Bu çalışmada lise öğrencilerinin çoklu zeka alanları ve problem çözme becerilerini araştırmak ve spor liseleri ile güzel sanatlar lisesindeki öğrencileri bu doğrultuda karşılaştırmak amaç edinilmektedir. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa Spor Lisesinde öğrenim gören 204 öğrenci ile Kazancı Bedih Güzel Sanatlar Lisesinde öğrenim gören 243 öğrenci olmak üzere toplam 447 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 155 spor lisesi, 192 güzel sanatlar lisesi olmak üzere toplam 347 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Problem Çözme Envanteri ve Çoklu Zeka Ölçeği kullanılmıştır. Demografik değişkenlere göre dağılımların belirlenmesi amacıyla frekans (f) ve yüzdeler (%) hesaplanmıştır. Ölçeklerin boyutlarına ait madde toplamları ve ortalamaları bulunmuştur. Ortalamalar ve standart sapmalar hesaplanmıştır. Problem Çözme Envanteri ve Çoklu Zekâ düzeylerinin demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans (anova) analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çoklu zeka düzeylerinin problem çözme becerileri üzerinde etkisinin olduğu saptanmıştır.
In this study, it is aimed to investigate the multiple intelligence areas and problem solving skills of high school students and to compare the students in sports high schools and fine arts high schools accordingly. The universe of the research consists of a total of 447 students, including 204 students from Şanlıurfa Sports High School and 243 students from Kazancı Bedih Fine Arts High School. The sample of the study consists of a total of 347 students, including 155 sports high schools and 192 fine arts high schools. Personal Information Form, Problem Solving Inventory and Multiple Intelligences Scale were used to collect research data. In order to determine the distributions according to demographic variables, frequency (f) and percentages (%) were calculated. Item totals and averages of the dimensions of the scales were found. Means and standard deviations were calculated. Independent sample t-test and one-way variance (anova) analyzes were conducted to determine whether the Problem Solving Inventory and Multiple Intelligence levels vary according to demographic variables. As a result of the research, it was determined that students' multiple intelligence levels had an effect on their problem solving skills.
Multiple Intelligence Multiple Intelligence Theory Problem Solving
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0