Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Aile Aidiyeti Ve Özgeci Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Konya İli Örneği

Year 2020, Volume: 23 Issue: 1, 101 - 111, 30.04.2020
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.621842

Abstract

Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin aile aidiyeti ve özgeci davranışlarına çeşitli değişkenlerin etkisinin incelenmesi ve aile aidiyetiyle özgeci davranışları arasındaki ilişkinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Tarama modelindeki bu araştırma, Konya ilinde çeşitli üniversitelerde eğitimine devam etmekte olan ve gönüllü katılım sağlayan 987 üniversite öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Veriler Katılımcı Bilgi Formu, Aile Aidiyeti Ölçeği ve Özgecilik Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS Statistic 20 programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin normal dağılıma uygun olduğu görülmüş ve Independent-Samples T Testi, One-Way ANOVA testleri ve Pearson Kolerasyon testleri yapılmıştır. Üniversite öğrencilerinin aile aidiyeti ile özgeci davranışlar arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, aileyle düzenli zaman geçirme sıklığı, ailelerinde yaşanan problemlerde katılımcıların takındıkları tutumları, aile-akraba ilişkileri, yardım isteyebilecekleri arkadaş sayıları, yaşamlarının çoğunda hissettikleri duyguları, ailelerinin duygularını anlama durumu, ailelerinin yanında ağlayabilme durumu ve ailelerinin kendilerini başkalarıyla kıyaslama durumu bağımsız değişkenleri ile aile aidiyeti ve özgeci davranışları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Örneğin, aile aidiyeti yüksek olan öğrenciler, aileleri tarafından kıyaslanmadığını ve ailelerinin yanında ağlayabildiklerini belirtmiştir. 7 ve üstü sayıda arkadaşından yardım isteyebileceğini belirten öğrenciler daha yardımseverdir. Ailede yaşanan probleme uyumlu tutumda bulunan öğrencilerin aidiyeti ve sorumluluk davranışları yüksektir.

References

  • Akar A, 2016. Hemşirelerin Özgecilik Davranışlarının Transaksiyonel Analiz Ego Durumları Açısından İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Akbaba S, 1994. Grupla Psikolojik Danışmanın Sosyal Psikolojik Bir Kavram Olan Özgecilik Üzerine Etkisi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Akcay VH, 2018. Örgütlerde Prososyal Davranışlar, Sinizm ve Psikolojik Sermaye İlişkisi: Örgütle Özdeşleşmenin Moderatör Etkisi. Business and Economics Research Journal 9, 2, 381-93.
  • Akdoğan AA, Köksal O, 2014. Aidiyet Algısının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisinde Yöneticiye Güvenin Aracılık Rolü Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 1, 25-43.
  • Alptekin D, 2011. Toplumsal Aidiyet ve Gençlik: Üniversite Gençliğinin Aidiyeti Üzerine Sosyoloik Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Altıntaş TT, Bıçakçı MY, 2017. Erken Çocukluk Döneminde Prososyal Davranışlar. The Journal of Academic Social Science Studies, 57, 245-61.
  • Arslan G, 2015. Psikolojik İstismar, Psikolojik Sağlamlık, Sosyal Bağlılık ve Aidıyet Duygusu Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 47-58.
  • Avcı D, Aydın D, Özbaşaran F, 2013. Hemşirelik Öğrencilerinde Empati-Özgecilik İlişkisi ve Özgeci Davranışın Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 2, 2, 108-13.
  • Baskin TW, Quintana SM, Slaten CD, 2014. Family Belongingness Gang Friendships, and Psychological Distress in Adolescent Achievement. Journal of Counseling & Development 92, 398-405.
  • Carreon D, Davidson P, Andersen R, Nakazono T, 2011. Altruism in Dental Students. Journal of Health Care for the Poor and Underserved 22, 1, 56-70.
  • Cüceloğlu D, 1997. İçimizdeki Çocuk, İstanbul, Remzi Kitabevi, p.
  • Cüceloğlu D, 2001. İyi Düşün Doğru Karar Ver İstanbul, Remzi Kitabevi, p.
  • Çeçen AR, 2008. Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumunu Yordamada Bireysel Bütünlük (Tutarlılık) Duygusu, Aile Bütünlük Duygusu ve Benlik Saygısı. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4, 1.
  • Çiftçi O, 1991. Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Rolü. Aile ve Toplum Dergisi, 1, 2.
  • Çivitçi A, 2014. Üniversite Öğrencilerinde Olumlu Duygulanım ve Benlik Saygısı: Üniversite Doyumu ve Aidiyetinin Düzenleyici Rolü. Yükseköğretim Dergisi, 4, 2, 102-9.
  • Dönmezler İ, 1999. Ailede İletişim ve Etkileşim, İstanbul, Sistem Yayıncılık, p.
  • Görgülü R, Adiloğulları GE, Tosun ÖM, Adiloğulları İ, 2018. Prososyal ve Antisosyal Davranış ile Sporcu Kimliğinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 9, 3, 147-61.
  • Günalp A, 2007. Farklı Anne Baba Tutumlarının Okul Öncesi Eğitim Çağındaki Çocukların Özgüven Duygusunun Gelişimine Etkisi (Aksaray İli Örneği), Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Güneş F, 2018. Genç Yetişkinlerde Güvengenlik Ve Utangaçlık: Aile Aidiyet Duygusunun Ve Duygu-Düzenlemede Öz-Yeterlik Algısının Belirleyici Etkisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Harputlu İ, 2015. Dini Tutum ve Özgecilik İlişkisi (SDÜ Örneği), Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Kağıtçıbaşı Ç, 1981. Çocuğun Değeri Türkiye'de Değerler ve Doğurganlık, İstanbul, Boğaziçi Üniversitesi, p.
  • Kağıtçıbaşı Ç, 2000. Kültürel Psikoloji Kültür Bağlamında İnsan ve Aile, İstanbul, Evrim Yayınevi, p.
  • Kağıtçıbaşı Ç, 2013. Günümüzde İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş, İstanbul, Evrim Yayınevi, p.
  • Kandır A, Alpan Y, 2008. Okul Öncesi Dönemde Sosyal- Duygusal Gelişime Anne- Baba Davranışlarının Etkisi. Aile ve Toplum Dergisi, 4, 14.
  • Karaca M, 2007. Aileyi Tehdit Eden Yeni Bir Tehlike: Sanal İlişkiler e-Journal of New World Sciences Academy 2, 3.
  • Kasapoğlu F, 2013. Üniversite Öğrencilerinde İyilik Hali ile Özgecilik Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Khalınbaylı K, 2018. Üniversite Öğrencilerinde Özgecilik ve Mükemmeliyetçilik Anlayışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılıç Y, 2018. Kadınlarda Kariyer Hedeflerinin Yordayıcıları Olarak Aile Ve Kariyere Yönelİk Tutum Özgecilik ve Dindarlık: Bir Model Test Etme Çalışması, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Kılıçarslan F, 2010. Çocuk ve Aile Sorunlarının Terapi ile Tedavisi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, p.
  • King V, Boyd LM, 2016. Factors Associated With Perceptions of Family Belonging Among Adolescents. Journal of Marriage and Family, 78, 4, 1114-30.
  • London P, Bower KR, 1968. Altruism, Extraversion and Mental Illness. The Journal of Social Psychology, 76, 1, 19-30.
  • Ma HK, 1993. The Relation of Altruistic Orientation to Human Relationships and Situational Factors in Chinese Children. The Journal of Genetic Psychology: Research and Theory on Human Development 154, 1, 85-96.
  • Mamırova C, Yılmaz H, 2019. İtaatkârlar Daha mı Mutlu? “Pozitif Psikoloji Perspekttifinden Boyun Eğicilik”. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 1.
  • Mavili A, Kesen NF, Daşbaş S, 2014. Aile Aidiyeti Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 33, 29-45.
  • Oktar S, 2018. Üniversite Öğrencilerinin Özgecilik, Kişilik Özellikleri ve Sosyal Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Öcal H, Sarnıç A, 2017. Dönüştürücü Liderliğin Prososyal Örgütsel Davranış Üzerindeki Etkileri ve İmalat Endüstrisinde Bir Araştırma. AKÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19, 2, 107-25.
  • Ökten Ş, 2006. GAP Bölgesi’nin Sosyo-Kültürel ve Yapısal Özelliklerinin Aile Yapısına Etkileri. Aile ve Toplum Dergisi, 3.
  • Ökten Ş, 2009. Aşiret, Akrabalık ve Sosyal Dayanışma: Geleneksel Hayatı Yönetme Biçimi. Aile ve Toplum Dergisi, 5.
  • Özbay F, (2014). Akrabalık ve Komşuluk İlişkileri. Türkiye Aile Yapısı Araştırması İleri Analiz Raporu Ankara, TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve İPSOS.
  • Özgentürk İ, 2014. Çocuk İstismarı ve İhmal. International Journal of Human Sciences, 11, 2.
  • Roche WP, Scheetz AP, Dane FC, Parish DC, O’Shea JT, 2003. Medical Students’ Attitudes in a PBL Curriculum Trust, Altruism, and Cynicism. Academic Medicine, 78, 4.
  • Saki Ü, 2018. Üniversite Öğrencilerinin Aile Aidiyet Düzeylerinin Spor Ve Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Sanadhya R, Sharma DK, Sushil CS, 2010. A Comparative Study of Altruism Among The Boys And Girls of Joint And Nuclear Families. Journal of Mental Health and Human Behavior, 15, 2, 88-90.
  • Slaten CD, Baskin TW, 2013. Examining the Impact of Peer and Family Belongingness on the Career Decision-making Difficulties of Young Adults. Journal of Career Assessment, 22, 1, 59-74.
  • Sözkesen ME, Biçer S, 2018. Instagram’da Sosyal Kıyaslama, Benlik Saygısı ve Yaşam Doyumu İlişkisi: Fırat Üniversitesi Üzerinde Bir İncelemesi. Akdeniz İletişim Dergisi, 29.
  • Tarhan N, 2011. Güzel İnsan Modeli, İstanbul, Timaş Yayınları, p.
  • Ümmet D, 2012. Üniversite Öğrencilerinde Özgecilik Davranışının Transaksiyonel Analiz Ego Durumu ve Yaşam Doyumu Bağlamında İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yalçın M, Yalçın M, 2018. Sosyal Medya Kullanımı ve Aile İçi İletişim İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11, 57.
  • Yeşilkayalı HD, 2015. Koruyucu Aile Bireylerini Sosyodemografik Özellikleri ile Empatik Becerileri ve Özgecilik Durumları Arasindaki İlişkinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yöntem MK, 2013. Benlik Kurguları Ve Otantikliğin Özgecilik Üzerindeki Yordayıcı Gücünün İncelenmesi Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.

Investigation Of Relationship Between Family Belonging And Alturistic Behaviors Of University Students: The Case Of Konya Province

Year 2020, Volume: 23 Issue: 1, 101 - 111, 30.04.2020
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.621842

Abstract

In this study, it is aimed to investigate the effect of various variables on family belonging and altruistic behaviors of university students and to reveal the relationship between family belonging and altruistic behaviors. This survey model was conducted with 987 university students who are continuing their education at various universities in Konya province and who are participating voluntarily. The data were collected by the participatory fact sheet, the family belonging scale and the altruism scale. The analysis of the data was done using The SPSS Statistic 20 program. The data was found to be suitable for normal distribution and The Independent-Samples T Test, One-Way ANOVA tests and Pearson Choleration tests were conducted. A positive correlation was found between family belonging and altruistic behaviors of university students. Also, a significant difference was found between family belonging and altruistic behavior, with independent variables such as frequency of regular family time, attitudes of participants in their family problems, family-relative relationships, number of friends they could ask for help, feelings they felt most of their lives, understanding their family's feelings, crying next to their family, and comparing themselves with others. For example, the students with high family belonging stated that they were not compared by their families and that they could cry with their families. Students who are willing to ask for help from 7 or more friends are more helpful. Students who are in harmony with the problem experienced in the family have high belongingness and responsibility behaviors.

References

  • Akar A, 2016. Hemşirelerin Özgecilik Davranışlarının Transaksiyonel Analiz Ego Durumları Açısından İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Akbaba S, 1994. Grupla Psikolojik Danışmanın Sosyal Psikolojik Bir Kavram Olan Özgecilik Üzerine Etkisi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Akcay VH, 2018. Örgütlerde Prososyal Davranışlar, Sinizm ve Psikolojik Sermaye İlişkisi: Örgütle Özdeşleşmenin Moderatör Etkisi. Business and Economics Research Journal 9, 2, 381-93.
  • Akdoğan AA, Köksal O, 2014. Aidiyet Algısının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisinde Yöneticiye Güvenin Aracılık Rolü Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 1, 25-43.
  • Alptekin D, 2011. Toplumsal Aidiyet ve Gençlik: Üniversite Gençliğinin Aidiyeti Üzerine Sosyoloik Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Altıntaş TT, Bıçakçı MY, 2017. Erken Çocukluk Döneminde Prososyal Davranışlar. The Journal of Academic Social Science Studies, 57, 245-61.
  • Arslan G, 2015. Psikolojik İstismar, Psikolojik Sağlamlık, Sosyal Bağlılık ve Aidıyet Duygusu Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 47-58.
  • Avcı D, Aydın D, Özbaşaran F, 2013. Hemşirelik Öğrencilerinde Empati-Özgecilik İlişkisi ve Özgeci Davranışın Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 2, 2, 108-13.
  • Baskin TW, Quintana SM, Slaten CD, 2014. Family Belongingness Gang Friendships, and Psychological Distress in Adolescent Achievement. Journal of Counseling & Development 92, 398-405.
  • Carreon D, Davidson P, Andersen R, Nakazono T, 2011. Altruism in Dental Students. Journal of Health Care for the Poor and Underserved 22, 1, 56-70.
  • Cüceloğlu D, 1997. İçimizdeki Çocuk, İstanbul, Remzi Kitabevi, p.
  • Cüceloğlu D, 2001. İyi Düşün Doğru Karar Ver İstanbul, Remzi Kitabevi, p.
  • Çeçen AR, 2008. Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumunu Yordamada Bireysel Bütünlük (Tutarlılık) Duygusu, Aile Bütünlük Duygusu ve Benlik Saygısı. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4, 1.
  • Çiftçi O, 1991. Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Rolü. Aile ve Toplum Dergisi, 1, 2.
  • Çivitçi A, 2014. Üniversite Öğrencilerinde Olumlu Duygulanım ve Benlik Saygısı: Üniversite Doyumu ve Aidiyetinin Düzenleyici Rolü. Yükseköğretim Dergisi, 4, 2, 102-9.
  • Dönmezler İ, 1999. Ailede İletişim ve Etkileşim, İstanbul, Sistem Yayıncılık, p.
  • Görgülü R, Adiloğulları GE, Tosun ÖM, Adiloğulları İ, 2018. Prososyal ve Antisosyal Davranış ile Sporcu Kimliğinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 9, 3, 147-61.
  • Günalp A, 2007. Farklı Anne Baba Tutumlarının Okul Öncesi Eğitim Çağındaki Çocukların Özgüven Duygusunun Gelişimine Etkisi (Aksaray İli Örneği), Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Güneş F, 2018. Genç Yetişkinlerde Güvengenlik Ve Utangaçlık: Aile Aidiyet Duygusunun Ve Duygu-Düzenlemede Öz-Yeterlik Algısının Belirleyici Etkisi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Harputlu İ, 2015. Dini Tutum ve Özgecilik İlişkisi (SDÜ Örneği), Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Kağıtçıbaşı Ç, 1981. Çocuğun Değeri Türkiye'de Değerler ve Doğurganlık, İstanbul, Boğaziçi Üniversitesi, p.
  • Kağıtçıbaşı Ç, 2000. Kültürel Psikoloji Kültür Bağlamında İnsan ve Aile, İstanbul, Evrim Yayınevi, p.
  • Kağıtçıbaşı Ç, 2013. Günümüzde İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş, İstanbul, Evrim Yayınevi, p.
  • Kandır A, Alpan Y, 2008. Okul Öncesi Dönemde Sosyal- Duygusal Gelişime Anne- Baba Davranışlarının Etkisi. Aile ve Toplum Dergisi, 4, 14.
  • Karaca M, 2007. Aileyi Tehdit Eden Yeni Bir Tehlike: Sanal İlişkiler e-Journal of New World Sciences Academy 2, 3.
  • Kasapoğlu F, 2013. Üniversite Öğrencilerinde İyilik Hali ile Özgecilik Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Khalınbaylı K, 2018. Üniversite Öğrencilerinde Özgecilik ve Mükemmeliyetçilik Anlayışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılıç Y, 2018. Kadınlarda Kariyer Hedeflerinin Yordayıcıları Olarak Aile Ve Kariyere Yönelİk Tutum Özgecilik ve Dindarlık: Bir Model Test Etme Çalışması, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Kılıçarslan F, 2010. Çocuk ve Aile Sorunlarının Terapi ile Tedavisi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, p.
  • King V, Boyd LM, 2016. Factors Associated With Perceptions of Family Belonging Among Adolescents. Journal of Marriage and Family, 78, 4, 1114-30.
  • London P, Bower KR, 1968. Altruism, Extraversion and Mental Illness. The Journal of Social Psychology, 76, 1, 19-30.
  • Ma HK, 1993. The Relation of Altruistic Orientation to Human Relationships and Situational Factors in Chinese Children. The Journal of Genetic Psychology: Research and Theory on Human Development 154, 1, 85-96.
  • Mamırova C, Yılmaz H, 2019. İtaatkârlar Daha mı Mutlu? “Pozitif Psikoloji Perspekttifinden Boyun Eğicilik”. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 1.
  • Mavili A, Kesen NF, Daşbaş S, 2014. Aile Aidiyeti Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 33, 29-45.
  • Oktar S, 2018. Üniversite Öğrencilerinin Özgecilik, Kişilik Özellikleri ve Sosyal Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Öcal H, Sarnıç A, 2017. Dönüştürücü Liderliğin Prososyal Örgütsel Davranış Üzerindeki Etkileri ve İmalat Endüstrisinde Bir Araştırma. AKÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19, 2, 107-25.
  • Ökten Ş, 2006. GAP Bölgesi’nin Sosyo-Kültürel ve Yapısal Özelliklerinin Aile Yapısına Etkileri. Aile ve Toplum Dergisi, 3.
  • Ökten Ş, 2009. Aşiret, Akrabalık ve Sosyal Dayanışma: Geleneksel Hayatı Yönetme Biçimi. Aile ve Toplum Dergisi, 5.
  • Özbay F, (2014). Akrabalık ve Komşuluk İlişkileri. Türkiye Aile Yapısı Araştırması İleri Analiz Raporu Ankara, TC Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve İPSOS.
  • Özgentürk İ, 2014. Çocuk İstismarı ve İhmal. International Journal of Human Sciences, 11, 2.
  • Roche WP, Scheetz AP, Dane FC, Parish DC, O’Shea JT, 2003. Medical Students’ Attitudes in a PBL Curriculum Trust, Altruism, and Cynicism. Academic Medicine, 78, 4.
  • Saki Ü, 2018. Üniversite Öğrencilerinin Aile Aidiyet Düzeylerinin Spor Ve Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Sanadhya R, Sharma DK, Sushil CS, 2010. A Comparative Study of Altruism Among The Boys And Girls of Joint And Nuclear Families. Journal of Mental Health and Human Behavior, 15, 2, 88-90.
  • Slaten CD, Baskin TW, 2013. Examining the Impact of Peer and Family Belongingness on the Career Decision-making Difficulties of Young Adults. Journal of Career Assessment, 22, 1, 59-74.
  • Sözkesen ME, Biçer S, 2018. Instagram’da Sosyal Kıyaslama, Benlik Saygısı ve Yaşam Doyumu İlişkisi: Fırat Üniversitesi Üzerinde Bir İncelemesi. Akdeniz İletişim Dergisi, 29.
  • Tarhan N, 2011. Güzel İnsan Modeli, İstanbul, Timaş Yayınları, p.
  • Ümmet D, 2012. Üniversite Öğrencilerinde Özgecilik Davranışının Transaksiyonel Analiz Ego Durumu ve Yaşam Doyumu Bağlamında İncelenmesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yalçın M, Yalçın M, 2018. Sosyal Medya Kullanımı ve Aile İçi İletişim İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11, 57.
  • Yeşilkayalı HD, 2015. Koruyucu Aile Bireylerini Sosyodemografik Özellikleri ile Empatik Becerileri ve Özgecilik Durumları Arasindaki İlişkinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yöntem MK, 2013. Benlik Kurguları Ve Otantikliğin Özgecilik Üzerindeki Yordayıcı Gücünün İncelenmesi Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Research Articles
Authors

Sezen Gizem Özdemir 0000-0001-9381-0499

Serap Daşbaş This is me 0000-0003-0969-6393

Nur Feyzal Kesen 0000-0002-6455-0293

Publication Date April 30, 2020
Submission Date September 18, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 23 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, S. G., Daşbaş, S., & Kesen, N. F. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Aile Aidiyeti Ve Özgeci Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Konya İli Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 23(1), 101-111. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.621842

Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).