Okul öncesindeki çocukların gelişimlerinin desteklenmesinde sosyal sorumluluk projelerinin rolünün belirlenmesi amacıyla geliştirilen araştırma kapsamında “Her Güne Bir Etkinlik” (2017-2018) ile “Mamak’ta Bilim Yolculuğu-Dil ve Kavram Gelişimi Atölyeleri” (2018-2019) projeleri gerçekleştirilmiş, çocuklar arasında fırsat eşitliği sağlamak, farklı uygulamalarla eğitimlerine katkıda bulunmak, öğretmenlere farklı eğitsel bakış açılarını göstermek, öğretmen adaylarının teorik bilgiyi oyunlaştırarak uygulamalarını, velilere oyunla eğitimin önemini benimsetmek amaçlanmıştır. Kavram oyuncakları, etkileşimli kitap okuma, Orff Schulwerk temelli müzik eğitimi, çocuk yogası, drama kullanılarak ve bahçe oyunları oynanarak 32 lisans öğrencisiyle üniversite kampüsünde gerçekleştirilmiştir. Bu durum çalışmasında, Ankara-Mamak’taki 198 anasınıfı evreninde, basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak 1503 çocuğa, 110 öğretmene, 196 veliye ulaşılmıştır. Nitel veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen, geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapılan yarı-yapılandırılmış görüşme ve gözlem formlarıyla elde edilmiş, betimsel analizle çözümlenmiştir. Çocukların özellikle dil, sosyal-duygusal, bilişsel gelişimlerinde ilerleme gözlemlenmiş; öğretmenlerin farklı oyunlar-oyuncakları gördükleri, uygulamaları gözlemleyerek çeşitli etkinlikler gerçekleştirdikleri belirlenmiştir. Öğretmen adayları, lisans öğrenimlerinde edindikleri bilgileri deneyimlemişlerdir. Velilerden çocuklarının gelişimleriyle ilgili olumlu görüşler alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Konferans Bildirisi |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2020 |
Submission Date | December 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 23 Issue: 2 |
Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).