Sağlık hizmetlerinin temel yapı taşlarından olan hekimler ve hekim adayları olan tıp fakültesi öğrencileri, son yıllarda göç etme ve yurt dışında çalışma talepleriyle gündeme gelmektedir. Tıp fakültesi öğrencilerinin yurt dışında çalışma arzusunun, sağlık sistemleri ve tıp eğitimi üzerinde önemli bir etkisi bulunmaktadır. Bu çalışma ile tıp fakültesi öğrencilerinin yurt dışında çalışmaya yönelik tutumlarını ölçmek ve ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Aynı zamanda ölçeğin geçerlilik ve güvenirliği de bu çalışmada test edilmiş, ilgili başlıklar altında tablolar ve şekiller aracılığıyla sunulmuştur. Araştırma Konya ili Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesinde eğitim gören 4-5-6. Sınıf 400 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Hekim adaylarının yurt dışında çalışma konusundaki tutumlarına yönelik literatür taraması sonucunda veri toplama aracı hazırlanmıştır. 5’li likert şeklinde hazırlanan sorular, oluşturulan madde havuzundan 50 madde seçilmesiyle belirlenmiştir. Kapsam geçerliği için uzman görüşleri alınarak 40 maddeye düşürülmüş ve pilot çalışması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerle ölçeğin yapı analizleri Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ile yapılmış ve toplam varyansın %66,53’unu açıkladığı belirlenmiştir. AFA sonrası ölçek 18 madde ve 4 alt boyutta toplanmıştır. Ulaşılan veriler ışığında ölçeğin Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi için SPSS ve AMOS bilgisayar programları kullanılmıştır. Ölçeğin Güvenirliği Cronbach Alpha Katsayısı ile test edilmiş ve 0.843 bulunmuştur. Yapılan analizler neticesinde 18 madde ve 4 faktörlü (1. Beklentiler 2. Farkındalık 3. Şiddet 4. Eğilim) Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Yurt Dışında Çalışmalarına Yönelik Tutum Ölçeği elde edilmiştir.
Physicians, who are the basic building blocks of health services, and medical faculty students, who are physician candidates, have come to the fore with demands to migrate and work abroad in recent years. Medical students' desire to work abroad has a significant impact on healthcare systems and medical education. This study aimed to measure the attitudes of medical faculty students towards working abroad and to develop a scale. At the same time, the validity and reliability of the scale were tested in this study and are presented through tables and figures under relevant headings. The research was conducted on 4-5-6 students studying at Meram Medical Faculty of Necmettin Erbakan University in Konya. The class was held with the participation of 400 students. A data collection tool was prepared as a result of the literature review regarding the attitudes of physician candidates about working abroad. Questions prepared in the form of 5-point Likert were determined by selecting 50 items from the created item pool. For content validity, it was reduced to 40 items by taking expert opinions and a pilot study was conducted. The structure analysis of the scale with the data obtained was made with Exploratory Factor Analysis (EFA) and it was determined that it explained 66.53% of the total variance. After EFA, the scale was collected into 18 items and 4 subscales. In the light of the data obtained, Confirmatory Factor Analysis (CFA) of the scale was carried out. SPSS and AMOS computer programs were used to analyze the data. The reliability of the scale was tested with Cronbach Alpha Coefficient and was found to be 0.843. As a result of the analyses, the Attitude Scale of Medical Faculty Students Towards Working Abroad was obtained, with 18 items and 4 factors (1. Expectations, 2. Awareness, 3. Severity, 4. Preference and 5 Tendencies).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Hospital Management |
Journal Section | Original Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 29, 2024 |
Publication Date | November 29, 2024 |
Submission Date | March 29, 2024 |
Acceptance Date | July 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 27 Issue: 2 |
Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).