Dostoyevski eserlerinde evrensel Rus ideali içinde kalarak dinle ilgili düşüncelerini beyan etmiştir. Batı düşüncesi içinde gelişen Katoliklik, sosyalizm, nihilizm karşı çıktığı düşüncelerdir. O düşüncesinin temeline insanı koyarak varoluş felsefesini de temellendirmek istemiştir. Eserlerinde İsa’yı Tanrı’nın oğlu, Rus düşüncesinin yenileyicisi olarak
görür. Onda inanmak için mucizeye gerek yoktur. Dostoyevski İslam dini ve Hazret-i Muhammed ile ilgili düşüncelerini de dile getirmiştir. İslam dinine yaklaşımı çoğu zaman siyasaldır ve olumsuzdur. İslam dini ve Hz. Muhammed’i değerlendirmesi oryantalist bakışla ve Rusya’nın Balkanlarda ki Pan-Slavist perspektifyle uyuşur gözükmektedir.
Onun diğer dinlere bakışı evrensel Rus düşüncesinin milliyetçi söylemiyle uyumlu gözükmektedir.
Biz bu çalışmamızda Dostoyevski’nin romanları, anıları çerçevesinde peygamberliğe bakışı, peygamber olarak İsa’ya bakışı, mucize ve İslam dinine ve peygamberine bakışını incelemeye çalışacağız.
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Submission Date | June 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 6 Issue: 12 |
Şırnak University Journal of Divinity Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).