Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Albert Camus’nün Uyumsuz’u ve Felsefeyle İlişkisi Bağlamında Melankoli Filminin İncelenmesi

Yıl 2019, Özel Sayı (1) Mayıs 2019, 571 - 584, 10.05.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.514105

Öz

        Yedinci
sanat olarak sinema; hareketi, durumu, akışı anlatmaktadır. Bu eylemlerin söz
konusu olduğu bir temsil ve aktarım biçimi olarak sinema, yaratıcılığı,
düşünmeyi gerektirmektedir. Hareket ve zamanın aktarımı olarak filmleri
anlayabilmek için, disiplinler arası çözümlemeler yapılmaktadır. Filmin durum,
karakterler ve olaylar aracılığıyla izleyiciye ne sezdirmek istediği ve sorduğu
sorular, felsefe hakkında düşünmeyi gerektirmektedir.

        Nihilizm kelime olarak hiççilik
anlamını taşımakta; dünyayı olduğu gibi kabul edememe, değer, inanç ve
anlamların olmadığı bir düşünüş biçimini temsil etmektedir. Varoluşçu
düşüncenin önemli isimlerinden Albert Camus; hayatın yaşanmaya değer olup
olmadığı sorusu üzerinde durur. Bireyin uyumsuzluğu ve yaşadığı dünyanın
arasındaki kopukluğa dikkat çeker.

        Lars Von Trier’in 2012 yapımlı Melankoli filmi; bilimkurgu ve dram
türünde olup, Melankoli isimli bir gezegenin dünyaya çarpmasını ve
karakterlerin bu süre içinde yaşadıklarını anlatmaktadır. Filmde, ölüm
bilinciyle hareket eden karakterlerin durumu ve farklılıkları ele alınmaktadır.







        Bu çalışmada Melankoli filmi, nihilizm düşüncesi referans alınarak
irdelenecektir. İnceleme yapılırken Albert Camus ve Nietzsche’nin görüşlerinden
yararlanılacaktır. Filmdeki karakterlerin düşünüş şekilleri ve nihilizm
arasındaki bağlantılar aktarılacaktır. Filmin felsefi olarak nelere atıfta
bulunduğu tartışılacaktır. 

Kaynakça

  • Arthipo. (2019, ocak 2). www.arthipo.com: https://www.arthipo.com/artblog/sanat-tarihi/suprematizm-sanat-akimi.html adresinden alındı
  • Bazin, A. (2011). Sinema Nedir? İstanbul: Doruk Yayımcılık
  • Camus, A. (2015). Başkaldıran İnsan. İstanbul: Can Yayınları
  • Camus, A. (2018). Sisyphos Söyleni. İstanbul: Can Yayınları
  • Demirkan, E. (2018, Aralık 29). www.kameraarkasi.org: http://www.kameraarkasi.org/sinema/sinemadaakimlar/dogma/makale_01.html adresinden alındı
  • Diken, B. (2011). Nihilizm. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Kılıç, C. (2018). Platon'un Metafizik Terminolojisi ve Mağara Alegorisinin Mistik Temelleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 579
  • Nietzsche, F. W. (1983). Ecce Homo, Kişi Nasıl Kendisi Olur. İstanbul: Dost Yayınları
  • Nietzsche, F. W. (2005). Deccal, Hristiyanlığa Lanet. İstanbul: Gün Yayıncılık
  • Nietzsche, F. W. (2014). Putların Alacakaranlığı. İstanbul: Say Yayınları
  • Öztürk, S. (2016). SineFilozofi'nin Günümüz Dünyasında Düşünceye Katkıları Üzerine... İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 142
  • Robert J. Solomon, J. M. (2017). Ölüm ve Felsefe. İstanbul: İthaki Yayınları
  • Spinoza, B. (1951). Teolojik Politik İnceleme. Eskişehir: Dost Kitabevi
  • www.sanatabasla.com. (2019, ocak 1). www.sanatabasla.com: https://www.sanatabasla.com/2013/02/19/karda-avcilar-the-hunters-in-the-snow-yasli-pieter-brueghel/ adresinden alındı
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Felsefe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedef Ege Karataş 0000-0002-2926-0960

Yayımlanma Tarihi 10 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Özel Sayı (1) Mayıs 2019

Kaynak Göster

APA Karataş, S. E. (2019). Albert Camus’nün Uyumsuz’u ve Felsefeyle İlişkisi Bağlamında Melankoli Filminin İncelenmesi. SineFilozofi571-584. https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.514105