of events, thoughts and objects or generalized thinking about objects and events expressed by symbols. Concept learning is mentally giving meaning to events, thoughts and objects in process of interaction between man and environment. Concept teaching constitutes an accurate response in learners by deŞning concept’s critical characteristics. In this study, it has been examined the concept teaching in religious Şeld. In the study, it has been tried to making determinations about the how the teaching concept of wisdom is doing in hutbe forming in mosque by means of taking into consideration of aims, content, educational conditions and evaluation
Kavram; bir şeyin zihindeki tasavvuru, benzer özelliklere sahip olay, Şkir ve objelere verilen ortak isim veya obje ve olayların ortak özelliklerinden elde edilen genellemelerin sembollerle ifade edilişi olarak tarif edilmektedir. İnsanın çevreyle etkileşim sürecinde obje, olay ve Şkirleri zihinsel olarak anlamlandırması kavram öğrenmeyi ifade etmektedir. Kavram öğretimi ise öğrenen kişide diğer kavramlardan farklı olan kavramın kritik özellikleri ile tanımlamalar yapılarak doğru bir kavram karşılığı oluşturma işi olarak ifade edilebilir. Din eğitiminde hikmet kavramı örneğinde bir kavram öğretimi denemesi niteliğindeki bu çalışmada, dini alanda kavram öğretimi konusu incelenmiştir. Çalışmada hikmet kavramının cami ortamında ve hutbe formunda hedefler, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme dikkate alınarak nasıl öğretilebileceğine dair belirlemeler yapılmaya çalışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Submission Date | April 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 4 Issue: 7 |
Şırnak University Journal of Divinity Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).