Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2019, Özel Sayı (1) Mayıs 2019, 75 - 90, 10.05.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.512542

Abstract

References

  • Foucault, M. (2016). Özne ve İktidar, Seçme Yazılar-2 (5. Basım), (Çev: I. Ergüden, O. Akınhay), İstanbul: Ayrıntı.Huyysen, A. (2012). Nostalgia for Ruins. http://museotamayo.org/uploads/publicaciones/HUYSSEN-Nostalgia-for-Ruins.pdfPösteki, N. (2017). Yeşilçam’ın Belleği, Unutulmuş Filmler Divanı, Kocaeli: Umuttepe.Pösteki, N. (2019). Between the Past and the Present: The Non-Places in Cinema. Ed. Nigar Pösteki, Critical Thoughts on Contemporary Turkish Media, s. 7-30. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.Stavrides, S. (2016). Kentsel Heterotopya, Özgürleşme Mekânı Olarak Eşikler Kentine Doğru, İstanbul: Sel.Stavrides, S. ( http://postdergi.com/kentsel-heterotopya/)Alfa Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1987). Gece Yolculuğu (Sinema Filmi). Türkiye.Alfa Film, Odak Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1987). Anayurt Oteli (Sinema Filmi). Türkiye.Alfa Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1997). Akrebin Yolculuğu (Sinema Filmi). Türkiye.

Sinema Yolu İle Oluşturulan Dünyalar: Yok-Yer, Heterotopya ve Ömer Kavur Sineması

Year 2019, Özel Sayı (1) Mayıs 2019, 75 - 90, 10.05.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.512542

Abstract

Mekân,
sinemasal eylemin sahnesidir. Her sinemasal imge gibi, mekânın da tarihsel,
toplumsal ve kültürel bağları olduğu ve bu bağlar olmaksızın mekânın sinemasal
temsilini anlamlandırmanın eksik kalacağı söylenebilir. Çalışmamızın konusunu
yer-olmayanlar ve/veya heterotopyalar oluşturmaktadır. Foucault
heterotopyaların gerçek mekânda gerçekleştiğini iddia eder. Bu açıdan ele
alınırsa Foucault’nun heterotopya (ötekilik mekânı) olarak tanımladığı mekân
olan sinemayı, ütopyaya yaklaştırma ya da ondan uzaklaştırma filmin seyirciye
sunduğu bu düşünme alanına göre değişebilir.

Film
hem gerçek mekân ve kişileri hem de kurgusal mekân ve kişilikleri bir araya
getirmektedir. Bu bağlamda heterotopyanın yapısını ve heterotopya fikrinin
sonunda insanı sürükleyeceği heterotopyalardan doğan sanrısal ütopyayı/distopyayı
anlatması kısacası bir heterotopyanın anatomisini keşfe çıkışı açısından Ömer
Kavur sinemasına değinilecektir. Şu iki noktanın tartışılması sağlanacaktır:

-Gerçek mekânımız
ne kadar karmaşık ise, heterotopyalar o kadar düzenli ve mükemmeldir.

-Heterotopyalar bir yanılsama mekânı
üretirler ve böylelikle, geri kalan gerçek mekânı da bir yanılsama olarak
sunarlar.









 

References

  • Foucault, M. (2016). Özne ve İktidar, Seçme Yazılar-2 (5. Basım), (Çev: I. Ergüden, O. Akınhay), İstanbul: Ayrıntı.Huyysen, A. (2012). Nostalgia for Ruins. http://museotamayo.org/uploads/publicaciones/HUYSSEN-Nostalgia-for-Ruins.pdfPösteki, N. (2017). Yeşilçam’ın Belleği, Unutulmuş Filmler Divanı, Kocaeli: Umuttepe.Pösteki, N. (2019). Between the Past and the Present: The Non-Places in Cinema. Ed. Nigar Pösteki, Critical Thoughts on Contemporary Turkish Media, s. 7-30. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.Stavrides, S. (2016). Kentsel Heterotopya, Özgürleşme Mekânı Olarak Eşikler Kentine Doğru, İstanbul: Sel.Stavrides, S. ( http://postdergi.com/kentsel-heterotopya/)Alfa Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1987). Gece Yolculuğu (Sinema Filmi). Türkiye.Alfa Film, Odak Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1987). Anayurt Oteli (Sinema Filmi). Türkiye.Alfa Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1997). Akrebin Yolculuğu (Sinema Filmi). Türkiye.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Philosophy
Journal Section Articles
Authors

Nigar Pösteki 0000-0001-9816-9362

Publication Date May 10, 2019
Published in Issue Year 2019 Özel Sayı (1) Mayıs 2019

Cite

APA Pösteki, N. (2019). Sinema Yolu İle Oluşturulan Dünyalar: Yok-Yer, Heterotopya ve Ömer Kavur Sineması. SineFilozofi75-90. https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.512542