Research Article
BibTex RIS Cite

Dijital Yaşamda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO) ve Sosyal Medya: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Year 2024, Volume: 27 Issue: 2, 709 - 725, 29.11.2024
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1529186

Abstract

Teknoloji merkezli günümüz iletişim toplumunda her türlü bilginin hızlı şekilde dolaştığı sosyal medya, insanların herhangi bir gelişmeden haberdar olmalarını son derece kolaylaştırmıştır. Sosyal medyanın bilgi paylaşımında sağladığı hız ve kolaylık beraberinde çok fazla sayıda paylaşım ve etkileşim meydana getirerek insanların bir şeyleri kaçırma endişesini ortaya çıkarmıştır. Sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusu kavramı ile tanımlanan FoMO (Fear of Missing Out) çeşitli araştırmalara konu olmaktadır. Bu çalışma gündem takibinin en önemli mecralarından sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusu üzerine odaklanmaktadır. Sosyal medya, dijital dünyada gelişmelerin takip edilmesinde gençlerin en çok tercih ettiği mecraların başında gelmektedir. Çalışmada temel amaç gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile FoMO arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Üniversite öğrencileri üzerine odaklanan ve 414 katılımcı formunun verilerinin değerlendirildiği araştırmada Sosyal Medya Kullanım Ölçeği ve FoMO Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesi için t-testi, ANOVA ve korelasyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların demografik özellikleri ile FoMO arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı buna karşın internette geçirilen zaman ve sosyal medyada geçirilen zaman açısından FOMO’da anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Korelasyon analizi sonucuna göre Sosyal Medya Kullanım Ölçeği ile FOMO arasında pozitif yönde ilişki olduğu belirlenmiştir.

References

  • Abel, J. P., Buff, C. L., & Burr, S. A. (2016). Social media and the fear of missing out: Scale development and assessment. Journal of Business & Economics Research (JBER), 14(1), 33–44. http://doi.org/10.19030/jber.v14i1.9554
  • Akın, A., Özbay, A., & Baykut, İ. (2015). Sosyal medya kullanımı ölçeğinin Türkçe formunun geçerliği ve güvenirliği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(38), 628-633.
  • Alt, D. (2017). Students’ social media engagement and fear of missing out (FoMO) in a diverse classroom. J Comput High Educ, 29, 388–410. https://doi.org/10.1007/s12528-017-9149-x
  • Bachman, L. F. (2004). Statistical analyses for language assessment. Cambridge University Press.
  • Barry, C. T., & Wong, M. Y. (2020). Fear of missing out (FoMO): A generational phenomenon or an individual difference? Journal of Social and Personal Relationships, 37(12), 2952-2966. https://doi.org/10.1177/0265407520945394
  • Barry, C. T., Sidoti, C. L., Briggs, S. M., Reiter, S. R., & Lindsey, R. A. (2017). Adolescent social media use and mental health from adolescent and parent perspectives. Journal of Adolescence, 61, 1-11.
  • Biber, L. (2020). Sosyal medya, FoMO ve kuşaklararası farklılaşma. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 26-43.
  • Bloemen, N., & De Coninck, D. (2020). Social media and fear of missing out in adolescents: The role of family characteristics. Social Media + Society, 6(4), 1-11. http://doi.org/10.1177/2056305120965517
  • Bright, L. F., & Logan, K. (2018). Is my fear of missing out (FoMO) causing fatigue? Advertising, social media fatigue, and the implications for consumers and brands. Internet Research, 28(5), 1213-1227. https://doi.org/10.1108/IntR-03-2017-0112
  • Çınar, Ç. Y., & Mutlu, E. (2019). İnternet bağımlılığının benlik saygısı, dikkat, gelişmeleri kaçırma korkusu, yaşam doyumu ve kişilik özellikleri ile ilişkisi. Bağımlılık Dergisi, 20(3), 133-142.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2011). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (4. Baskı). Beta Yayınları.
  • Erciş, A., Deligöz, K., & Mutlu, M. (2021). Öğrencilerin FoMO ve plansız satın alma davranışları üzerine bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 35(1), 219-243. http://doi.org/10.16951/atauniiibd.772544
  • Erdoğan, P., & Şanlı, Y. (2019). Gelişmeleri kaçırma korkusunun sosyal medya tutumları üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 615-627.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd Edition). Sage Publications.
  • Fioravanti, G., et al. (2021). Fear of missing out and social networking sites use and abuse: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 122, 1-12. http://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106839
  • Gökler, M. E. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17, 53-59.
  • Hair, J. F., et al. (2013). Multivariate Data Analysis (7th Edition). Pearson.
  • Herman, D. (2000). Introducing short-term brands: A new branding tool for a new consumer reality. The Journal of Brand Management, 7(5), 330-340.
  • Hetz, P. R., Dawson, C. L., & Cullen, T. A. (2015). Social media use and the fear of missing out (FoMO) while studying abroad. Journal of Research on Technology in Education, 47(4), 259-272. http://doi.org/10.1080/15391523.2015.1080585
  • Hodkinson, C. (2016). ‘Fear of Missing Out’ (FoMO) marketing appeals: A conceptual model. Journal of Marketing Communications, 25(1), 65–88. https://doi.org/10.1080/13527266.2016.1234504
  • Holte, A. J., & Ferraro, F. R. (2020). Anxious, bored, and (maybe) missing out: Evaluation of anxiety attachment, boredom proneness, and fear of missing out (FoMO). Computers in Human Behavior, 112, 106465. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106465
  • Hoşgör, H. (2019). Üniversite öğrencileri arasında sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu yaygınlığının farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Academic Value Studies, 3(17), 213-223.
  • Howell, D. C. (2017). Fundamental statistics for the behavioral sciences (9th Edition). Cengage Learning.
  • Jenkins-Guarnieri, M. A., Wright, S. L., & Brian Johnson (2013). Development and validation of a social media use integration scale. Psychology of Popular Media Culture, 2(1), 38–50.
  • Kaloeti, D. V. S., Kurnia, A., & Tahamata, V. M. (2021). Validation and psychometric properties of the Indonesian version of the fear of missing out scale in adolescents. Psicologia: Reflexão e Crítica, 34(15), 1-11. http://doi.org/10.1186/s41155-021-00181-0
  • Köstekçi, M., & Saatçi, T. (2024). Çocuk gelişimi öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ve gelişmeleri kaçırma korkuları (FoMO) arasındaki ilişkinin incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 60, 1154-1172.
  • Milyavskaya, M., Saffran, M., Hope, N., & Koestner, R. (2018). Fear of missing out: Prevalence, dynamics, and consequences of experiencing FoMO. Motivation and Emotion, 42(5), 725–737. https://doi.org/10.1007/s11031-018-9683-5
  • Modzelewski, P. (2020). FoMO (fear of missing out) – an educational and behavioral problem in times of new communication forms. Pedagogical Contexts, 1(14), 215–232. https://doi.org/10.19265/kp.2020.1.14.255
  • O'Connell, C. (2020). How FOMO (Fear of Missing Out), the smartphone, and social media may be affecting university students in the Middle East. North American Journal of Psychology, 22(1), 83–102.
  • Özcan, H. M., & Koç, U. (2019). Dijitalleşmenin karanlık yüzü: Gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO): Banka çalışanları örneklemi. Business & Management Studies: An International Journal, 7(5), 2851-2862.
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in Human Behavior, 29, 1841–1848.
  • Reagle, J. (2015). Following the Joneses: FOMO and conspicuous sociality. First Monday, 20(10), 215–228.
  • Reitz, A. (2012). Social media’s function in organizations: A functional analysis approach. Global Media Journal, 5(2), 41-56.
  • Riordan, B. C., Flett, J. A. M., Hunter, J. A., Scarf, D., & Conner, T. S. (2015). Fear of missing out (FoMO): The relationship between FoMO, alcohol use, and alcohol-related consequences in college students. Annals of Neuroscience and Psychology, 2, 7.
  • Roberts, J. A., & David, M. E. (2020). The social media party: Fear of missing out (FoMO), social media intensity, connection, and well-being. International Journal of Human–Computer Interaction, 36(4), 386-392. http://doi.org/10.1080/10447318.2019.1646517
  • Oberst, U., Wegmann, E., Stodt, B., Brand, M., & Chamarro, A. (2017). Negative consequences from heavy social networking in adolescents: The mediating role of fear of missing out. Journal of Adolescence, 55, 51-60. http://dx.doi.org/10.1016/j.adolescence.2016.12.008
  • Tandon, A., Dhir, A., Talwar, S., Kaur, P., & Mäntymäki, M. (2021). Dark consequences of social media-induced fear of missing out (FoMO): Social media stalking, comparisons, and fatigue. Technological Forecasting and Social Change, 171, 120931. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.120931
  • Tomczyk, L., & Selmanagic-Lizde, E. (2018). Fear of missing out (FoMO) among youth in Bosnia and Herzegovina — Scale and selected mechanisms. Children and Youth Services Review, 88, 541-549. http://doi.org/10.1016/j.childyouth.2018.03.048
  • Uyar, S., & Özen, M. Y. (2023). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) ve sosyal medya bağımlılığı ilişkisi: Meta analiz. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(3), 1428-1436.
  • Uzun, V., Gözükara, E., & Bilgin, M. (2019). Bazı sosyal medya değişkenleri açısından ergen ve genç yetişkinlerin FoMO düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Arts & Social Studies, 2(2), 43-59.
  • Wang, L. (2021). Does mobile social media undermine our romantic relationships? The influence of fear of missing out (FoMO) on young people’s romantic relationships. Research Square, 1-16. http://doi.org/10.21203/rs.3.rs-636141/v1
  • We Are Social. (2024). Digital 2024 Global Overview Report. https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024/ adresinden 13 Temmuz 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Whelan, E., Islam, A. K. M. N., & Brooks, S. (2020). Applying the SOBC paradigm to explain how social media overload affects academic performance. Computers & Education, 143, 103692. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103692
  • Wiesner, L. (2017). Fighting FoMO: A study on implications for solving the phenomenon of the fear of missing out. [Unpublished Master Thesis], University of Twente, Netherlands.
  • Zıvdır, P., & Karakul, A. (2023). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı düzeyleri ve FoMO ilişkisi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 11(1), 1054-1067. http://doi.org/10.33715/inonusaglik.1168528

Fear of Missing Out in Digital Life (FoMO) and Social Media: A Study on University Students

Year 2024, Volume: 27 Issue: 2, 709 - 725, 29.11.2024
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1529186

Abstract

In the contemporary technological and communicative milieu, social media platforms facilitate the rapid dissemination of information, rendering it a highly accessible avenue for individuals to remain apprised of developments. The rapidity and ease with which information can be disseminated via social media has resulted in a considerable number of shares and interactions, thereby engendering a sense of apprehension regarding the potential for missing out on pertinent developments. The phenomenon of FoMO (Fear of Missing Out), defined as the fear of missing out on social media, has been the subject of extensive research. This study is concerned with the phenomenon of FoMO (Fear of Missing Out), which has emerged as a significant concern in the context of social media, particularly in relation to the monitoring of digital agendas. For many young people, social media represents one of the primary avenues through which they engage with developments in the digital realm. The principal objective of this study is to ascertain the relationship between young people's social media usage patterns and their experience of FoMO. The study employed the Social Media Use Scale and the FoMO Scale, which were utilized to assess the data from 414 university student participants. T-tests, ANOVA, and correlation analysis were employed to analyze the data. The findings revealed no significant discrepancy between the demographic characteristics of the participants and FoMO. However, notable differences emerged with regard to FOMO and the time spent on the internet and social media. Correlation analysis indicated a positive relationship between the Social Media Use Scale and FOMO.

References

  • Abel, J. P., Buff, C. L., & Burr, S. A. (2016). Social media and the fear of missing out: Scale development and assessment. Journal of Business & Economics Research (JBER), 14(1), 33–44. http://doi.org/10.19030/jber.v14i1.9554
  • Akın, A., Özbay, A., & Baykut, İ. (2015). Sosyal medya kullanımı ölçeğinin Türkçe formunun geçerliği ve güvenirliği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(38), 628-633.
  • Alt, D. (2017). Students’ social media engagement and fear of missing out (FoMO) in a diverse classroom. J Comput High Educ, 29, 388–410. https://doi.org/10.1007/s12528-017-9149-x
  • Bachman, L. F. (2004). Statistical analyses for language assessment. Cambridge University Press.
  • Barry, C. T., & Wong, M. Y. (2020). Fear of missing out (FoMO): A generational phenomenon or an individual difference? Journal of Social and Personal Relationships, 37(12), 2952-2966. https://doi.org/10.1177/0265407520945394
  • Barry, C. T., Sidoti, C. L., Briggs, S. M., Reiter, S. R., & Lindsey, R. A. (2017). Adolescent social media use and mental health from adolescent and parent perspectives. Journal of Adolescence, 61, 1-11.
  • Biber, L. (2020). Sosyal medya, FoMO ve kuşaklararası farklılaşma. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 26-43.
  • Bloemen, N., & De Coninck, D. (2020). Social media and fear of missing out in adolescents: The role of family characteristics. Social Media + Society, 6(4), 1-11. http://doi.org/10.1177/2056305120965517
  • Bright, L. F., & Logan, K. (2018). Is my fear of missing out (FoMO) causing fatigue? Advertising, social media fatigue, and the implications for consumers and brands. Internet Research, 28(5), 1213-1227. https://doi.org/10.1108/IntR-03-2017-0112
  • Çınar, Ç. Y., & Mutlu, E. (2019). İnternet bağımlılığının benlik saygısı, dikkat, gelişmeleri kaçırma korkusu, yaşam doyumu ve kişilik özellikleri ile ilişkisi. Bağımlılık Dergisi, 20(3), 133-142.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2011). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (4. Baskı). Beta Yayınları.
  • Erciş, A., Deligöz, K., & Mutlu, M. (2021). Öğrencilerin FoMO ve plansız satın alma davranışları üzerine bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 35(1), 219-243. http://doi.org/10.16951/atauniiibd.772544
  • Erdoğan, P., & Şanlı, Y. (2019). Gelişmeleri kaçırma korkusunun sosyal medya tutumları üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 615-627.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd Edition). Sage Publications.
  • Fioravanti, G., et al. (2021). Fear of missing out and social networking sites use and abuse: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 122, 1-12. http://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106839
  • Gökler, M. E. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17, 53-59.
  • Hair, J. F., et al. (2013). Multivariate Data Analysis (7th Edition). Pearson.
  • Herman, D. (2000). Introducing short-term brands: A new branding tool for a new consumer reality. The Journal of Brand Management, 7(5), 330-340.
  • Hetz, P. R., Dawson, C. L., & Cullen, T. A. (2015). Social media use and the fear of missing out (FoMO) while studying abroad. Journal of Research on Technology in Education, 47(4), 259-272. http://doi.org/10.1080/15391523.2015.1080585
  • Hodkinson, C. (2016). ‘Fear of Missing Out’ (FoMO) marketing appeals: A conceptual model. Journal of Marketing Communications, 25(1), 65–88. https://doi.org/10.1080/13527266.2016.1234504
  • Holte, A. J., & Ferraro, F. R. (2020). Anxious, bored, and (maybe) missing out: Evaluation of anxiety attachment, boredom proneness, and fear of missing out (FoMO). Computers in Human Behavior, 112, 106465. https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106465
  • Hoşgör, H. (2019). Üniversite öğrencileri arasında sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu yaygınlığının farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Academic Value Studies, 3(17), 213-223.
  • Howell, D. C. (2017). Fundamental statistics for the behavioral sciences (9th Edition). Cengage Learning.
  • Jenkins-Guarnieri, M. A., Wright, S. L., & Brian Johnson (2013). Development and validation of a social media use integration scale. Psychology of Popular Media Culture, 2(1), 38–50.
  • Kaloeti, D. V. S., Kurnia, A., & Tahamata, V. M. (2021). Validation and psychometric properties of the Indonesian version of the fear of missing out scale in adolescents. Psicologia: Reflexão e Crítica, 34(15), 1-11. http://doi.org/10.1186/s41155-021-00181-0
  • Köstekçi, M., & Saatçi, T. (2024). Çocuk gelişimi öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ve gelişmeleri kaçırma korkuları (FoMO) arasındaki ilişkinin incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 60, 1154-1172.
  • Milyavskaya, M., Saffran, M., Hope, N., & Koestner, R. (2018). Fear of missing out: Prevalence, dynamics, and consequences of experiencing FoMO. Motivation and Emotion, 42(5), 725–737. https://doi.org/10.1007/s11031-018-9683-5
  • Modzelewski, P. (2020). FoMO (fear of missing out) – an educational and behavioral problem in times of new communication forms. Pedagogical Contexts, 1(14), 215–232. https://doi.org/10.19265/kp.2020.1.14.255
  • O'Connell, C. (2020). How FOMO (Fear of Missing Out), the smartphone, and social media may be affecting university students in the Middle East. North American Journal of Psychology, 22(1), 83–102.
  • Özcan, H. M., & Koç, U. (2019). Dijitalleşmenin karanlık yüzü: Gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO): Banka çalışanları örneklemi. Business & Management Studies: An International Journal, 7(5), 2851-2862.
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in Human Behavior, 29, 1841–1848.
  • Reagle, J. (2015). Following the Joneses: FOMO and conspicuous sociality. First Monday, 20(10), 215–228.
  • Reitz, A. (2012). Social media’s function in organizations: A functional analysis approach. Global Media Journal, 5(2), 41-56.
  • Riordan, B. C., Flett, J. A. M., Hunter, J. A., Scarf, D., & Conner, T. S. (2015). Fear of missing out (FoMO): The relationship between FoMO, alcohol use, and alcohol-related consequences in college students. Annals of Neuroscience and Psychology, 2, 7.
  • Roberts, J. A., & David, M. E. (2020). The social media party: Fear of missing out (FoMO), social media intensity, connection, and well-being. International Journal of Human–Computer Interaction, 36(4), 386-392. http://doi.org/10.1080/10447318.2019.1646517
  • Oberst, U., Wegmann, E., Stodt, B., Brand, M., & Chamarro, A. (2017). Negative consequences from heavy social networking in adolescents: The mediating role of fear of missing out. Journal of Adolescence, 55, 51-60. http://dx.doi.org/10.1016/j.adolescence.2016.12.008
  • Tandon, A., Dhir, A., Talwar, S., Kaur, P., & Mäntymäki, M. (2021). Dark consequences of social media-induced fear of missing out (FoMO): Social media stalking, comparisons, and fatigue. Technological Forecasting and Social Change, 171, 120931. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.120931
  • Tomczyk, L., & Selmanagic-Lizde, E. (2018). Fear of missing out (FoMO) among youth in Bosnia and Herzegovina — Scale and selected mechanisms. Children and Youth Services Review, 88, 541-549. http://doi.org/10.1016/j.childyouth.2018.03.048
  • Uyar, S., & Özen, M. Y. (2023). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) ve sosyal medya bağımlılığı ilişkisi: Meta analiz. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(3), 1428-1436.
  • Uzun, V., Gözükara, E., & Bilgin, M. (2019). Bazı sosyal medya değişkenleri açısından ergen ve genç yetişkinlerin FoMO düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Arts & Social Studies, 2(2), 43-59.
  • Wang, L. (2021). Does mobile social media undermine our romantic relationships? The influence of fear of missing out (FoMO) on young people’s romantic relationships. Research Square, 1-16. http://doi.org/10.21203/rs.3.rs-636141/v1
  • We Are Social. (2024). Digital 2024 Global Overview Report. https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024/ adresinden 13 Temmuz 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Whelan, E., Islam, A. K. M. N., & Brooks, S. (2020). Applying the SOBC paradigm to explain how social media overload affects academic performance. Computers & Education, 143, 103692. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103692
  • Wiesner, L. (2017). Fighting FoMO: A study on implications for solving the phenomenon of the fear of missing out. [Unpublished Master Thesis], University of Twente, Netherlands.
  • Zıvdır, P., & Karakul, A. (2023). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı düzeyleri ve FoMO ilişkisi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, 11(1), 1054-1067. http://doi.org/10.33715/inonusaglik.1168528
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Relations
Journal Section Original Research Articles
Authors

İbrahim Yıldız 0000-0002-2542-389X

Emre Yürekli 0009-0007-1409-8933

Early Pub Date November 29, 2024
Publication Date November 29, 2024
Submission Date August 7, 2024
Acceptance Date October 14, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 27 Issue: 2

Cite

APA Yıldız, İ., & Yürekli, E. (2024). Dijital Yaşamda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO) ve Sosyal Medya: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 27(2), 709-725. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1529186

Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).