İYEP (İlkokullarda Yetiştirme Programı) ilk defa 2018 yılında pilot illerde uygulanarak hayata geçirilmiştir. İYEP dezavantajlı öğrencilerin okuma-yazma ve temel matematik becerilerinde erken sınıflarda öğrenme eksikliklerini gidermek amacıyla hazırlanmıştır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı İYEP hakkında ve uygulama sürecine yönelik sınıf öğretmeni görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim kapsamında, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Van ili Edremit ilçesindeki köy ve merkez okullarında İYEP’te daha önce görev almış 6 sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Çalışma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış ve toplanan veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Çalışmada, program saatlerinin kısıtlı, süreçte veli desteğinin yetersiz ve öğrenci devamsızlıkların olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Katılımcıların programın geliştirilmesi için getirdiği öneriler İYEP kitaplarındaki etkinliklerin arttırılması ve her modülün ayrı bir kitap olması, akademik başarının arttırılması için süre sınırlamasının kaldırılması, modül atlatmada bir ara sınav yapılması yönündedir.
IYEP (Remedial Education Program in Primary Schools) was implemented in pilot provinces for the first time in 2018. The IYEP was prepared in order to eliminate the learning deficiencies of disadvantaged students in literacy and basic mathematics skills in early grades. In this direction, the aim of this study is to reveal the opinions of classroom teachers about IYEP and its implementation process. The study was conducted within the scope of phenomenology, one of the qualitative research methods, with 6 classroom teachers who had previously worked in İYEP in villages and central schools in Edremit district of Van province in the 2021-2022 academic year. The study data was collected by a semi-structured interview method, and data was analysed through content analysis. The results of the study indicated; It has been reached that the program’s hours are limited, the support of the parents is insufficient in the process and there are student absenteeism. The suggestions of the participants for the development of the program are to increase the activities in the IYEP books, prepare a separate book for esch module, remove the time limit to increase academic success, and to hold a midterm exam so as to pass to the next module.
: Remedial Education Program in Primary Schools Maths Reading-Writing. Primary school teachers
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2022 |
Submission Date | June 30, 2022 |
Acceptance Date | October 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 3 |