Education is the most important force that teaches the
past, prepares the today, and guides the future. The way of achieving this is
through limitless training. Limitless education is defined as giving education
to everybody, everywhere and at any time without any limitations such as age,
gender, profession, level of education, place, time, area, equipment, material
and time. The aim of the limitless education is raising the effectiveness and
efficiency of formal, general and informal education, opening up minds, growing
individuals whom learn constantly, research, interrogate, solve problem and be
self-improve. For this, activities included continuous learning, learning to
learn, and transferring knowledge to skills practices are done. The most
important capital in this process is knowledge and skills. It is necessary to
manage and improve them well for limitless education and learning. Teachers and
trainers have important tasks in this regard.
Eğitim, geçmişi öğreten,
bugüne hazırlayan ve geleceğe yön veren en önemli güçtür. Bu güce ulaşmanın
yolu sınırsız eğitimden geçmektedir. Sınırsız eğitim, yaş, cinsiyet, meslek, eğitim düzeyi, yer, zaman, alan, araç gereç, materyal, süre
gibi yönlerden sınır konulmaksızın eğitimin herkese her yerde ve her zaman
verilmesine denilmektedir. Sınırsız eğitimin amacı örgün, yaygın ve algın eğitimin
etkisi ve verimliliğini artırmak, zihinleri açmak, sürekli öğrenen, araştıran,
sorgulayan, sorun çözen ve kendini geliştiren bireyler yetiştirmektir. Bunun için sürekli öğrenme,
öğrenmeyi öğrenme, bilgi ve becerileri uygulamaya aktarma çalışmalarına ağırlık
verilmektedir. Bu süreçte en önemli sermaye bilgi ve beceriler olmaktadır. Sınırsız
eğitim ve öğrenme için bunları iyi yönetmek ve geliştirmek gerekmektedir. Bu konuda öğretmen ve eğitimcilere önemli görevler
düşmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2016 |
Submission Date | January 11, 2017 |
Acceptance Date | December 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |