.
Material and Method: This study was a descriptive correlational design with a convenience sample of 573 nursing students. Data were collected using the Rahim Organizational Conflict Inventory II (ROCI II), the Self-confidence Scale and the Personal Information Form. The descriptive statistics, correlation analysis and regression analysis were performed for the data analysis.
Results: Integrating style subdimension was found to have the highest score while dominating subdimension had the lowest score. 83.1% of the students did not think of leaving school. The study results suggested a positive correlation between self-confidence and integrating subdimension (r=.408, p=.000), obliging (r=.085, p=.042), dominating (r=.310, p=.000), and compromising (r=.344, p=.000) subdimensions.
Conclusion: Nursing students' conflict management styles was related to self-confidence and academic achievement. Intention to leave school was not correlated with conflict management styles. Faculty managers should notice nursing students with low self-confidence and inadequate skills of conflict management and plan specifically designed initiatives for these students.
Academic achievement conflict management styles intention to leave school nursing students self-confidence.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelikte Yönetim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |