BibTex RIS Cite

KÜRESEL REKABETİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Year 2006, Volume: 9 Issue: 1-2, 441 - 450, 06.05.2014

Abstract

Özel yada kamu tüm işletmelerin nihai hedefi, ticari hayatlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan, kârlılığı yakalamaktır. Bu hedeflerine ulaşabilmek için, işletmeler, yoğun mücadele verirler. Bu mücadele yani rekabet, artık sadece ulusal yada bölgesel düzeyde değil, küresel bir alanda kendini göstermektedir.

Bölgesel yada ulusal bir firma olsanız bile, küresel bir işletmenin rekabeti ile karşılaşabilmeniz her an mümkündür. Bu şartlarda küresel rekabet etkileyen faktörleri iyi bilmeli ve rekabetin kurallarının yönünü değiştirebilme yeteneğine sahip olunmalıdır.

Bu makalede, günümüz koşullarında rekabeti ve dolayısı ile işletmeleri etkileyen faktörler üç ana başlık altında incelenmiştir.

References

  • HAMMER, M.; CHAMPY, J. Değişim Mühendisliği, (Çev:Sinem GÜL), İstanbul : Sabah Kitapları, 1997.
  • KIRIM, Arman. Yeni Dünya’da Strateji ve Yönetim. İstanbul : Sistem Yayıncılık, 1999.
  • ODABAŞI, Yavuz. Tüketici Davranışları. Eskişehir : Anadolu Üniv. Açık öğretim Fakültesi Yayınları, 1986.
  • ODABAŞI, Yavuz. Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul : Sistem Yayın- cılık, 2000.
  • PORTER, Michael. Rekabet Stratejisi. (Çev:Gülen ULUBİLGEN), İstan— bul: Sistem Yayıncılık, Kasım 2000.
  • RIES, AI and LAURA. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. (Çev: Atakan ÖZDEMİR), İstanbul : Mediacat Yayınları, 2000.
  • TEK, Ömer Baybars. Pazarlama İlkeleri. İstanbul : Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 1999.
  • TEKİN, Mahmut—GÜLEŞ H.Kürşat. Değişen Dünya'da Teknoloji Yö- netimi. Konya : Selçuk Üniversitesi Yayını, 2000.
Year 2006, Volume: 9 Issue: 1-2, 441 - 450, 06.05.2014

Abstract

References

  • HAMMER, M.; CHAMPY, J. Değişim Mühendisliği, (Çev:Sinem GÜL), İstanbul : Sabah Kitapları, 1997.
  • KIRIM, Arman. Yeni Dünya’da Strateji ve Yönetim. İstanbul : Sistem Yayıncılık, 1999.
  • ODABAŞI, Yavuz. Tüketici Davranışları. Eskişehir : Anadolu Üniv. Açık öğretim Fakültesi Yayınları, 1986.
  • ODABAŞI, Yavuz. Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul : Sistem Yayın- cılık, 2000.
  • PORTER, Michael. Rekabet Stratejisi. (Çev:Gülen ULUBİLGEN), İstan— bul: Sistem Yayıncılık, Kasım 2000.
  • RIES, AI and LAURA. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. (Çev: Atakan ÖZDEMİR), İstanbul : Mediacat Yayınları, 2000.
  • TEK, Ömer Baybars. Pazarlama İlkeleri. İstanbul : Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 1999.
  • TEKİN, Mahmut—GÜLEŞ H.Kürşat. Değişen Dünya'da Teknoloji Yö- netimi. Konya : Selçuk Üniversitesi Yayını, 2000.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

F. Atıl Bilge This is me

Muammer Zerenler This is me

Publication Date May 6, 2014
Submission Date December 31, 2014
Published in Issue Year 2006 Volume: 9 Issue: 1-2

Cite

APA Bilge, F. A., & Zerenler, M. (2014). KÜRESEL REKABETİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1-2), 441-450.

Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).